• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Melding: "Uw Microsoft account moet worden aangepast."

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikdenhouter

Enthousiast
Lid geworden
14 jun 2019
Berichten
2.201
Waarderingsscore
251
Ik kreeg deze melding:

"Uw Microsoft account moet worden aangepast. (Hoogstwaarschijnlijk is uw wachtwoord gewijzigd). Selecteer dit om uw account aan te passen."

Raar, want ik heb nog nooit een Microsoft account op mijn PC's gehad.
Ik heb op de geadviseerde link geklikt, en vond daar in het instellingenvenster 'Gedeelde ervaringen' een rode regel met "Sommige van uw accounts vereisen actie".
Ik heb niks veranderd, want gezien het feit dat ik geen MS account heb voelde ik mij niet echt aangesproken. Ik heb het venster gesloten. Melding weg.

Paar weken later hetzelfde.
Toen gloorde het een beetje: ik had een dag vóór beide gebeurtenissen een Teamviewer sessie gehad. Ik kwam op dat verband door de naam van dat venster 'Gedeelde ervaringen', en mijn eigen log voor deze PC.
Blijkbaar zit er dus ergens een glitch tussen Windows en Teamviewer wat niet helemaal spoort.

Nogmaals, ik heb de melding alleen even bekeken, en vervolgens genegeerd, en dat is hopelijk voldoende.

Wel geven zulke meldingen een onbetrouwbaar gevoel, want bij zo'n Teamviewer sessie moet je al iets prijsgeven van de 'onafhankelijkheid' van je systeem.
 
Laatst bewerkt:
PC ? Nee, ik heb geen inlogscherm bij boot.
 
Wanneer komt die melding dan? Plaats eens een printscreen.
 
Ik krijg die melding al maanden. Ik heb ook geen Microsoft account ingesteld. Als ik op oplossen klik moet ik Microsoft Hello activeren, wat ik dus weiger om te doen. Ik vermoed dat het een poging is om mij toch een Microsoft account te laten instellen.
 
De melding komt in het meldingcentrum in het systeemvak, en is letterlijk zoals ik in het eerste bericht schreef. Hij is nu weg, dus een afbeelding gaat niet.
Ik krijg die melding al maanden. Ik heb ook geen Microsoft account ingesteld. Als ik op oplossen klik moet ik Microsoft Hello activeren, wat ik dus weiger om te doen. Ik vermoed dat het een poging is om mij toch een Microsoft account te laten instellen.
Dat dacht ik eerder ook, een truukje om je te verleiden. Maar ik zie bij mij niks over Microsoft Hello.
Jij doet dus niks met besturing op afstand of zo ?
 
Welke versie W10 draai je?
En maak je gebruik van Windows mail?

Hier krijgt iemand dezelfde melding en heeft wel een Microsoft account waarmee hij ook inlogt.
 
Welke versie W10 draai je?
En maak je gebruik van Windows mail?
Versie 2004, en ik gebruik geen Windows mail. Het dichtstbij Microsoft kom ik met een live e-mail account, maar die wordt via Thunderbird bediend, en zelden gebruikt.
Ik vind zelf ook adviezen om je MS account te ontkoppelen en dan opnieuw te koppelen, maar dat is dus echt niet aan de orde.

Dit is de Engelstalige melding:
"We need to fix your Microsoft account (your password has probably been changed)"
 
De melding komt in het meldingcentrum in het systeemvak, en is letterlijk zoals ik in het eerste bericht schreef. Hij is nu weg, dus een afbeelding gaat niet.

Dat dacht ik eerder ook, een truukje om je te verleiden. Maar ik zie bij mij niks over Microsoft Hello.
Jij doet dus niks met besturing op afstand of zo ?
Zowel Teamviewer als RDP, maar het is al maanden geleden dat ik deze pc op afstand heb overgenomen, omdat ik vrijwel alleen maar vanaf thuis werk. Maar andere computers neem ik regelmatig vanaf deze computer over.
Welke versie W10 draai je?
En maak je gebruik van Windows mail?

Hier krijgt iemand dezelfde melding en heeft wel een Microsoft account waarmee hij ook inlogt.
Versie 1909 Win 10 Pro. Nieuwere versies willen deze niet updaten omdat er een driver niet bijgewerkt kan worden.

Windows 10 Mail heb ik nog nooit gebruikt en staan geen accounts in.
 
Zowel Teamviewer als RDP, maar het is al maanden geleden dat ik deze pc op afstand heb overgenomen, omdat ik vrijwel alleen maar vanaf thuis werk. Maar andere computers neem ik regelmatig vanaf deze computer over.
👍 Bij mij waren beide sessies dat ik vanaf deze PC de ander overnam, en niet dat de ander bij mij kon. Dus dat is een overeenkomst.
 
Kijken jullie eens hier:

Wat is Linux toch een heerlijk systeem .....
 
Die pagina had ik gezien. De kern daar voor mij is deze tekst:

"Vanuit dit scherm kunt u de wijziging bevestigen als u deze zelf heeft aangebracht. Mocht dit niet het geval zijn dan kunt u het verzoek annuleren...".

Ik had en heb geen wijzigingen aangebracht, ga dus ook niet op de avances van de foutmelding in, verlaat het scherm. De foutmelding verdwijnt dan, maar zal misschien weer klinken als Teamviewer weer gebruikt wordt.
 
Denk dat je toch moet updaten, van wat is die driver dan de oorzaak denk je?
 
Antwoord jij wel in het juiste topic Lange Pier ?
 
Denk dat je toch moet updaten, van wat is die driver dan de oorzaak denk je?

Antwoord jij wel in het juiste topic Lange Pier ?
Die is aan mij gericht ;)

Ik heb nog een oude RAID controller in mijn systeem zitten, waar officieel geen W10 driver voor is, maar de niet gecertificeerde W7 driver werkt prima. Daarop loopt de update van W10 op vast.

Wat ik eigenlijk wil doen is die RAID controller eruit gooien, maar dan moet ik de harddisks in mijn systeem gaan reorganiseren, waar ik momenteel even geen zin in heb.
Dus wacht ik daar nog even mee, tot ik een keer daar wel zin en tijd voor heb.
 
Niet echt een optie, de schijven die erop zitten zijn onderdeel van een drivepool, en bevatten data van gemirrorde folders. Als ik die controller eruit haal gaat drivepool die gemirrorde data meteen weer dupliceren naar de overige schijven van de drivepool.

Ik weet precies wat ik moet doen, maar nu even niet, ik heb hem even te hard nodig ivm thuis werken. Die account melding negeer ik al tijden en ik stoor mij er niet echt aan.
 
Wat ik nou toch vreemd vind is dit:
Raar, want ik heb nog nooit een Microsoft account op mijn PC's gehad.
Ik heb op de geadviseerde link geklikt, en vond daar in het instellingenvenster 'Gedeelde ervaringen' een rode regel met "Sommige van uw accounts vereisen actie".
Ik heb niks veranderd, want gezien het feit dat ik geen MS account heb voelde ik mij niet echt aangesproken. Ik heb het venster gesloten. Melding weg.
Omdat ik zie dat die rode regel er nog steeds staat, heb ik nu nogmaals op 'Oplossen' geklikt (de knop staat direct onder de rode regel). Ik krijg dan het Microsoft inlogvenster, met mijn gmail adres, en de vraag om het wachtwoord in te voeren. Ik vind dat echt niet helemaal zuiver, omdat ik geen Microsoft account heb, en nooit heb gehad, waarom wil Windows dan mijn wachtwoord ?
Ook snap ik niet waarom van mijn gmail adres, ik heb er meerdere, waaronder ook MS adressen.

Detail met smaak: ik wil dat inlogvenster wegklikken (kruis rechtsboven) en had vier pogingen nodig, het venster floepte steeds terug.
 
Nou, ik kijk bij accounts, en Microsoft heeft het toch echt voor elkaar om mij een account te hebben aangesmeerd, want daar staat mijn gmail adres als een microsoft account.
Zo kom je nog eens ergens achter.

Wachtwoord invoeren verdom ik overigens nog steeds 😣

Edit:
verwarring vliegt mij om de oren. Als ik 'gevoelige' instellingen van die account wil wijzigen, moet ik eerst inloggen op mijn MS live.nl e-mail account.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan