• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

2 camera's aan een iInternet Splitter aansluiten mogelijk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter bruin
  • Startdatum Startdatum

bruin

Junior lid
Lid geworden
4 nov 2023
Waarderingsscore
6
Bij de garage heb ik een IP-camera geïnstalleerd die is aangesloten op een internetkabel.
Ik wil op dezelfde plek een tweede camera ophangen die de andere kant op kijkt, maar ik heb weinig motivatie om een tweede internetkabel aan te leggen.
Ik vraag me af of ik in plaats van een tweede kabel te leggen, een internet splitter kan gebruiken om beide camera's op de bestaande kabel aan te sluiten.
(bijv deze of deze)
Dus dat 2 camera's beelden doorgeven op 1 kabel? of werkt dat niet?

Dat zou moeten gaan lukken.
In het onderstaande linke worden meerdere mogelijkheden behandeld :
2 camera's

De eerste werkt zeker niet. En over de tweede heb ik mijn twijfels.

Haal gewoon bij de action een 5 poort switch:

Die werkt zeker.

De beschrijven van het eerste product:
Stel je wilt een computer, playstation en of XBOX op het internet hebben, maar je gebruikt de computer, playstation en of XBOX niet tegelijk. Dan kan je deze splitter gebruiken en hoef je de netwerkkabel niet steeds om te zetten van computer naar xbox of playstation. Wil je wel tegelijk deze kunnen gebruiken is een switch of router router nodig.
Daarin valt dus al te lezen je daar geen 2 dingen tegelijk op kan verbinden met internet.

De 2e is een kleine switch waarop je wel 2 apparaten tegelijk met internet kan verbinden.

De 2e is een kleine switch waarop je wel 2 apparaten tegelijk met internet kan verbinden.
Maar waarom zou je 17 euro betalen voor een 2 poorts switch terwijl je voor de helft van het geld een 5 poorts switch hebt die je evt. ook nog voor andere dingen kunt gebruiken.

Omdat hij een camera in de garage ophangt?
Daar ga je toch niet stoom naar toe trekken en een 5-poorts switch ophangen.....?

Laten we sowieso bij het begin beginnen.
Wat voor camera's zijn het? Voedt je ze met PoE?
Moet het tegen vocht kunnen?
Heb je een stroompunt in de buurt voor de voeding van een switch?

De eerste werkt zoals gezegd niet, de tweede zou kunnen werken maar heeft ook voeding nodig. Die er niet bij zit en dus apart aangeschaft moet worden. Dan is een 5-poorts switch van de Action behoorlijk voordeliger, zelfs als je 2 poorten ongebruikt laat.

...de tweede zou kunnen werken maar heeft ook voeding nodig. Die er niet bij zit en dus apart aangeschaft moet worden.
Volgens deze video zit er wel een voeding bij (om 3:30)

Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Omdat hij een camera in de garage ophangt?
Daar ga je toch niet stoom naar toe trekken en een 5-poorts switch ophangen.....?
Nee hij heeft er al een hangen en wil er een tweede bij hangen. Vraagt expliciet of hij zo'n splitter kan gebruiken. En dan kun je beter een switch gebruiken.
Die dingen zijn kant en klaar.

POE... tja.. dat is een ander verhaal maar ik twijfel of daar POE over die kabel gaat voor 1 camera.
Dus moet er al een stroompunt zijn, daar kan evt. ook een stekkerdoos op dan.

Volgens deze video zit er wel een voeding bij (om 3:30)

Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.
Ja, bij de switch wel, bij die splitter niet. Daarom zou ik zeker gaan voor een switch.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan