• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost PrintSpooler

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tsja. En dan kom je op het punt dat (ik denk) alles geprobeerd is.
Maar de Windows 10 PC weigert hen 'te pakken'.

Zoals eerder gesteld...: kon ik de HD formatteren (Desnoods alleen de C: opstartpartitie...)
Dàn zag ik nog wel mogelijkheden (Windows 10, hier op DVD, opnieuw installeren). Maar dat kan, gezien ales wat erop staat, zoals het erop staat, van m'n partner dus niet.
Ook niet, gezien werksoftware en alles wat er verder opstaat.

Ik begrijp dat dit de wenkbrauwen kan doen fronsen, omdat er gesteld kan worden dat ik alles op de andere partitie zou kunnen zetten... (En ik ken de backupprogramma's daarvoor).
Maar met die speciale werksoftware (ook op C:, waar windows ook op geïnstalleerd is)- en de opgeslagen output daarvan- en meer, kan dat hier toch niet.

Of is windows 10 opnieuw op de HD (C: partitie te zetten), zonder dat ik die C: partitie moet formatteren ? En blijft alles dan wel behouden ?

Anders morgen bij de HCTZaak langs waar ik de printer gekocht heb, om te kijken of zij een oplossing weten.
Iets anders zou ik nu helaas niet weten.
Maar een vreemde zaak, blijf ik het allemaal wel vinden !
 
aangezien ik nu begrijp dat deze Windows 10 pc eerder het meest door je partner gebruikt word stel ik me hier nu eerder de vraag bezit jij wel de rechten om iets te installeren ..als dit niet zo is dan zal de installatie nooit plaats vinden en zoals je eerder liet verstaan in een eerder bericht van u waren de meesten opties in het grijs en niet aanklikbaar door u .
 
Een tikje radicaal, maar uiteindelijk moet je toch wat:

1) maak een herstelpunt !
2) zet de printer uit en koppel hem af.
3) verwijder de printer software uit je 'Apps en onderdelen'.
4) ga naar Apparaatbeheer, en zet in het menu 'Beeld' een vinkje bij 'Verborgen apparaten tonen'.
5) kijk onder de tak 'Printers' of daar nog printers staan, vetgedrukt of uitgegrijsd, en verwijder die.
6) kijk onder de tak 'Afdrukwachtrijen', en verwijder daar alles, vetgedrukt of uitgerijsd.
7) herstart de PC, en als deze stabiel draait kan je twee dingen doen:

..... óf je installeert de HP printersoftware en plugt de printer in wanneer daar om gevraagd wordt.
..... óf je plugt de printer gelijk in (USB) en laat eerst Windows zijn gang gaan.

Ik zou even niet weten welke van die twee het meest succes zal hebben. Maar Windows weet uiteraard wel wat er nodig is om verder te gaan.
Mocht er echt iets fout gaan dan is daar je herstelpunt om uit die situatie te komen.
 
Laatst bewerkt:
aangezien ik nu begrijp dat deze Windows 10 pc eerder het meest door je partner gebruikt word stel ik me hier nu eerder de vraag bezit jij wel de rechten om iets te installeren ..als dit niet zo is dan zal de installatie nooit plaats vinden en zoals je eerder liet verstaan in een eerder bericht van u waren de meesten opties in het grijs en niet aanklikbaar door u .
Goeie vraag. Ik had nog niet gelezen dat er dingen uitgegrijsd zijn.
Als Administrator inloggen, en elke executabel die je start doen via een rechtklik en kiezen voor 'Uitvoeren als Administrator'.
 
Aarie25 Er is nooit een herstelpunt gemaakt, op die Windows 10 PC.
Dus ik denk... dat 'em dat daarom niet zal gaan worden.
En met de probleemoplosser kom ik ook niet verder.
* Kom ik er eruit aan deze kant ? Dan vernemen jullie het.
Kan trouwens pas dinsdag naar HCT, om te kijken wat zij zeggen (daar heb ik de printer dus gekocht).
 
EMI, Ik kan wel overal bij als administrator. Dat is het probleem niet.
Erikdenhouter: vanavond geen tijd. Maar morgen probeer ik dat.
En, thanks voor meedenken opnieuw !
 
Aarie25 Er is nooit een herstelpunt gemaakt, op die Windows 10 PC.
Dat hoor je te vaak, dat dat standaard uit staat.


Alleen voor de C: partitie ( = systeem) is voldoende.
En daarna klikken op 'Maken . . .'
 
Laatst bewerkt:
Een tikje radicaal, maar uiteindelijk moet je toch wat:

1) maak een herstelpunt !
2) zet de printer uit en koppel hem af.
3) verwijder de printer software uit je 'Apps en onderdelen'.
4) ga naar Apparaatbeheer, en zet in het menu 'Beeld' een vinkje bij 'Verborgen apparaten tonen'.
5) kijk onder de tak 'Printers' of daar nog printers staan, vetgedrukt of uitgegrijsd, en verwijder die.
6) kijk onder de tak 'Afdrukwachtrijen', en verwijder daar alles, vetgedrukt of uitgerijsd.
7) herstart de PC, en als deze stabiel draait kan je twee dingen doen:

..... óf je installeert de HP printersoftware en plugt de printer in wanneer daar om gevraagd wordt.
..... óf je plugt de printer gelijk in (USB) en laat eerst Windows zijn gang gaan.

Ik zou even niet weten welke van die twee het meest succes zal hebben. Maar Windows weet uiteraard wel wat er nodig is om verder te gaan.
Mocht er echt iets fout gaan dan is daar je herstelpunt om uit die situatie te komen.
* Stappen ondernomen. Maar resultaat: nul !
Gebeurtenissen:
- Bij: 'sluit USB kabel aan', gebeurt er niets.
- Bij Draadloze configuratie: Configuratie voltooid. De software is geïnstalleerd en de printer is aangesloten.
Maar in bv. Word, vindt ie de printer niet, en kan ook niet geactiveerd worden.
- Bij Windows probleem oplosser de melding: De afdrukspooler wordt niet uitgevoerd.

Mijn mening: er is iets iets met / de... printerspooler.
Als dat opgelost kan worden, is volgens mij, de printer weer in te stellen.
 
Op internet doorgezocht.
Kwam tegen dat er een algemene driver geïnstalleerd kon worden, te weten de: PCL6-Driver.
Wel die gedownload en geïnstalleerd. Maar op onze Windows 10 PC deed ook die niets.
Ik las iover Windows Update. De laatste updates zouden voor problemen bij veel gebruikers geleid hebben die o.a. HP printer gebruikten. Microsoft zou (volgens hen) werken aan een oplossing.
Nuja, dat moet het haast wel zijn (en de printerspooler dan...).
Maar dan moet het bij een volgende update opgelost zijn.
En die zou dan niet lang op zich moeten laten wachten...

Op mijn windows 8.1 PC doet de printer het (ook draadloos) prima. Geen probleem.
Maar goed. Daar hoeft... ie het niet op te doen. Hij moet het doen op de Windows 10 PC.
Is Windows 8.1 dan soms toch nog beter dan Windows 10 ?
 
De update voor de printer problemen zijn al door EMI en Lange Pier genoemd in de eerste berichten.
Die had jij er toch al opgezet?
Dus dat is ook niet de oplossing.
 
Ik lees dat het spooler probleem soms is opgelost door PC en (USB verbonden) printer uit te schakelen (klik op 'Uitschakelen' terwijl je Shift indrukt om echt vanuit nul weer te kunnen opstarten), dan printer aan te zetten, en dan pas Windows op te starten.

Misschien dat deze pagina je iets geeft om die spooler eens wat beter te bekijken:
 
Laatst bewerkt:
Vond het wel zo netjes even te melden dat ik een paar dagen ziek was (Neen: geen corona !).
En daarom even een korte tijd geen actie hier van mijn kant.
Overmorgen kan naar de zaak toe waar ik hem gekocht heb.
Ook al duurt het even, ik hou jullie van de oplossing wel- of niet gevonden, op de hoogte.
 
Fijn dat je het even terug koppelt.
Ik ben benieuwd wat er uitkomt.
 
I.v.m. prive omstandigheden nog niet bij HCT geweest.
Wel gisteravond twee "specialisten" (familie), werkende in de PC branche er op losgelaten.
O.a. met de info van ook hier aangegeven, geprobeerd probleem op te lossen.
Ze hebben al hun kennis erop losgelaten en mochten van mij alles met de PC en software doen wat ze wilden, behalve dus formatteren HD en Windows 10 opnieuw opzetten.
Ze kwamen er na ± een uurtje nog niet uit.
Hun conclusie: Het heeft iets met Printerspooler te maken. Formatteren C: partitie en en Windows 10 opnieuw erop zetten zou laatste oplossing kunnen zijn.
En juist nu dàt... kan niet i.v.m. met ingewikkelde werk/thuis software relatie partner.

Het lijkt er dus op dat in dit huis vanaf nu alles wat geprint moet worden alleen nog maar via mijn Windows 8.1 PC kan.
Mocht ik HCT aangedaan hebben, met dit probleem ? Dan vernemen jullie dat nog.
Maar kan ff. duren- en ik weet niet of jullie dit topic daarvoor zolang open willen/kunnen houden.
Maar dan kom ik er hier wel in een ander topic op terug.
Ook al duurt het misschien even vanaf nu. Jullie vernemen dat dan nog van mij.
Wel nogmaals mijn dank voor het meedenken.
 
Zojuist tóch een gaatje gezien voor HCT.
Partitie formatteren en Windows 10 opnieuw opzetten was wel heel rigoreus om printermogelijkheden te herstellen, vonden ze. Maar een andere oplossing dan de PC bij hen langsbrengen zodat ze hem zelf konden zien en zelf het probleem vast konden stellen hadden ze eigenlijk niet.
Voorlopig kan m'n partner de PC hier thuis, vanwege het werk, nog niet missen (buiten printerprobleem, werkt alles goed).
Het zal wel ergens in de vakantietijd worden, vrees ik.
Jammer dat er geen andere oplossing is blijkbaar. En dat, omdat ie het dus eerst wél gewoon deed.
 
Neem de tijd, dit topic blijft gewoon open.
Maar wel vervelend dat het nog niet is opgelost.
Ondanks de hulp van familie.
 
Heb enkele dagen geleden nieuwe PC bijgekocht, met Windows 10.
Die pakt de printer prima, net zoals mijn PC waarop nog Windows 8.1.
Er zal dus "iets... ?", gebeurd moeten zijn in Windows 10 op die andere PC waarop ie het dus ineens niet meer deed.
Ik meld het hier nog maar een keer.
Alhoewel het issue er vanaf nu, voor mij niet meer toe doet.
Ik zou niets anders kunnen vaststellen dat er tijdens het computeren, misschien onderhoud of zoiets per ongeluk bestanden gewist zijn in die Windows 10.
Andere verklaring heb ik in elk geval niet.
Maar goed. Wat mij betreft, ondanks dat het probleem ansich, niet opgelost is, dus geen issue meer nu voor mij.
Mijn dank voor het meedenken allemaal.
 
Fijn dat het niet meer is voorgekomen.
Je kunt als het toch weer terug komt eens een schone installatie kunnen doen.
Mogelijk dat het dan weer is opgelost.
Wel even belangrijke bestanden veilig stellen :)

Ik zal dit topic voor nu op opgelost zetten, mocht het probleem toch weer voorkomen pas ik het weer aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan