• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Alle emails weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leo,
"de facturen en sleutels had ik in de mail laten zitten, en daar is veel van kwijt. "
Volgens mij is er ook veel software waar je bv. bij "info" of "licenties" "account details" de sleutels terug kunt vinden. Zo gaat het bv. bij Malwarebytes.
Schrijf die in dat geval op een appart stukje papier.
Hier iets over de Office licentie: https://computertotaal.nl/artikelen...e-de-productcode-van-microsoft-office-vinden/
 
Laatst bewerkt:
betreffende de verloren gegaande mails met de activatie sleutels van je aangekochte software ….wist je dat er software bestond om je pc uit te lezen zodat je elke sleutel kunt uitprinten ...
deze software is voor de globale thuisgebruiker gratis en heet LicenseCrawler 1.175 deze is hier te downloaden als een zip bestand ..dus effe uitpakken en opstarten ...print vervolgens alles uit ..

een filmpje hoe deze te werk gaat … View: https://www.youtube.com/watch?v=f-rZzFZ-JPQ
 
Laatst bewerkt:
Goede morgen leden,
Ik heb beide adviezen geprobeerd.
Van V&G gaat het volgens mij alleen over de microsoft office productcode, anderen kan ik niet vinden, of moet ik iets doen?

Van Emi lukt het de license crawler te krijgen. Die gaat dan zoeken en komt met een aantal software producten. Ik heb dat opgeslagen, gekopieerd enz., iets zal toch wel gelukt zij, al gaat het steeds via via.
Maar als het goed is heb ik weer een aanvulling zodat toch iets moet zijn terug te krijgen en te installeren. Dank daarvoor.
 
Licentiecodes van MS Office en antivirusapplicaties worden nochtans niet door license crawler gevonden. Wat Leo kan doen, is proberen zijn mails van Live Mail terug te zetten, weer met eM Client. Daarna kan hij kijken of de bedoelde mails eventueel nog aanwezig zijn. Doe hiervoor het volgende:

1. Download eMClient van https://www.emclient.com/ als je deze nog niet hebt.

2. Installeer eMClient. Op het einde krijg je het bericht: Your eM Client is installed! Haal het vinkje weg voor Run on Windows startup en klik Finish.

3. eMClient wordt nu geopend. Ga linksboven naar Menu en kies Gereedschappen->Accounts.

4. Klik linksbeneden op het + teken. Vul het e-mailadres in, behorende bij jouw Ziggo account en klik op Volgende.

5. Onder Accountdetails kun je evt. de weergavenaam aanpassen waaronder mails, door jou gestuurd, worden getoond bij de ontvanger.

6. Klik op Volgende, en dan op Voltooien.

7. Er verschijnt een schermpje waarin gevraagd wordt, het wachtwoord voor de account in te stellen. Voer het wachtwoord in en zet een vinkje voor Opslaan wachtwoord. Daarna klik je op OK. Daarna weer op OK klikken.

8. Ga nu weer naar Menu, linksboven. Kies Bestand->Importeren...

9. Kies onder Bestanden voor E-mail (.eml) en klik op Volgende.

10. Sluit het USB opslagmedium (externe harde schijf) aan waar zich de, eerder met MailStore Home gearchiveerde, e-mails bevinden.

11. Blader met Bladeren... naar de map van het account op je USB opslagmedium en kies de map INBOX.

12. Klik op Map selecteren.

13. Blader nu met Map selecteren... naar Postvak IN van het zojuist aangemaakte e-mailaccount.

14. Klik op OK, en daarna op Voltooien. En daarna weer op OK. Als het goed is, zijn alle mails nu aanwezig in Postvak IN van eM Client.
 
Hallo Maulem, goede middag,

Vanmorgen druk bezig geweest met medische toestanden, dit keer ook nog naar de pedicure vanwege diabetes voeten. Maar vanmiddag ben ik thuis, al is daar ook genoeg te doen, dus nog even niet toegekomen aan uitzoeken zaken de PC betreffend, hulp van de eenvoudpc en al het andere. Maar, al gezegd, daar ga ik me ook niet in haasten.

De PC waarop ik altijd werk, dus de Acer Adspire i7 heeft weer nieuwe kuren. De enige mail c.q. mailprogramma dat nog werkte oude live mail, zendt nu ook niets meer op. Er komt een schermpje dat ik me aan moet melden met naam en wachtwoord, doe ik dat krijg ik weer het schermpje, het is niet goed. Vervolgens heb ik alle wachtwoorden ingevuld die ik had en er geweest zijn, niets helpt, het is fout en er komt een lijstje met fouten. Kortom geen mails meer.

Ik Kan nog wel bij Google Chrome terecht en via bladwijzers bij het NCF. Dus je bericht gelezen. Maar kan het niet downloaden op deze Acer PC. Dat is al een keer gebeurd en is toen fout gegaan. En ook al haal ik al het oude eraf, en met REVO nog achtergebleven files enz, dus alles schoon, en als ik dan weer download krijg ik toch de oude gegevens en dat houdt dan ook in dat eM Client het niet doet.

Ik ben uitgeweken naar mijn 2e PC en heb daarop eM Client geïnstalleerd, maar is heel anders gegaan dan jouw stappenplan. Ik begrijp er niets van maar ben een heel andere weg gevolgd. Wel kwam op het scherm wat ik moest of wilde doen, maar totaal anders dan jouw stappenplan. Uiteindelijk kreeg ik eM Client en moest ik oude mails vanuit het andere programma @chello.nl importeren. En dat ging z'n gangetje en heb nu181 mails, tot 2016. Dus dat zijn ze uiteraard niet allemaal maar er stond ook niet gelezen mails, de rest zal zijn weggegooid o.i.d.

Ik heb dus in elk geval een deel van wat beoogd was. Ik hoop nu maar dat eM Client de verdere nieuwe mails ophaalt, want live mail doet het niet meer ???????? En verder zal ik wel weer gezondigd hebben tegen het andere deel van de forumleden, die meldden me niet meer met eM Client bezig te houden. Ik weet het, mea culpa, mea culpa, maar "je grijpt nog iedere strohalm aan".

Maar het staat erop, op de 2e computer dus. Er is een wel;kom bij in het Engels, daar wordt wel gevraagd Free License of Pro License. Nog antwoorden, nog verder iets doen????? Groeten Leo.
 
Hallo Leo, logisch dat je bij het installeren van eM Client een geheel ander plan moest volgen. De handleiding van mij kun je alleen gebruiken indien eM Client eerder op jouw computer was geïnstalleerd. Omdat jij naar computer 2 bent verhuisd, krijg je geheel opnieuw de configuratie van eM Client. eM Client heeft nu waarschijnlijk al jouw e-mails van jouw @chello-account binnengehaald.

Om de mails van de externe harde schijf te importeren, voer je de volgende stappen uit (in eM Client):

1. Ga naar Menu, linksboven. Kies Bestand->Importeren...

2. Kies onder Bestanden voor E-mail (.eml) en klik op Volgende.

3. Sluit de externe harde schijf aan waar zich de, eerder met MailStore Home gearchiveerde, e-mails bevinden.

4. Blader met Bladeren... naar de map van het account op de externe harde schijf en kies de map INBOX.

5. Klik op Map selecteren.

6. Blader nu met Map selecteren... naar Postvak IN van het zojuist aangemaakte e-mailaccount.

7. Klik op OK, en daarna op Voltooien. En daarna weer op OK. Als het goed is, zijn alle mails uit het Live Mail archief nu aanwezig in Postvak IN van eM Client.
 
Laatst bewerkt:
Beste Maulem,
Ik heb zojuist je bericht gelezen met een nieuw stappenplan om alle mails van live mail binnen te halen. Je weet dat ik al wat oudere mails binnen heb gekregen bij eM Cliënt, maar die staan dus bij een andere map in hun programma, bovenaan staan slimme mappen en daar staat niet gelezen 182 en daarin de oudere mails.

Ik had je al geantwoord op je bericht Free License kiezen, maar door dommigheid (of toch wat stress) vergeten dat retour te zenden, dus op plaats reactie te klikken, niet zo erg, maar zag het nu staan. En het hield de plaats bezet om een nieuwe reactie te geven. Dus vandaar dat ik het wel moet gebruiken dat oude bericht.
Ik meldde daar:
Ik zal op free license klikken. Je bericht, althans van het forum, kwam op eM Client binnen. Gelukkig maar, want anders kan ik nergens meer zien of er mail is. Via Chrome kan ik nog wel op het forum kijken en zenden, begrijp ik ook. Ik zal nog eens proberen of ik eM Client op deze Acer Aspire PC kan krijgen. De 2e PC is een stuk langzamer, kan ik rustig een kop koffie drinken eer hij aan een nieuw scherm toe is. Daarom werk ik ook altijd op de Acer, die moet dus echt weer in orde komen, maar eerst even tot rust komen, heb nu wel genoeg aan mijn hoofd. Groeten Leo.

Het free license is in orde gekomen en heb er de code, die ik al eerder gehad had ingevuld. Want eM Client meldde op mijn vraag naar de free license dat ik al een account had en dat is dus die op de Acer computer, daar ook de code en die heb ik overgenomen voor de andere computer. Het is in orde.
Op de Acer computer is het nog niet gelukt het normale e-mail scherm te krijgen, dus daar werkt eM Client nog niet, ik moest dus wel naar de andere computer uitwijken. Ik heb toch nog een aardig tijdje getracht het echte e-mailscherm van eM Client op de Acer PC te krijgen, maar het lukt niet. Het zal een kleinigheid zijn, maar nog niet gevonden. De gewone vertrouwde mail van live mail werkt nu dus niet meer, hoe dat komt ????? Maar er zijn zoveel wachtwoordwisselingen geweest van het Microsoft Account dat het kennelijk nog niet tot de mail is doorgedrongen..... maar nu wel en nu heb ik vele wachtwoorden geprobeerd, maar het juiste nog niet erbij.

Ik wil nu je stappenplan gaan uitvoeren, maar ......... het eM Client programma staat dus op de 2e computer en het Mailstore Home is op de Acer PC gedownload en verder verwerkt. Ik moet nog uitzoeken of hij op een losse harde schijf staat. Dan kan ik die harde schijf wel aan de 2e PC koppelen, want op de 2e PC staat dus niets van Mailstore. Ik zend dit vast weg en ga op zoek. Mocht het toch zo zijn dat ik op de 2e PC je stappenplan kan uitvoeren dan hoor ik dat nog. En ja krijg ik eM Client maar op de Acer. Groeten Leo.
 
MailStore heb je niet nodig op computer 2. Je kunt zonder meer de mails vanaf de externe harde schijf importeren in eM Client (via mijn stappenplan).
 
Ik heb hier een bijlage waarop te zien is dat mailshore op de E schijf staat en die is vast in de computer. Wat nu??
 

Bijlagen

  • Naamloos mailshore .jpg
    Naamloos mailshore .jpg
    333,3 KB · Weergaven: 2
Sorry de berichten kruisten. Dat ga ik gewoon het stappenplan op computer 2 uitvoeren.
 
Helaas ik ben bezig, maar begrijp het niet. Op jouw stappenplan staat punt 3 daarop sluit de externe harde schijf aan. Wellicht zit ik verkeerd, maar de mails staan op schijf E van computer 1, er staan meen ik zie de bijlage ruim 2000 mails. Hoe krijg ik die nou op computer 2. Ik snap het echt niet. Ik kan schijf E niet uit computer 1 halen en dus aansluiten op computer 2. Bladeren naar de map van de externe schijf gaat dus ook niet. Ik zal het wel totaal niet begrijpen, maar weet niettemin niet wat ik moet doen????
 
Ik had begrepen dat je de e-mails gebackupt had naar de externe harde schijf, maar de mails blijken op E: te staan... Het beste kun je dan de externe schijf eerst aansluiten op computer 1, en dan de map met die 2000 mails kopiëren naar de externe harde schijf. Daarna de stappen overnieuw uitvoeren.
 
Beste Maulem, daar ben ik weer. Ik dacht al dat er iets niet klopte, maar aangezien ik hier de leek en digibeet ben, zal ik nooit meteen zeggen dit klopt niet dit gaat niet. Maar de stap sluit de externe schijf aan, daar twijfelde ik al eerder aan, want welke schijf en die schijf zit in de 1e PC. Maar ik heb nu inmiddels een andere SSD en daarop staat nu:
Mailstore back-up, daarop Data en daarop een lijstje: 1.dat, 2.dat, 3.dat enz. in elk geval DAT bestanden en XML, en FDB, enKEY en Prop bestanden, weet niet wat het is en openen is ingewikkeld.
Ook staat erop: Live Mails, daarop Windows LIve Mail Chello leo 911, en Live Mail Chello leo c2a en Live mail storage Folders. Na op bijv. één geklikt live mail chello leo 911 krijg ik Deleted items, Inbox en Sent Items. Klik ik op Inbox krijg ik een hele rij message, behoorlijk lang en van het type Thunderbird Document. Klik ik er op één krijg ik hoe wilt u het bestand openen Thunderbird, eMClient, Mail, Windows Live Mail, enz. ???? Voor mij zeer ingewikkeld, wat nu te doen???, de schijf hangt al aan de 2e computer, maar hoe verder of nog iets opnieuw doen?
 
Maulem, als je TV wilt kijken, kan ook morgen verder gaan. Leo
 
Ook staat erop: Live Mails, daarop Windows LIve Mail Chello leo 911, en Live Mail Chello leo c2a en Live mail storage Folders. Na op bijv. één geklikt live mail chello leo 911 krijg ik Deleted items, Inbox en Sent Items. Klik ik op Inbox krijg ik een hele rij message

Nee, is geen punt. Je moet de mails vanuit de map Inbox zien te importeren via het stappenplan. Dit gebeurt in stap 4. Volg deze stappen:

1. Ga naar Menu, linksboven. Kies Bestand->Importeren...

2. Kies onder Bestanden voor E-mail (.eml) en klik op Volgende.

3. Sluit de externe harde schijf (SSD) aan op computer 2.

4. Blader met Bladeren... naar de externe harde schijf, blader naar de map Live Mail Chello Leo 911 en kies de map INBOX.

5. Klik op Map selecteren.

6. Blader nu met Map selecteren... naar Postvak IN van het zojuist aangemaakte e-mailaccount.

7. Klik op OK, en daarna op Voltooien. En daarna weer op OK.

8. Je kunt deze stappen herhalen voor de map Live Mail Chello leo c2a.
 
Beste Maulem,

Ik heb het zo goed als mogelijk uitgevoerd. Het twee keer importeren e.d. ging goed, maar ik dacht in het begin een schemaatje te zien waarop nog een 2000 mails stonden. Na importeren heb ik op de mail van eM Client bij slimme mappen : postvak in 594 en bij niet gelezen 762. Vervolgens begint de gewone lijst met Postvak in 297 mails en verzonden 12 mails, verder geen.
Ik heb uiteraard die mails nog niet bekeken, maar ben zeer tevreden met het aantal, alleen had ik dus iets tegen de 2000 verwacht, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.
Ik stel voor te stoppen voor deze avond en morgen of andere keer verder te gaan, vooral niet haasten, dat komen er fouten en gaat er teveel fout en te lang achter de computer is ook niet goed.
De bedoeling blijft toch dat ik iemand of een winkeltje vind die de PC herinstalleert zoals afgesproken, in elk geval met behoud van diverse programma's en een nieuwe indelingen van schijven, schijven schoonmaken/leegmaken enz. Of verandert het weer. Ik vraag dit niet vanwege haast, met het opzoeken wil ik toch de volgende week beginnen, het is me nu te druk, morgen weer fysio enz. Maar omdat we nu Client hebben geïnstalleerd, weet ik niet of we 'anders' verder gaan. Groeten en wel te rusten, Leo.
 
Goede morgen Maulem,

Het is weer vroeg, maar voor mij is het al laat, ik was alweer om 06.00 uur op en werd gewoon naar de computer toe getrokken. Ik wilde graag zien of alles was blijven staan en niet vannacht alles weer plotseling verdwenen was. Een echte tik, maar dat krijg je wel als je al weken achter de PC zit.

Gelukkig stond alles er nog. Maar op computer 2 was het moeilijk te vinden, daarom heb ik icoontjes c.q. pictogrammen gemaakt. Die staan nu op de taakbalk, één voor eMClient en één voor het NCF. Ik moest van de ene naar de andere computer gaan om te kijken op de één en te werken op de ander. Nu kan ik op computer 2 zowel eMClient en de mail zien en ook werken in het forum van NCF. Computer 2 is helaas erg langzaam. Ik had op de icoons/pictogrammen geklikt en er kwam maar niets. Verkeerd gegaan dacht ik, maar nee het kwam wel maar duurde zo lang. Het is behoorlijk wennen op zo'n langzame computer.

Maar computer 2 werkt nu, alleen daar komt nu nog mail binnen. Op de computer 1, de Acer komt niets meer binnen. Het oude live mail, dat het al die tijd goed heeft gedaan, is er nog maar vraagt om nieuwe inlognaam en wachtwoord, dat microsoft account is ook heel veel (vaak op advies) veranderd, en ik heb alles genoteerd, maar kan toch de juiste inlognaam en wachtwoord niet vinden.

Blijft wel zoeken, maar of het lukt???? Ik wilde je in elk geval melden dat al het gisteren is gebeurd er nog is. Dat is alles. Straks moet ik weer naar fysio, dus doe rustig aan met antwoorden, het hoeft ook niet, van mij was het bericht ter info. Groeten Leo.
 
Het twee keer importeren e.d. ging goed, maar ik dacht in het begin een schemaatje te zien waarop nog een 2000 mails stonden. Na importeren heb ik op de mail van eM Client bij slimme mappen : postvak in 594 en bij niet gelezen 762. Vervolgens begint de gewone lijst met Postvak in 297 mails en verzonden 12 mails, verder geen

Het is in principe zó, dat MailStore de mails exporteert in twee formaten: .eml en .msg. Het .eml bestandsformaat wordt gebruikt door MS Outlook Express, Windows Mail, eM Client en Mozilla Thunderbird. Het .msg bestandsformaat is een binair formaat gebaseerd op Microsoft's Outlook MAPI. Het is verder niet van belang, maar het brengt met zich mee dat alle e-mails zowel in .eml als in .msg formaat worden opgeslagen. Daarom staan er in de Live Mail chello mappen op de externe harde schijf (SSD) twee keer zoveel bestanden als dat er mails zijn. Je zag in het begin een schema met daarop 2000 mails, dan staan er dus eigenlijk slechts 1000 mails, maar van ieder formaat één, ééntje .eml en ééntje .msg.

Als alles goed is gegaan zouden er dus ongeveer 1000 mails moeten zijn geïmporteerd in het gewone Postvak IN.

Nu is de vraag waarom het gewone Postvak IN maar 297 mails toont. Misschien moet je de mails overnieuw importeren. Kun jij eens een screenshot plaatsen van het scherm van eM Client?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan