Vraag 2/4 LAN ports router werken niet

TVA

Gevestigd lid
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Router, een Huawei HG659. Met LAN-poorten 1 en 2 werkt alles prima, maar zodra ik eenzelfde ethernetkabel naar port 3 of 4 verplaats, mislukt de netwerkidentificatie. Maakt niet uit welk apparaat, ze werken allemaal in 1 en 2, maar 3 en 4 lijken disabled. In de router settings kan ik niks vinden waaruit blijkt dat ze zijn uitgeschakeld o.i.d.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Thanks!

TVA

aarie25

Moderator
Medewerker
Hallo,

Er zijn meer mensen die dat probleem ervaren.
De poorten 3 en 4 zijn uitsluitend voor de interactieve tv kastjes. Deze poorten zijn dus niet te gebruiken voor internet. Alleen poorten 1 en 2 zijn voor internet. Indien deze al in gebruik zijn kan je op ėėn van deze twee poorten er een switch tussen zetten.

TS
TS
TVA

TVA

Gevestigd lid
Oh, nou dat komt uit want in poort 2 zit nu het tv-kastje. Als die in 3 of 4 kan, heb ik aan de 2 andere genoeg voor pc's.

Ik ga het vanavond even proberen, bedankt!

aarie25

Moderator
Medewerker
Dan heb je dus genoeg aansluitingen.
Geen dank!

aarie25

Moderator
Medewerker
Ik denk dat jij dan geen interactieve tv hebt.
Want daar zijn die twee aansluitingen voor.
Dan zou je een switch er tussen kunnen zetten om zo meer lan aansluitingen te krijgen

Rubensky

Moderator
Medewerker
Kijk eens even naar de specificaties van dat die poorten. Zitten die niet in een ander Vlan?

aarie25

Moderator
Medewerker
Gebruik jij 1 van de laatste Windows 10 versies? Dan werkt een thuiswerk net weer iets anders. Ik zal vanavond even een link plaatsen mocht dat nodig zijn.

Rubensky

Moderator
Medewerker
@porrelaar Er is wel verschil maar dat zit hem in de gebruikte standaarden. Niet interessant voor een basic netwerk dus zijn ze allebei prima.

Bovenaan Onderaan