• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

2 Pc Aansluiten Op Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Ann-Sophie

Gast
ik kan met een pc werken maar niet aan en van aansluitingen en installaties heb ik weinig kaas gegeten. Ik zit nu met een vraagske: ik heb 2 pc's waarvan 1 met interne adsl modem (alcatel) en een andere pc met een externe adsl modem van BELGACOM (USB). We hebben 1 telefoonlijn. Ik zou nu graag hebben dat beide pc's via die lijn op het internet kunnen. Kan dit en hoe en wat zijn ongeveer de kosten hiervoor? :huh: Kan iemand mij hiermee verder helpen ?????
 
uhm,,,, volgens mij is het gewoon een kwestie van een netwerk aanleggen de kosten zijn daar ongeveer 30 a 40 euro voor
ik hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben

succes
 
Hoi,

Je bepaal welke PC de hoofd PC wordt, daar laat je de modem inzitten.
In beide PC's stop je een Netwerkkaart die je met een Croslink-kabel aan elkaar verbind. (netwerkkaart ( 10,= kabel 20,= (totaal 40))
Nu een netwerkje bouwen met windows en klaar is alles
Hoe je een netwerk bouw kan je lezen in diverse PC bladen.

Wel nog even het volgende als je wil interneten dan moet de hoofd PC aan staan en ingelogt zijn in Windows.

Veel plezier
Magnum
 
;) oh oh oh

tja wat moet ik daar van zegge
koop een 4 poorts adsl modem/router voor analoog/isdn van sweeks
plug daar je pc's aan tataaaaaaa zit altijd op inet geen problemen met dat er altijd 1 cpu aan moet staan routertjuh van 70 euro netwerkkaartjes 15 euro per comp tataaaa draait als een tiet!!
 
Als je een netwerk bouwt met 2 netwerkkaarten en een croslink blijf je volgens mij extra software nodig hebben tot in ieder geval win 98. Versies hoger dan win98 hebben de software aan boord om in een netwerk met 1 modem op het internet te komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan