• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ziggo wifibooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkwav

Vaak hier
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
787
Waarderingsscore
6
Een vraag over ziggo wifi booster.
Ik heb een Ziggo modem de zgn. Ziggo Connect Box.
(Ik heb een 3 in 1 abbonnement, TV, Bellen en Internet)

De modem staat in de meterkast buiten mijn appartement. Het signaal naar mijn laptop moet door dikke muren naar mijn laptop in de woonkamer. Het signaal is niet optimaal.
Nu heeft Ziggo geadviseerd om een Wifibooster met internet kabel te huren voor € 1 per maand. Dit apparaat zal het signaal versterken. Momenteel gebruik ik een Netgear router 3500 L van een paar jaar oud. Het signaal van de Netgear vind ik ook niet optimaal en hij wordt al een paar jaar niet meer geopdate.

Heeft iemand ervaring met de Wifi booster van Ziggo met internet kabel?
Of moet ik een nieuwe Router kopen. Graag advies s.v.p.
 
De Netgear staat zeker ook in de meter kast?
Geen optie om een kabel te trekken?
Want dan zou je een router in de woning kunnen zetten.
De Ziggo modem in brigdemode staan?

Maar ik weet niet of jij de mogelijkheid hebt om de wifi booster van hun uit te testen?
Misschien is dit ook al een goede oplossing en voor 1 euro per maand goedkoop.
Zeker als hij stuk gaat.
 
Nee de Netgear staat in mijn PC kamertje dicht bij de Desktop en mijn laptop. De Netgear is dus ook verbonden met een internetkabel die ik heb laten aanleggen (doortrekken) van de meterkast naar mijn PC kamertje.
Die zelfde kabel moet ik dus ook gebruiken voor mijn Wifi booster met kabel.

Dat internet signaal heb ik ook nodig voor mijn Ziggo mediabox voor de TV in de huiskamer. Kan je TV uitzendingen van een paar dagen geleden nog terugzien enz. Die media box is met een kabeltje verbonden met de TV en daarnaast is de TV ook verbonden met een kabelaansluiting via een muur stopkontact die een verbinding heeft naar de meterkast waar het Ziggo signaal binnenkomt.
Ik hoop dat ik alles duidelijk heb verwoord.
 
Wat voor type kabel gebruik jij daarvoor?
Is dat wel een cat 5 of cat 6 kabel?

Je zou bij Ziggo eens kunnen vragen wat de opzeg termijn van een wifi booster is.
Want mocht het niks verbeteren dan moet je het wel terug kunnen sturen.
 
Je kunt zo ook kopen en dan 30 dagen uittesten.
 
Ik heb een cat 5 kabel.
De opzegtermijn is 30 dagen, maar ik de eerste 30 dagen mag je het uitproberen. Bevalt het niet dan kan je de wifi booster retourneren.

Ik heb Specy maar ik weet niet hoe ik de gegevens aan jullie kan uploaden, aan jullie kan laten zien.
 
Waarom wil je dat? en staat gewoon in m'n sig. hoe je dat doet.

En via die Powelink lijkt mij handiger.
 
Ik dacht dat je dat vroeg Lange Pier. "staat gewoon in mijn sig. hoe je dat doet" Ik weet niet wat sig. betekend.
 
Ik weet niet wat sig. betekend.
Sig is een afkorting van het Engelse signature oftewel handtekening. Zoals Aarie verklaarde staat dat onder iemands bericht.

Wifi boosters schijnen goed te werken, bij m'n dochter ook maar ervaringen wisselen. Of je liever een nieuwe router hebt ligt aan het gebruik wat je wenst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan