• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky 2-in-1 laptop aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KWH

Junior lid
Lid geworden
6 feb 2013
Berichten
58
Waarderingsscore
0
Goedemiddag,

Bij een nieuwe studie hoort ook een nieuwe laptop en daar ben ik nu dus naar op zoek. Ik blijf gewoon een desktop gebruiken dus het hoeft geen spectaculair ding te zijn maar ik heb wel zo mijn eisen natuurlijk. Ik heb gisteren bij de Mediamarkt even rond lopen neuzen en ik ben toch wel gecharmeerd geraakt van een 2-in-1 laptop. Mijn eisen daarbij zijn: minimaal i5, minimaal 8gb RAM en minimaal 128 SSD, liefst 256.

Nu heb ik dus een aantal opties die bovenaan mijn lijstje staan: te weten de Microsoft Surface Pro 4 die bij meerdere sites nu 860 euro kost, incl typewriter (i5, 8gb, 128ssd), en de Lenovo Yoga 530 die bij de Mediamarkt 800 euro kost met een i7, 8gb en 256ssd.

De Surface staat alom bekend als een fantastisch apparaat met een geweldig scherm maar is iets aan de kleine kant en heeft maar 128 sdd. Wil ik er 1 met meer ruimte schiet de prijs meteen enorm omhoog.

De Yoga ziet er ook gelikt uit, de i7 is overkill maar goed, hij zit er in voor die prijs. 256 ssd is ook een pluspunt.

Zijn er nog dingen waarin jullie me kunnen adviseren over de hardware of in het algemeen over deze apparaten? Eventueel andere laptops die vergelijkbaar en goedkoper kunnen zijn? Mijn budget ligt rond de 800 euro.

En hoe verhoudt die i7 8550U zich tegenover de i5 7300U in de Surface? De Yoga zit @1.80 GHz terwijl de Surface @ 2.60 GHz. Welke processor is sneller en beter? Heb hier namelijk niet echt verstand van.

Ook zit er in de Yoga DDR-4 geheugen en in de Surface DDR-3. Zit daar nog een groot verschil in? Het is allebei 8GB.

Bij voorbaat dank!
 
De cruciale vraag blijft nog steeds: Wat moet je ermee doen?
Ik koop mijn informaticamateriaal bij coolblue.be of .nl naargelang je land, misschien even rondneuzen op hun site.
Moet je er van pier naar pol mee zeuren en waarvoor gebruik je hem. Er bestaan ook al usb stick met serieuze opslag en usb schijven als je meer opslag wil of om uw werk op te slaan.

Welke programma's wil je erop. (Sommige zijn zeer prijzig en kosten meer dan je hardware)
800 € is niet zo veel, de prijs van een goeie tablet of smartphone.
 

Wat betreft de Yoga zou ik dan voor 1 van deze 2 kiezen:

i5 (https://www.coolblue.nl/product/812989/lenovo-yoga-530-14ikb-81ek00hwmh.html)
i7 (https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_lenovo-yoga-520-14ikbr-81c8005hmh-1540525.html)

Wat bedoel je met het 2e gedeelte als ik vragen mag?

De cruciale vraag blijft nog steeds: Wat moet je ermee doen?
Ik koop mijn informaticamateriaal bij coolblue.be of .nl naargelang je land, misschien even rondneuzen op hun site.
Moet je er van pier naar pol mee zeuren en waarvoor gebruik je hem. Er bestaan ook al usb stick met serieuze opslag en usb schijven als je meer opslag wil of om uw werk op te slaan.

Welke programma's wil je erop. (Sommige zijn zeer prijzig en kosten meer dan je hardware)
800 € is niet zo veel, de prijs van een goeie tablet of smartphone.

Rondneuzen heb ik al wel gedaan.

Ik hoef er in principe niet heel veel mee te kunnen. Meenemen naar school, internetten en misschien eens Football Manager op spelen. Een externe harde schijf heb ik al maar om zo'n ding altijd mee te zeulen schiet ook niet echt op.

Qua dure programma's heb ik niks nodig eigenlijk. En ik weet dat 800 euro niet bijster veel is maar ik heb gewoon een prima desktop en ik zoek gewoon een laptop die een aantal jaar mee gaat qua specificaties. Daarbij kwam ik de aanbieding van die Surface Pro tegen en dat lijkt me wel echt kwaliteit. Ik vroeg me gewoon af hoe die zich verhoudt tegenover zo'n Lenovo Yoga voor ik een keuze maak.
 
Het grootste verschil tussen de twee is dat bij de Surface Pro je het scherm er volledig kan afhalen om als tablet te gebruiken, de Lenovo kan je doordraaien maar niet helemaal plat. In het verleden had de Surface nogal eens kuren/beperkingen qua updates van Windows maar aangezien we (voorlopig) met 1 versie zitten (windows 10) zal dat wel geen problemen meer opleveren. Ikzelf ben grote Lenovo-fan dus een beetje bevooroordeeld.
CPU eigenschappen: de i7-8550U (klik hier) is quad-core van de 8ste generatie en de i5 7300U (klik hier) is een dual-core van de 7de generatie. In dagelijks gebruik ga je tussen beide niet veel verschil merken. Voor games is er wel een verschil. De videosturing (videokaart) in de CPU zal in i7 wel wat beter gaan dan in de i5.
 
Ik ga morgen maar weer naar de Mediamarkt en beslis dan daar wat ik belangrijker vind: meer power of makkelijker hanteerbaar.

Bedankt voor de reacties!
 
Veel succes, mijn favoriet is toch de Lenovo vooral wegens ietsiepietsie groter ;-)
 
Ik zou ook niet zo snel een Lenovo kopen. Maar eigenlijk ook geen HP.

Qua processor, het is vaak dat de wat minder krachtigere processors ook minder energie verbruiken, en dus resulteren in langere batterijduur. Maar de processor klokt ook ver terug als deze niet of nauwelijks belast wordt. Voor je studie lijkt me vooral goede accuduur belangrijk. Echt veel processorpower zal je over het algemeen niet nodig hebben.

Als de Surface binnen budget past zou ik daarvoor gaan.
 
Laatst bewerkt:
@KWH : Als je de tabletfunctie los wil laten...…..? Méér waar voor je geld en een supersnel machientje, met betere videoprestaties.
 

Bijlagen

  • offerte_1483.pdf
    127,2 KB · Weergaven: 8
Een externe harde schijf heb ik al maar om zo'n ding altijd mee te zeulen schiet ook niet echt op.

Dat valt wel mee. Wat denk je van deze? Met vaste kabel en die kan je nog eens flink laten vallen ook. Erg handig voor tijdens de studie.
 
Bedankt allen, het is de Surface geworden! :)
 
Geniet van je Surface!

Ook nog naar mijn externe HDD tip gekeken?
 
Dankje!

Ja, dat lijkt me zeker een fijn ding. Maar ik bezit al een MyPassport van 1TB dus dat moet voldoende zijn.
 
Zeker. Nadeel is wel dat die dingen vaak wat minder goed tegen schokken kunnen en dat er een losse kabel aanzit die ik al regelmatig defect heb zien gaan, Althans de aansluiting van die kabels.
 
Aha, oke.

Nou goed, mocht ik er nog 1 nodig hebben houd ik hem in het achterhoofd, dank!
 
Graag gedaan! Ik zal dit topic op Opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan