• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

3 beeldschermen en 2 videokaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

121028

Gevestigd lid
Lid geworden
21 mrt 2013
Berichten
355
Waarderingsscore
0
Hi,

Ik heb een triple-monitor setup (3x 1920x1080) aangesloten op 1 NVidia GeForce RTX 2070 van MSI. Ik smelt de drie beeldschermen samen met NVidia Surround. Verder een Intel Core i5 9600K, 16 GB RAM en windows 10 home 64-bit aan boord. Ik oriënteer me op meer grafische rekenkracht, omdat de nieuwe Microsoft Flight Simulator toch wel erg zwaar is voor deze pc (ik krijg hem niet boven de 35 FPS en duikt vaak onder de 25 FPS).

Daarom de vraag: Is het mogelijk om een tweede grafische kaart in mijn moederbord te klikken (MSI Z390-a pro), en de twee grafische kaarten vervolgens samen te laten werken en dus 3 beeldschermen aan te laten sturen? Of heb ik een videokaart per beeldscherm nodig (en dus een ander moederbord)?

Daarnaast de vraag: Verdubbelt hiermee het aantal FPS (want twee keer zoveel rekenkracht), of is dat een verkeerde aanname? En is het ook een goed idee om m'n RAM geheugen uit te breiden en eventueel een andere processor te kopen?

Ik ben benieuwd naar de tips!

Groet, Stefan
 
Over het aantal FPS kan ik je niets zeggen, geen ervaring mee. Het is wel mogelijk om een tweede videokaart in te prikken.
Ik heb bijv. een Gforce kaart als hoofdkaart, en gebruik de op het moederbord ingebouwde kaart voor mijn tweede scherm. In Windows kan ik die schermen gewoon koppelen en doen alsof het 1 beeldscherm is. Dat zou volgens mij dus moeten kunnen wat je zegt.

Of dat tot verbeteringen in prestatie van FPS gaat leiden, ligt ook aan de instellingen van je nVidia en de technische mogelijkheden van je monitors, maar durf ik sowieso geen uitspraken over te doen.
Denk er ook aan dat de nieuwe MFS nog de nodige bugs heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan