• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

2 of 4 cartridges

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik lees best wel regelmatig dat mensen tevreden zijn over zogenaamde 'merkloze' cover tankjes en / of navul-dingen, maar wat de eerste betreft heb ik sterk de indruk dat die de 'dood' hebben ingeleid van mijn 3 (of mogelijk zelfs 4 inktjets) en dat navulgedoe was in het verleden niet aan mij besteed: het werd een "t*r*ngzooi" en voor mijn gevoel leidde ook dat navulgebeuren de langzame en onafwendbare dood in van van mijn inkjets.
Daarom koop ik iig voor mijn kleurenlaserprinter alleen maar de offiiciële toner. Dat kost id een klein vermogen maar mijn huidige kleurenlaser staat inmiddels al 5 jaar probleemloos printjes uit te spugen en wij printen veel tot héél veel.
Fabriekscardridge voor een tweetal duizend pagina's is al opgevolgd door een H-density cardridge voor 10.000 pagina's zwart en kleur 3x 7000 pagina's dus tja, ik weet niet was wijsheid is.
 
ik print 2 tot 5 printjes per maand. (geen foto's maar zw/w met hier en daar een steunkleur) De kostprijs per print is voor mij niet zo belangrijk maar ik kan me voorstellen als je veel print dat dit zwaarder meetelt. Ik zie dan ook het meest in een inktjetprinter.
Met maar een paar printjes per maand en voornamelijk zwart/wit zou ik persoonlijk voor een goedkopere inktjet gaan. Deze hebben doorgaans 2 cartridges (1 met zwart en 1 met 3 kleuren) maar het zal dan voornamelijk de zwarte zijn die je vaak moet vervangen.

Het is dan een keuze maken tussen de modellen die jou persoonlijk het meest aan zal spreken, eventueel reviews van zo'n printer opzoeken (waarmee je mogelijk weer modellen uit kan sluiten) en dan uit zien te zoeken bij welke printer je de goedkoopste inkt kan vinden. Bij zo'n zoektocht kan je uiteraard een bedrijf zoals 123inkt mailen (scheelt weer een hoop uitzoekwerk).
AfdrukKosten
per pagina
Laserprinter - Tekst zwart/wit0,01 - 0,03
Inkjet - Tekst zwart/wit0,03 - 0,08
Inkjet - Tekst met grafieken in kleur0,10 - 0,35
Inkjet - Foto0,70 - 2,50

Dit schemaatje is niet van vandaag of gisteren, maar het laat wel een beetje zien wat het te verwachten verschil is tussen een inktjet en laser.
Met bovenstaand schema zou je uit kunnen rekenen hoeveel je moet printen om de meerprijs van een laserprinter terug te verdienen. Verder vermoed ik dat de kostprijs per pagina op alleen de inkt/toner is berekend. Een laserprinter verbruikt wel iets meer elektriciteit, iets wat in deze tijd ook belangrijk kan zijn.
 
Verder vermoed ik dat de kostprijs per pagina op alleen de inkt/toner is berekend.
Klopt. De laser zal iets meer elektra gebruiken maar je kunt die ook uitzetten na het printen.
Wat echter ook niet meegeteld is, dat is het mogelijke uitdrogen van cardtridges als je ze langere tijd niet gebruikt.
Dat kan de prijs bij bepaalde printers wel duurder maken. Nu dacht ik dat het met Epson was hier, maar daarvan ging de boel vrij snel dicht zitten en als je dan aparte spuitkopjes hebt is het tijd voor een nieuwe printer meteen.
Dat was voor mij ook een reden om een laser te printen.

Let bij de aanschaf van een evt. laser ook op wat een nieuwe toner kost, je hebt weinig aan een goedkope printer als de toner daarna peperduur is.
Een gulden middenweg is heel goed te vinden.

Persoonlijk heb ik met de HP inktjet en Laser vaak gebruik gemaakt van de "alternatieve" cardtridges en toner van 123inkt en nooit problemen gehad. De huidige laser is ook al iets van 7 jaar oud ondertussen.
Maar ieder zijn keuze uiteraard. Het is me bekend dat er ook heel andere ervaringen zijn met alternatieve toners/cardtridges van diverse winkels.
 
Ik print gewoon met action inkt en heb echt nog nooit ergens last van gehad. Print amper maar de kwaliteit is gewoon 't zelfde als, die in mijn geval, Epson.
 
Zoveel mensen, zoveel wensen, zoveel mogelijkheden, zoveel onmogelijkheden. Mijn 'gevoel' over de relatie tussen 'nep' inkt en originele inkt ontstond pas toen ik mijn 3e of 4de inktjet 'begroef'.
 
Mijn 'gevoel' over de relatie tussen 'nep' inkt en originele inkt ontstond pas toen ik mijn 3e of 4de inktjet 'begroef'.
In het geval van @Roodje zal dat probleem wel mee vallen. Er is namelijk al aan gegeven slechts een paar keer per maand te printen. Bovendien zal een goedkope printer na een paar huismerk cardridges al weer zijn terug verdient. En ik ken genoeg positieve verhalen van bekenden die al een paar jaar met huismerk inkt werken en nog steeds dezelfde printer hebben.
 
Ik ben het met je eens.

Hetgeen ik schreef over mijn ervaring met 'neppers' is idd. zeer subjectief. Er zullen ongetwijfeld vele duizenden / honderdduizenden zijn bij wie het goed gaat anders was de markt voor die 'nep'inkt allang in elkaar gestort.

Zogenaamde merkfabrikanten zullen daarom wel blij worden van mijn argwaan tegen neppers want ik ben vervolgens dus een vaste klant binnen hun verdienmodel.
 
Hetgeen ik schreef over mijn ervaring met 'neppers' is idd. zeer subjectief.
Dat "zeer subjectief" valt wel mee hoor. Zeker in het begin heeft het wel vaker klachten geregend over lekkende en verstopte printers met die nep inkt. Dat is in de loop der jaren wel verbeterd, maar er komen nog altijd wel eens gekke dingen voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan