• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky 64 bits omzetten naar 32 bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvanwijngaarden74

Junior lid
Lid geworden
31 okt 2018
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Hi ~ Ik werk op laptop met Windows10 64 bit. Vraag: Is het mogelijk om 64 bit om te vormen naar 32 bit.? ik heb namelijk nog veel software die alleen maar werkt op 64 bit. ~ jan 87 jaar.
 
nee das niet mogelijk ...
het maakt niets uit aangezien er een program files en een program files x86 aanwezig is op de C worden de 32 bit programma's naar de map program files x86 weggeschreven ...m.a.w. je kan best de 64 bit blijven gebruiken ..
ook is het zo indien je oudere programma's heb die niet meer geschikt zouden zijn voor de Windows10 wel die worden dan in een soort van virtuele program file geplaatst zodat je deze als nog kunt gebruiken ...indien je de compatibiliteitsmodus aanpast .
 
Dank voor uw reactie. Zeer verhelderend . . . ~ Jan, 87 jaar.
 
Beste Jan,
Wel een wat late reactie, maar misschien is dit een oplossing voor je. Wat je nodig hebt is Virtual WindowsXP. En dit dus voor Windows10. Zoek op Internet en je je komt uit bij MS.
Het is gratis!
Ik heb dit voor mijn Windows 7 en het werkt perfect!
perloc
 
Beste Jan,
Wel een wat late reactie, maar misschien is dit een oplossing voor je. Wat je nodig hebt is Virtual WindowsXP. En dit dus voor Windows10. Zoek op Internet en je je komt uit bij MS.
Het is gratis!
Ik heb dit voor mijn Windows 7 en het werkt perfect!
perloc
Weet dat dit werkt; maar het neemt te veel ruimte op mijn pc in beslag. ik heb nu weer een ander probleem. Zie hieronder. Dank voor uw reactie hoor.
 
Ik begrijp waarschijnlijk iets verkeerd. Je wilt Windows 10 64-bits omzetten naar 32-bits. Tegelijkertijd zeg je dat je veel software hebt die alleen op 64-bits draait. Je begrijpt dat deze software dan niet meer bruikbaar is? Op een 64-bits systeem draaien zowel 64- als 32-bits toepassingen, op 32-bits alleen 32-bits.
 
Ik begrijp waarschijnlijk iets verkeerd. Je wilt Windows 10 64-bits omzetten naar 32-bits. Tegelijkertijd zeg je dat je veel software hebt die alleen op 64-bits draait. Je begrijpt dat deze software dan niet meer bruikbaar is? Op een 64-bits systeem draaien zowel 64- als 32-bits toepassingen, op 32-bits alleen 32-bits.
Foutje van mij. Veel software werkt alleen nog maar met 32 Bt. ~ jan, 87 jaar.
 
Ah, dat verklaart een hoop... Welke 32-bits software heb je dan die niet op een 64-bits Windows wil draaien? Ik ben het probleem n.l. nog nooit tegengekomen.
 
Sommige reacties zijn voor een eenvoudige 87-jarige niet zo duidelijk om te begrijpen. Ik computer pas vanaf mijn 80ste. ~ Jan.
 
Sommige reacties zijn voor een eenvoudige 87-jarige niet zo duidelijk om te begrijpen. Ik computer pas vanaf mijn 80ste. ~ Jan.

Voor iemand die net pas enkele jaren bezig is met computers doe je het goed.
Dan kunnen mensen ook niet verwachten dat jij alles snapt.
Hopelijk heb je wel een antwoord gekregen op jou vragen.
 
Als je het aantal bits niet weet kunnen we je verder helpen als we het uitgeef jaar van de software weten. Dingen van voor '98 zouden heel erg goed 16-bits zijn.

Maar Lange Pier heeft gelijk, de hoeveelheid bits is alleen backwards compatible met zijn voorouder. 32 alleen 16 en 64 alleen 32, tenzij je inderdaad emulators gaat gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan