• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

0xc000000f

Heb jij dit weleens gehad?

• Totaal aantal stemmers
    4
Status
Niet open voor verdere reacties.

TGlev

Nieuw lid
Lid geworden
9 jul 2012
Waarderingsscore
0
Beste mensen,

Pas geleden was mijn PC (waarschijnlijk) getroffen door een virus.
Ik kreeg steeds 'blue screens'. En de prestaties werden steeds minder,
Ik heb een Maximus IV Extreme Z moederbord.
En een Intel I7.
Ik heb 8 GB RAM. En een 64-bits Windows 7 software.
Maar, na dat 'virus', herinstaleerde ik mijn PC. Ik had mijn partitie geformateert, het is een SSD van 120 GB.
Ook stond mijn Data ( D: ) erbij, dit is mijn hardeschijf van 1 T(erra)B(yte).
Ik had de SSD geformateert en daar Windows 7 op geinstaleert. Na de installatie deed hij het weer, ook het herinstalleren. Maar ik had geen internet etc. vanwege gebrek aan drivers, maar ik had een TIB bestand gemaakt
van mijn oude PC mt drivers. Dus pak ik mijn CD met Acronis. Ik heb succesvol mijn PC gerestored! Die dag deed hi het helemaal, op afentoe een 'Blue Screen' na. De volgende dag zet ik hem aan, krijg ik dezelfde melding als ik voor dat ik mijn PC herinstaleerde kreeg.

Foutcode:
0xc000000f

Foutcode 0xC000000F
1 mogenlijkheid
geeft aan dat er een beschadiging op de bootsector van de harde schijf aanwezig is .
Dit zou kunnen betekenen dat de hardware zelf defect is, maar het kan ook om een beschadigd bestandssysteem gaan.
In ieder geval is hier een herstelschijf nodig of de werkelijke installatieschijf waarvan u opstart om een opstartherstel te kunnen uitvoeren ....
namelijk dien je de MBR ( Master Boot Record ) te herstellen ...

2..mogenlijkheid
controlleer de opstart sektor in je bios ...overtuig je ervan dat de HDD het eerste staat ingesteldt ...
verwijder elke externe opstartmedia ( opstartbare usb stick ) indien deze aangesloten is word in meeste gevallen ook de HDD vervangen door deze OpStartbare USB
****de stick neemt dan de plaats in van de HDD tot je deze stick weer los koppelt ....

Ik heb dus een Windows 7 CD met productcode.
En bij mijn BIOS opstartsektor, staat de CD port als eerste ingesteld om op te starten.

Ik heb Windows al opnieuw nog eens geinstalleert.
Maar toen deed hij het weer niet.

EDIT:
Dit bedoelde ik met 'blue screens'
BSOD_Shot.bmp

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb een keer het zelfde gehad met mijn laptop .Dus terug naar de leverancier en toen bleek dat er twee verschillende geheugen banken in
gemonteerd waren waar een een te hoge piek spanning kreeg en de laptop uit gaat om daarna vanzelf weer op te starten.
Misschien bij jou ook het geval even laten checken voordat je geld uitgeeft aan een nieuwe videokaart.

Maar waar moet ik heen met zo'n bakbeest?
Ik heb hem samen met mijn vader gebouwd.
Hij heeft alle onderdelen en de kast enz... geregeld voor mij.

controlleer eens of je ramlatjes wel te goei er in zitten ....soms kan het al zijn dat deze er los in zit zonder dat de klemmetjes vast geklikt zijn...
je systeem moet losgekoppelt zijn van de stroom en spanningsvrij zijn vooralleer je ook maar iets doe aan de binnenkant van de pc

Even zelf kijken of het geheugen het zelfde zijn en inderdaad controleren of ze goed zitten

ik had hetzelfde gedonder!voor dat je nu grootse dingen gaat doen met je geheugen of die van je p.c
(op dat moment,ik werd gek van ???) probeer een netwerkopstart te maken ,vervolgens kies je tijdens de nieuwe opstart f8
en kies je configuratie waarmee je pc nog wel werk
te ,in het midden van het rijtje,en wacht vooral op de gebeurtenissen
zonder je muis aan te raken.....succes

@peepmans: deze discussie is anderhalf jaar oud. Ik neem aan dat het probleem nu wel opgelost zal zijn.
Liever niet reageren op zulke oude discussies.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan