• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies 2/4 LAN ports router werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

TVA

Gevestigd lid
Lid geworden
24 aug 2008
Berichten
226
Waarderingsscore
0
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Router, een Huawei HG659. Met LAN-poorten 1 en 2 werkt alles prima, maar zodra ik eenzelfde ethernetkabel naar port 3 of 4 verplaats, mislukt de netwerkidentificatie. Maakt niet uit welk apparaat, ze werken allemaal in 1 en 2, maar 3 en 4 lijken disabled. In de router settings kan ik niks vinden waaruit blijkt dat ze zijn uitgeschakeld o.i.d.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Thanks!

TVA
 
Hallo,

Er zijn meer mensen die dat probleem ervaren.
De poorten 3 en 4 zijn uitsluitend voor de interactieve tv kastjes. Deze poorten zijn dus niet te gebruiken voor internet. Alleen poorten 1 en 2 zijn voor internet. Indien deze al in gebruik zijn kan je op ėėn van deze twee poorten er een switch tussen zetten.
 
Oh, nou dat komt uit want in poort 2 zit nu het tv-kastje. Als die in 3 of 4 kan, heb ik aan de 2 andere genoeg voor pc's.

Ik ga het vanavond even proberen, bedankt!
 
Dan heb je dus genoeg aansluitingen.
Geen dank!
 
Het tv-kastje doet helaas ook niks met poort 3 of 4..
 
Ik denk dat jij dan geen interactieve tv hebt.
Want daar zijn die twee aansluitingen voor.
Dan zou je een switch er tussen kunnen zetten om zo meer lan aansluitingen te krijgen
 
Kijk eens even naar de specificaties van dat die poorten. Zitten die niet in een ander Vlan?
 
Gebruik jij 1 van de laatste Windows 10 versies? Dan werkt een thuiswerk net weer iets anders. Ik zal vanavond even een link plaatsen mocht dat nodig zijn.
 
Ik heb zelf de TP-Link TL-SG108: TP-LINK TL-SG108 - V3 - switch - onbeheerd - 8 x 10/100/1000 - desktop - Azerty

Bij Azerty toch € 6,- goedkoper dan de Netgear GS108, en ik zie zelf geen verschil in mogelijkheden tussen die 2 switches. Rubensky misschien wel, hij heeft meer verstand van netwerken dan ik.
Vroeger had ik ook een 5-poorts switch, maar na een aantal jaren kwam ik toch een poort tekort.
 
@porrelaar Er is wel verschil maar dat zit hem in de gebruikte standaarden. Niet interessant voor een basic netwerk dus zijn ze allebei prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan