• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

2 pups komen steeds terug

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aah, de gegevens die je nodig hebt, bevinden zich onder de batterij.

Serienummer: 5CD1390ZXS
Modelnummer: g6 - 1250sd
 
Hmm, dat ziet er nog knap ingewikkeld uit zo'n hele laptop uit elkaar halen. Maar bedankt voor de info en tips!

Via schoonepc.nl wordt ook wel goed uitgelegd hoe je Windows 10 schoon kan installeren.
 
Dat schoon installeren van Windows 10 - als je het eenmaal weet - dan is dat een fluitje van een cent.
Gebruik je een SSD en heb je een redelijk sterke processor, dan duurt het ongeveer tien minuten...
Dat is mijn ervaring met mijn Dell Precision M6400 uit 2009!
 
Ik heb de volgende processor: Intel(R) Core(TM) i5-2430M CPU @ 2.40GHz
 
Dat is SandyBridge, niks mis mee.
In mijn Dell draait een ijzersterke Intel Core2 Extreme Q9300M op 4x 2,54 GHz en 12MB L2-cache
 
En met schoon installeren, is het qua voorbereiden alleen van belang de persoonlijke mappen zoals Afbeeldingen, Documenten etc. te backup-en?
 
Alles wat in mijn computer tot persoonlijke bestanden hoort, staat allemaal verdeeld over twee 2TB HD's, verder zit er nog een 1TB Samsung Pro 850 SSD in.
Die heb ik via Marktplaats gevonden voor net 200 euro.
 
Oké snap ik, maar als ik nu een schone installatie doe, ben ik alles kwijt natuurlijk. Zijn er naast de persoonlijke bestanden nog dingen waar ik rekening mee moet houden qua back-up?
 
Als ik jou was, had ik al lang een externe USB-Harddisk gemaakt (dus via losse onderdelen - kan je zelf een juiste HD kiezen!) om daarop mijn perssoonlijke documenten te zetten.

En als ik Windows op die HD in jouw notebook zou installeren, dan zou Windows 10 in totaal 130 GB krijgen - en de rest van de HD zou ik dan aanmaken voor de persoonlijke mappen.

Crasht Windows - dan blijven je persoonlijke mappen behouden - want op een andere partitie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan