• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

piet22

Nieuw lid
Lid geworden
11 jan 2021
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Ik heb een probleem met Mail.
Hij ondhoud mijn wacht woord niet.
Ik heb twee Mail aderessen er in.
Gmail.com hier heb ik geen last mee.
chello.nl hier moet ik elke keer het wachtwoord opnieuw er in zetten.
Ik had eerst incredimail geen last gehad.
Ik hoor graag wat van U

GR
 
Ik gebruik zelf geen Windows mail, dus ik weet niet hoe dit precies werkt.

Wat je ook kunt doen is www.outlook.com gebruiken.
Daar kun na het invoeren van jou emailadres, zodra je jou wachtwoord in kunt voeren een vinkje aanzetten om aangemeld te blijven.

Hiervan kun je ook een snelkoppeling maken voor het bureaublad, zodat je er sneller in kunt komen.
Dit doe je door via de browser te gaan naar www.outlook.com
Dan verklein je de pagina en klik je op het slotje en hou je de muis knop vast, sleep dan het link naar jou bureaublad en je heb een snelkoppeling.
 
Ik zie dat chello mail onderdeel is van Ziggo. Kijk eens op de volgende site
Kom je er niet uit dan adviseer ik de kabel provider te bellen ,deze zou je stap voor stap door het instelling proces kunnen begeleiden .
Zoals je zelf aangaf geeft gmail geen probleem dat geldt ook voor outlook en hotmail.
Mijn ervaring is bij dat bij windows 10 de oudere email adressen meestal handmatig stapsgewijs ingevoerd moeten worden. Bijvoorbeeld planet ,hetnet enz.
 
Goede morgen Piet,

Via de onderstaande link (Engels) vond ik deze stappen, hopelijk lukt dat met Engels anders help ik je graag om het te vertalen hoor!
  • Select Tools | Accounts... from the menu.
  • Highlight the desired email account.
  • Click Properties.
  • Go to the Servers tab.
  • Type your password under Incoming Mail Server | Password
  • Make sure Remember password is checked.
  • Click OK.
  • Now click Close.

How to Make Windows Live Mail Remember Your Password
 
@DonWoozy,

Ik ben benieuwd of jou optie gaat werken, want die is voor Windows live mail en niet Windows mail.
 
hmm ja je hebt gelijk. Hopelijk komen die stappen een beetje overeen dan. Het gaat in ieder geval om een soortgelijke optie maar je hebt gelijk, volledig overheen gekeken :p
 
Daar heb ik ook wel eens last van.
 
Die stappen plan van ziggo heb ik door lopen . niets
Ik heb het verandert van chello naar ziggo niets
Ik heb ziggo gebeld maar die wijs menaar het stappen plan.
???????????
 
Ook mijn andere optie uit bericht 2 gelezen?
 
U bedoeld oudlook .
Dat werkt ook niet helaas.
 
Als dat ook niet werkt, maar Gmail wel, kun je die dan niet gebruiken voor de andere 2 email adressen?
 
Piet
Heel vervelend allemaal ,had gehoopt dat een Ziggo medewerker je door het stappenplan zou loodsen .
Probleem is dat niet elke medewerker de parate kennis heeft over dit onderwerp hetgeen te billijken valt.
Misschien een uitwijk mogelijkheid via het gratis mailprogramma Thunderbird, ?
Mvg
Rien
 
Thunderbird is zeker ook een goede mail client. Je kan het sowieso wel eens proberen natuurlijk.
 
Je zou nog kunnen proberen om in elke browser die je gebruikt de cookies voor die mailserver (alles voor Chello), te wissen. Het klinkt misschien onlogisch om daar je browser voor te nemen, maar ik heb gezien dat (b.v.) Skype, wat een onafhankelijk programma lijkt, toch gebruik maakte van cookies in de browser, omdat origineel Skype via een webconnectie in de browser is begonnen. En zoiets heb je natuurlijk nog steeds met de webserver voor mail.
 
Ik ga Thunderbird ook eens proberen.
Maar waar ik me meest aan ergerd is dat van ziggo.
Als iets nieuw wil KOPEN dan zijn wel behulp zaam .
Maar als je er al bij ben houd het op.
 
Gek om dit op het bordje van Ziggo te leggen. Dit is geen probleem van Ziggo's mail dienst, maar van jouw computer. Dat je computer het wachtwoord niet onthoud kan Ziggo weinig aan doen.

klik op het vergrootglas bij je Windows startmenu en zoek daar naar "ref", dan vindt hij referentiebeheer, start die op. Kijk daar of daar een referentie bijstaat van mail, bij Windows referenties, met de login gegevens van het Ziggo mail account. Als die daarin staat , klik dan op het pijltje ernaast en probeer daar het wachtwoord aan te passen.

Ik gebruik zelf niet die Mail App, ik heb Outlook dus ik weet niet of die Mail apps ook de database van referentiebeheer gebruikt, maar daar zou ik zelf naar kijken. Wat je ook kan proberen als ze erin staat is de login gegevens daar verwijderen. LET OP! Het zou kunnen, ik weet het niet zeker, dat dan je oude mails ook verdwijnen.
 
Ze zouden wel antwoord kunnen geven
 
Ik ga Thunderbird ook eens proberen.
Maar waar ik me meest aan ergerd is dat van ziggo.
Als iets nieuw wil KOPEN dan zijn wel behulp zaam .
Maar als je er al bij ben houd het op.
Als je vragen aan Ziggo of aan mensen die er meer verstand van hebben kun je die beter hier stellen.
Hier weten de mensen vaak veel meer dan de klantenservice.
Het is mij ook al vaker opgevallen dat de klachtenservice van hun niet meer is zoals dat je gewent bent.
 
Ze zouden wel antwoord kunnen geven
Ze geven je wel antwoord, het enige antwoord wat ze kunnen geven: Volg deze instructies. Als dat blijkbaar niet werkt is het een probleem wat buiten hun scope van probleemoplossing valt.

Kan je mail ophalen en versturen? Ja. Dus inloggen zelf is geen probleem en verbinding maken ook niet. Dat is hun verantwoording. Ze schrijven een stappenplan voor het correct instellen van de mail, die volg je maar jouw probleem is nog steeds niet opgelost.

Dat de app het wachtwoord niet onthoudt, kan verschillende oorzaken hebben, waar zij niets aan kunnen doen. Het is een probleem op jouw computer, niet van hun dienst. Je kan van een helpdesker niet verwachten dat hij dat soort problemen kan oplossen. Dit soort dingen oplossen is lastig, zeker over de telefoon.
Het is mij ook al vaker opgevallen dat de klachtenservice van hun niet meer is zoals dat je gewent bent.
Die helpdesker is er om problemen op te lossen met hun diensten, niet om jouw computerproblemen voor je op te lossen. Vaak mogen ze bij problemen die niet gerelateerd zijn met de diensten die ze leveren jou niet eens helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan