1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

7zip voldoet niet altijd.

Discussie in 'Software' gestart door Najsnarf, 7 apr 2014.

Discussie 7zip voldoet niet altijd. in het Software forum op nationaalcomputerforum.nl/.

1. Najsnarf

Najsnarf Elite lid

Recent stuurde ik aan een groep per WeTransfer een met 7-zip ingepakte map (ongeveer 50 MB aan foto's die al behoorlijk verkleind waren ) . Een aantal ontvangers konden de zip wel openen, een aantal helaas niet. En ontvanger heeft het door een ICT-er laten omzetten in een "echte zip" (schreef hij), en kon dat vervolgens ontzippen. Mijn vraag is: voldoet 7zip maar ten dele, of is bijvoorbeeld winzip of winrar beter?

2. Abraham54

Abraham54 Administrator

Gebruik in het vervolg http://www.mijnbestand.nl/

Je upload de foto's daar (ingepakt door de map met foto's met rechts aan te klikken en dan kies je voor >Kopiren naar>Gecomprimeerde map - die gecompimeerde map mag tot 1GB groot zijn) en vervolgens mail je de link die je gekregen hebt naar de respectieve ontvangers.

3. Hans60

Hans60 Enthousiast

7zip voldoet bij mij prima, kan er alles mee in- en uitpakken: zip, rar, 7z. Gratis, dus ideaal.

4. Najsnarf

Najsnarf Elite lid

@ A54: ga ik bekijken
    @Hans60: mij bevalt 7 zip ook prima, maar nu weet ik nog steeds niet waarom een aantal ontvangers "niks konden"met de door mij via Wetransfer toegestuurde 7zip-map.

5. Hans60

Hans60 Enthousiast

Heb je er een .zip van gemaakt of een .7z?

6. Najsnarf

Najsnarf Elite lid

Het lukte mij niet met WeTransfer eenmap (met foto's) door Wetransfer te laten uploaden.Toen ik er een 7zip van maakte lukte dat wel. Zoals gezegd: diverse ontvangers (waaronder ik zelf ter controle) konden dat moeiteloos uitpakken. Met andere woorden: ik maakte er een .7zip van. Maar wat is het verschil? Is ".zip" het programma van Windows zelf soms?
    Toevoeging: en ik gebruikte - doordat de wetransfer ook naar mijzelf gestuurd werd- die hyperlink om aan een (grote) groep rond te sturen, zodat ik niet handmatig alle emailadressen moest invoeren zoals wetransfer vereist.

Laatst bewerkt: 8 apr 2014
  7. Hans60

Hans60 Enthousiast

Een .7z bestand kan vaak niet geopend worden met WinZip, WinRar of de interne unzipper van Windows. 7zip kan met alle formaten overweg, of het nu .zip, .rar of .7z files zijn en kan deze ook maken. Het makkelijkst is het dus om er met 7zip ook .zip's van te maken, dan weet je dat de meeste mensen ze kunnen uitpakken.

8. Abraham54

Abraham54 Administrator

Indien je MijnBestand gebruikt en de methode die ik heb beschreven, dan is het voor iedere ontvanger te doen, omdat dan rechtsklikken en "Alles uitpakken" kiezen het makkelijkst is.
    Want dat bezit elke Windows NT-versie.

9. weballey

weballey Administrator

Denk dat het probleem van de ontvangers meer in de onbekendheid met 7zip zit, dan dat er daadwerkelijk iets mis is met je bestand.

10. Hans60

Hans60 Enthousiast

Vandaar mijn advies om er een .zip van te maken, die is gewoon binnen Windows te openen.

11. Najsnarf

Najsnarf Elite lid

@ weballey: ik heb een heel A4 gemaakt met printscreens van A --> Z hoe dat gaat vanaf het moment dat je de mededeling van WeTransfer krijgt. Makkelijker kan ik het niet maken, leuker ook niet.
    Verder moet ik eens kijken naar het verschil tussen .zip en .7zip.

12. weballey

weballey Administrator

Zip comprimeert elk bestand apart, wat sneller werkt maar grotere archieven geeft. 7zip comprimeert alles samen, wat trager werkt, maar kleinere archieven geeft.

Je zou er ook een selfextracting bestand van kunnen maken, maar dan krijg je weer wantrouwen ivm. mogelijke malware.

Deel Deze Pagina