• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

4g router uitzoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vink

Gevestigd lid
Lid geworden
3 mei 2005
Berichten
241
Waarderingsscore
0
Hoi allen!!

Vanwege een zeer dun kabeltje die naar ons huis leidt, willen we overstappen naar en 4G/5G router. Om een idee te geven, speedtest.net geeft (op m'n mobiel) aan dat met de vaste aansluiting 6.5mb max is, en met m'n 4G mobiele abo 55mb.
Nu heb ik me een klein beetje in het bos van 4G routers gestort en 1 ding was me duidelijk (denk ik dan), ik hoef geen mifi apparaat voor thuis. Maar bij het neerstorten in het router bos verloor ik direct het zicht op de bomen en zou het geweldig vinden als iemand mij op weg zou kunnen helpen.
Hier volgen wat parameters: we wonen in een groot huis, met veel beton. Ik wil graag door het hele huis heen enigsinds behoorlijk kunnen internetten. Ik wil er zo tot €250,- voor het apparaat uitgeven, het abo komt er dan natuurlijk nog bovenop.

Ik heb, als voorbeeld, de google ga00158 gevonden en enkele die daar op lijken, maar het is mij niet helemaal duidelijk waarom het 3 kastjes zijn. Is er 1 de meester en de ander slaafjes die luisteren naar de meester en het signaal doorgeven (wifi versterkers)? En is dit aan te raden?

Ik hoop dat iemand ons wil helpen, want ik kom er zelf niet uit.

Alvast bedankt!!
 
Het is inderdaad lastig om een goede keus te maken ,omdat elk huis anders is
Gebaseerd op de huidige technologie.
1 Internet via het stopcontact (wel geaard) kijk eens naar Devolo
2 Het 3 kastjes systeem te vinden onder Mesh routers ,waarin 1 inderdaad als meester acteert en op intelligente manier communiceert met de anderen ,welke eveneens met elkaar communiceren.
Ik weet niet welke provider u hebt ,maar als ik bij KPN en Ziggo kijk zijn dit de 2 systemen die zij aan bevelen en ondersteunen
Als mesh systeem gaan zij voor volgens mij voor de Tp link Deco M4 (geen spraak herkenning)

Terugkomend op de mifi router. Voor noodgevallen en onderweg gebruik ik een M7350 met een prepaid abonnement. waar ik zeer goed over te spreken ben.
 
  • Leuk
Waarderingen: vink
Het is inderdaad lastig om een goede keus te maken ,omdat elk huis anders is
Gebaseerd op de huidige technologie.
1 Internet via het stopcontact (wel geaard) kijk eens naar Devolo
2 Het 3 kastjes systeem te vinden onder Mesh routers ,waarin 1 inderdaad als meester acteert en op intelligente manier communiceert met de anderen ,welke eveneens met elkaar communiceren.
Ik weet niet welke provider u hebt ,maar als ik bij KPN en Ziggo kijk zijn dit de 2 systemen die zij aan bevelen en ondersteunen
Als mesh systeem gaan zij voor volgens mij voor de Tp link Deco M4 (geen spraak herkenning)

Terugkomend op de mifi router. Voor noodgevallen en onderweg gebruik ik een M7350 met een prepaid abonnement. waar ik zeer goed over te spreken ben.
Hoi,

Bedankt voor jouw reactie! .
Ik dacht eigenlijk dat Devolo "alleen" versterkers en geen 4G routers maken? Die versterkers heb ik al eens in huis gehaald, hebben twee jaar goed gewerkt daarna ging 1 van 2 kapot.

Ik heb hier in de buurt meerdere 4G aanbieders, die hun boxen verhuren voor €42,- per maand. Dat is van de zotte!! Voor dat bedrag, op jaar basis, kan ik ieder jaar meerdere nieuwe boxen kopen.

Hier onstaat dus mijn probleem, welke router te kopen?
 
Er is ook geen glasvezel of Ziggo coax mogelijk op je adres?
 
fritzbox modems/routers hebben de mogelijkheid om via een dongel gebruik te maken van een draadloos netwerk.

ze ondersteunen ook mesh
 
Nadeel van een 4g router, de data gaat heel hard als je bijvoorbeeld een paar video's kijkt. En onbeperkte abonnementen zijn niet onbeperkt. Meestal is het 6 tot 10 gb per dag.
 
xs4all had voorheen speciale arbomenten als je echt in het buitengebied woonde of dat nog zo is sinds het een merk van kpn is weet ik niet
 
Vrees dat hier niet veel mensen zijn met ervaringen op dat gebied en er net zo tegenaan kijken als jij.
Miss. heb je wat aan die site.
Hoi,

Dank je voor jouw reactie. Deze site had ik al gevonden, maar nog niet echt een doorslaggevend resultaat gevonden aldaar. Maar iig geval bedankt voot het meedenken.
 
Als ik het goed begrijp hebt u geen provider ,waardoor u aangewezen bent op een mobiele router en zoals Rubensky aangeeft verbruiken deze nogal wat data . Eigenlijk zou u mee moeten liften op bv een Red together abonnement binnen de familie waar als aan alle voorwaarde voldaan wordt, ( onder andere de dekking) 200 Gb te verdelen is .Zelf denk ik dan aan een M1 Nighthawk van Netgear
 
fritzbox modems/routers hebben de mogelijkheid om via een dongel gebruik te maken van een draadloos netwerk.

ze ondersteunen ook mesh
Fritzbox hebben we ervaring mee, gaat zeker mee in het vergelijkingsschema. Bedankt!
 
Als ik het goed begrijp hebt u geen provider ,waardoor u aangewezen bent op een mobiele router en zoals Rubensky aangeeft verbruiken deze nogal wat data . Eigenlijk zou u mee moeten liften op bv een Red together abonnement binnen de familie waar als aan alle voorwaarde voldaan wordt, ( onder andere de dekking) 200 Gb te verdelen is .
Inderdaad! We zitten niet vast aan een provider, ik heb hier in de buurt al de dekking bekeken en er zjin 2 provider kandidaten die een goede dekking bieden.
 
Als ik het goed begrijp hebt u geen provider ,waardoor u aangewezen bent op een mobiele router en zoals Rubensky aangeeft verbruiken deze nogal wat data . Eigenlijk zou u mee moeten liften op bv een Red together abonnement binnen de familie waar als aan alle voorwaarde voldaan wordt, ( onder andere de dekking) 200 Gb te verdelen is .Zelf denk ik dan aan een M1 Nighthawk van Netgear
We hebben ook allemaal (4 personen) een abo voor de mobiele telefoons, dus die kunnen we ook nog erbij optellen als we datavolume nodig hebben. 2*60gb en 2*40gb dan plus wat we nog krijgen bij het abo voor de router. Ik zag een aanbieding voor een abo met 200gb per maand voor €40,-. Dan zouden we een halve tb per maand hebben. Daar kunnen we behoorlijk van flixen, denk ik.
 
Het is en blijft moeilijk om een keuze te maken ,bij ongelimiteerd internet is de internetsnelheid beperkt ,dit houdt in dat voor een aantal internet spellen de snelheid te traag is ,bij gelimiteerd internet zit men vast aan een aantal Gb,s .
De prijsklasse voor beiden ligt denk ik rond de 40 euro wat u al aangeeft.
Voor het surfen op tablet zou ik de telefoon als hotspot gebruiken .
Denk dat als het T mobile netwerk bij u goed functioneert is ,dat dat een goede keuze zal zijn
 
Het is en blijft moeilijk om een keuze te maken ,bij ongelimiteerd internet is de internetsnelheid beperkt ,dit houdt in dat voor een aantal internet spellen de snelheid te traag is ,bij gelimiteerd internet zit men vast aan een aantal Gb,s .
De prijsklasse voor beiden ligt denk ik rond de 40 euro wat u al aangeeft.
Voor het surfen op tablet zou ik de telefoon als hotspot gebruiken .
Denk dat als het T mobile netwerk bij u goed functioneert is ,dat dat een goede keuze zal zijn
Bedankt voor die info maar het gaat er mij om welke router ik het beste kan kopen :).
 
die aanbieding van 200gb voor 40 per maand waar zag je die?
ik zoek al een tijdje een goedkope sim voor mijn mobile hotspot
 
Hi, ik woon in Frankrijk. Die aanbieding is nog beter... 200 GB voor €15, het bedrag blijft de hele looptijd €15. De aanbieder is Bouygues.
 
bedankt maar ik ben bang dat ik daar in nl niet zoveel mee kan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan