• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies 3 devices op dezelfde plaats, verbonden met dezelfde wifi toch grote verschillen in wifi snelheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lagoa

Junior lid
Lid geworden
6 apr 2008
Berichten
86
Waarderingsscore
0
Mijn desktop win10 en twee andere met wifi verbonden apparaten (notebook en telefoon) maken gebruik van hetzelfde wifi. Toch verschilt de snelheid enorm, ondanks dat ze naast elkaar staan/liggen, m.a.w. geen verschil in locatie. Mijn desktop komt niet hoger dan 3.52 Mbps. De andere twee apparaten zitten rond de 20 Mbps.
Mijn desktop is verbonden met een usb netwerkadapter, bij apparaat beheer heb ik gezien dat deze goed functioneert en geen update nodig heeft. Ik heb ook met probleemoplossing een aantal testen gedaan en nergens blijkt dat er ergens een probleem is. Kan het aan de hardware liggen? Ik denk daarbij aan de netwerkcontroler of er moet ik het ergens anders zoeken?
Het vreemde is wel dat mijn desktop in het verleden wel normale snelheden had, alleen de laatste dagen is het huilen met de pet op.
 
Welke wifi stick gebruik je precies in de desktop?
 
Heren, in de eerste plaats allemaal bijzonder bedankt voor het meedenken. Sommige suggesties waren iets te technisch maar ik heb toch een oplossing gevonden. Ik heb namelijk twee USB netwerkadapters geprobeerd maar alle2 gaven ze een teleurstellend resultaat. Daarna een tp-link repeater aangesloten die gelinkt is aan mijn Archer router, AC750 dual band. Met een ethernet een rechtstreekse verbinding aangebracht met een computer. Nu heb ik acceptabele snelheden tussen 10 en 16 en Mbps, daar waar andere devices met Wifi ruim boven de 20 Mbps zitten. Hierbij ook nog opgemerkt dat ik een Linksys Velo Mesh systeem gebruik voor mijn wifi. Ik ben daar erg tevreden mee. Ik denk toch dat het probleem bij mijn hardware of software van mijn desktop zit. Hij is ouder dan acht jaar maar blijkbaar toch nog goed genoeg Windows 10 te draaien. Ik zoek daarom niet verder en ben tevreden met mijn ethernet resultaat. Ik heb wel geleerd dat internet / wifi problemen erg moeilijk op te lossen zijn omdat er heel veel variabelen zijn. Soms bijvoorbeeld is het laden van een website met Firefox wel dat bijvoorbeeld met een andere browser probleemloos gaat. Nogmaals bijzonder bedankt voor jullie bijdragen.

Nog een afsluitend vraagje; denk dat ik met mijn oplossing het Linksys Velop netwerk ontlast omdat ik niet meer gebruik maken van de wifi en waarschijnlijk rechtstreeks met de router verbonden ben. Dit is een Dual Band maar hoe weet ik nu of hij gebruik maakt van de 2.4 of de 5 GHz?
 
Die maakt standaard gebruik van 2.4. Bij de instellingen van de wifi verbinding kan je daar normaal voor kiezen. Mogelijk staat 5GHz standaard uitgeschakeld. Lang niet alle 'devices' zijn geschikt voor aansluiting aan 5GHz. Zeker wanneer je verteld dat je computer 8 jaar oud is, mag je er vanuit gaan dat de USB wifi-stick daarvoor niet geschikt is.
 
@lagoa : geen antwoord op je vraag, maar een wedervraag :
jij schrijft "tussen de 10 en 16 Mbps". Weet je zeker dat je Mbps bedoelde en geen MBps ?
Als het namelijk MBps zou zijn, dan zou je een soort van basis abonnement hebben met aanvaardbare snelheden, maar als je echt Mbps bedoelde, dat wordt het mogelijk tijd om naar een ander soort abonnement en / of provider uit te gaan kijken.
 
@lagoa : geen antwoord op je vraag, maar een wedervraag :
jij schrijft "tussen de 10 en 16 Mbps". Weet je zeker dat je Mbps bedoelde en geen MBps ?
Als het namelijk MBps zou zijn, dan zou je een soort van basis abonnement hebben met aanvaardbare snelheden, maar als je echt Mbps bedoelde, dat wordt het mogelijk tijd om naar een ander soort abonnement en / of provider uit te gaan kijken.
Het is Mbps. Ik woon en heb daar alle providers getest en Vodafone kwam daar jaar ja als snelste met 4G.
 
@lagoa,
Fijn dat je het hebt kunnen verbeteren.
Wat voor merk en type computer gebruik jij?
Want het zou zeker met kabel sneller moeten kunnen. Hoe is de reapter verbonden, draadloos of via kabel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan