• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

2 computers verbinden via telefoonkabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

JKL

Gevestigd lid
Lid geworden
15 sep 2016
Berichten
209
Waarderingsscore
2
Hoi allemaal!

Zoals de titel al doet vermoeden, wil ik graag 2 computers direct met elkaar verbinden via een telefoonkabel (zonder tussenkomst van een router/switch/etc). De Wi-Fi is op zolder niet geweldig. Als het werkt, kan ik het gebruiken om langere afstanden te overbruggen, waar al een telefoonlijn ligt, zodat ik geen nieuwe kabels hoef te trekken.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Hoe verhoudt de snelheid zich tot het gebruik van een UTP-kabel met een netwerkkaart van 100 Mbit/s (het is een oude laptop).

En ja, ik heb al even gegoogeld zonder resultaat, dus a.u.b. niet naar sites als https://nl.lmgtfy.com/ verwijzen.

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Je kan wel twee computers aan elkaar verbinden, maar dat doe je dan door middel van een Cross kabel.
 
Een telefoonkabel past eenvoudigweg niet in je computer en je pc kan daar tegenwoordig ook niets meer mee.
 
Zoals gezegd dit kan met een crosskabel. maar als de computer, waar internet beschikbaar is, al bedraad internet heeft, moet ie wel 2 netwerkkaarten hebben plus dat je moeilijk moet doen met het internet delen enz. enz. Wie doet dit nu nog? nu er fantastische oplossingen zijn zoals powerline adapters of wifiversterkers. Laatste keer dat ik een crosskabel vasthield was misschien twintig jaar geleden
 
Een telefoonkabel past eenvoudigweg niet in je computer en je pc kan daar tegenwoordig ook niets meer mee.
Waarom hebben beide computers dan een poort voor telefoon? Ik hoopte dat er eigenlijk iets meer mee kon dan een ouderwetse inbelverbinding...
 
Dat is echt het enige. Een inbel verbinding.
 
Dan ga ik maar voor powerline adapters. Bedankt voor de antwoorden!
 
Graag gedaan hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan