• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

2 virusprogramma's mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.van Lieshout

Gewaardeerd
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
1.025
Waarderingsscore
1
Ik heb avast al 15 jaar op de computer staan. Ik heb van malware anti-malware een betaalde versie gekocht. Dit programma moet heel goed zijn. Kan het samen met avast, of moet ik het avastprogramma verwijderen?
 
in het verleden had ik dus Malwarebytes premium + de AVG I.S. deze werkten mooi samen ...
jij heb nu de volwaardige Avast in gebruik + de Malwarebytes premium en ook deze zouden goed moeten samen werken doch vergewis u er dan ook van dat de Windows Defender niet actief is ...het Windows Defender beveiligingscenter zal wellicht ook in de taakbalk staan indien jij de Windows 10 gebruikt dit wil niet zeggen dat de Windows Defender antivirus actief is .
 
Beide programma's werken goed.(zover ik weet) Windows Defender is uitgeschakeld.
 
Ik heb vaan gelezen dat 2 virusscanner niet samen gaan.
Op de vraag waarom dat niet zou kunnen, heb ik nooit een goed antwoord gekregen.
Indien er een firewall mee komt, samen met de antivirus, dan snap ik het wel.
Twee firewalls, kunnen elkaar wel in de weg zitten.
Als de ene firewall de poorten van de andere firewall dicht wil maken en visa versa.
Maar 2 virusscanners zitten elkaar niet in de weg.
De ene doet hooguit hetzelfde als de andere virusscanner.

Wellicht dat Abe weet waarom 2 virusscanners af wordt geraden.
Wat er schadelijk aan kan zijn.
Dubbel werk, waar 2 scanners hetzelfde doen werkt wellicht iets vertragend.
Maar als je daar geen last van hebt en alles werkt, waarom zou dat niet goed zijn dan?

Je geeft zelf al antwoord op je vraag.
Het is mogelijk.
Maar is het wenselijk, is het beter of slechter en waarom dan?
Die vraag blijft staan.
 
De titel van het topic is misschien een beetje verwarrend, waar het hier om gaat is een virusscanner en een Malwarescanner. Zoals bijvoorbeeld MBAM.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan