• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

64 bit op 32 bit socket

Status
Niet open voor verdere reacties.

teunvz

Nieuw lid
Lid geworden
20 mrt 2018
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Beste forum leden,

ik heb thuis een Medion pc staan met een 32 bit processor (Intel core 2 duo 8400)
Dit is een 32 bit systeem, dat houd in mijn geval in dat ik niet alle programma's die ik wil gebruiken kan draaien aangezien hier een 64 bit systeem voor nodig is. Nu heb ik nog een computer staan waar een 64 bit processor in zit, ik had de beide processor opgezocht op internet en nu blijkt dat ze dezelfde socket nodig hebben op het moederbord.

Nu is mijn vraag dus is het mogelijk de 64 bit processor te verwisselen met mijn 32 bit processor omdat ze beide dezelfde socket hebben?

ik hoor het graag van jullie!
 
Doe je toch iets niet goed, opstarten met een USB/DVD met de juiste 64 bits OS zal gewoon geïnstalleerd kunnen worden.
 
Dan ligt het niet aan de processor maar aan het moederbord.
Best mogelijk dat Medio dat indertijd zo heeft bedoeld dan wel dat het een fout betreft.

Want om welk type Medion computer gaat het?
 
Het moederbord dient te werken met de 64bit CPU zolang de CPU op het socket past.

w.b. installatie van 64-bit windows:
Zijn de settings in het BIOS wel de juiste? Reset je BIOS naar Optimized Defaults.
Zorg tijdens installatie dat er geen extra USB-sticks zijn aangesloten, behalve de stick met de installatiebestanden.
 
Mijn vermoeden is dat het vanuit Windows zelf is geprobeerd......
 
Het is gelukt!

Wat ik gedaan heb is mijn schijf waar windows op moet helemaal geformateerd zodat de 32 bit versie er ook af is, toen lukte het installeren wel. Eerder gaf hij aan dat het een 32 bit systeem betrefde en de installatie niet compitabel is. nu wel.

Dankjewel allemaal!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan