• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

7zip voldoet niet altijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
Recent stuurde ik aan een groep per WeTransfer een met 7-zip ingepakte map (ongeveer 50 MB aan foto's die al behoorlijk verkleind waren ) . Een aantal ontvangers konden de zip wel openen, een aantal helaas niet. En ontvanger heeft het door een ICT-er laten omzetten in een "echte zip" (schreef hij), en kon dat vervolgens ontzippen. Mijn vraag is: voldoet 7zip maar ten dele, of is bijvoorbeeld winzip of winrar beter?
 
Gebruik in het vervolg http://www.mijnbestand.nl/

Je upload de foto's daar (ingepakt door de map met foto's met rechts aan te klikken en dan kies je voor >Kopiren naar>Gecomprimeerde map - die gecompimeerde map mag tot 1GB groot zijn) en vervolgens mail je de link die je gekregen hebt naar de respectieve ontvangers.
 
7zip voldoet bij mij prima, kan er alles mee in- en uitpakken: zip, rar, 7z. Gratis, dus ideaal.
 
@ A54: ga ik bekijken
@Hans60: mij bevalt 7 zip ook prima, maar nu weet ik nog steeds niet waarom een aantal ontvangers "niks konden"met de door mij via Wetransfer toegestuurde 7zip-map.
 
Heb je er een .zip van gemaakt of een .7z?
 
Het lukte mij niet met WeTransfer eenmap (met foto's) door Wetransfer te laten uploaden.Toen ik er een 7zip van maakte lukte dat wel. Zoals gezegd: diverse ontvangers (waaronder ik zelf ter controle) konden dat moeiteloos uitpakken. Met andere woorden: ik maakte er een .7zip van. Maar wat is het verschil? Is ".zip" het programma van Windows zelf soms?
Toevoeging: en ik gebruikte - doordat de wetransfer ook naar mijzelf gestuurd werd- die hyperlink om aan een (grote) groep rond te sturen, zodat ik niet handmatig alle emailadressen moest invoeren zoals wetransfer vereist.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een .7z bestand kan vaak niet geopend worden met WinZip, WinRar of de interne unzipper van Windows. 7zip kan met alle formaten overweg, of het nu .zip, .rar of .7z files zijn en kan deze ook maken. Het makkelijkst is het dus om er met 7zip ook .zip's van te maken, dan weet je dat de meeste mensen ze kunnen uitpakken.
 
Indien je MijnBestand gebruikt en de methode die ik heb beschreven, dan is het voor iedere ontvanger te doen, omdat dan rechtsklikken en "Alles uitpakken" kiezen het makkelijkst is.
Want dat bezit elke Windows NT-versie.
 
Denk dat het probleem van de ontvangers meer in de onbekendheid met 7zip zit, dan dat er daadwerkelijk iets mis is met je bestand.
 
Vandaar mijn advies om er een .zip van te maken, die is gewoon binnen Windows te openen.
 
@ weballey: ik heb een heel A4 gemaakt met printscreens van A --> Z hoe dat gaat vanaf het moment dat je de mededeling van WeTransfer krijgt. Makkelijker kan ik het niet maken, leuker ook niet.
Verder moet ik eens kijken naar het verschil tussen .zip en .7zip.
 
Zip comprimeert elk bestand apart, wat sneller werkt maar grotere archieven geeft. 7zip comprimeert alles samen, wat trager werkt, maar kleinere archieven geeft.

Je zou er ook een selfextracting bestand van kunnen maken, maar dan krijg je weer wantrouwen ivm. mogelijke malware.
 
Recent stuurde ik aan een groep per WeTransfer een met 7-zip ingepakte map (ongeveer 50 MB aan foto's die al behoorlijk verkleind waren ) . Een aantal ontvangers konden de zip wel openen, een aantal helaas niet. En ontvanger heeft het door een ICT-er laten omzetten in een "echte zip" (schreef hij), en kon dat vervolgens ontzippen. Mijn vraag is: voldoet 7zip maar ten dele, of is bijvoorbeeld winzip of winrar beter?

'Ja hoor, een 'echte' .zip.. Wie gelooft nou weer dat een .zip geen echte .zip is? Sorry, maar deze ICT'er verteld onzin, .zip is .zip.

Heb jij WinRAR? Probeer dat eens?

@Abraham54, Mijnbestand download langzamer dan WeTransfer, WeTransfer heeft veel meer servers, en pakt de server die het dichtst in jou buurt zit, zover ik weet heeft MijnBestand enkel een server in Duitsland, correct me if im wrong.
 
'Ja hoor, een 'echte' .zip.. Wie gelooft nou weer dat een .zip geen echte .zip is? Sorry, maar deze ICT'er verteld onzin, .zip is .zip.

Het probleem zit er in dat 7Zip standaard geen .zip aanmaakt maar een .7z. Daar kan bijv. Winzip niet mee overweg, net zo min als de interne Windows compressor.
De ICT'er die jij ervan beschuldigt onzin te verkopen heeft dus deze .7z-file omgezet naar een 'echte' .zip.
 
Haak maar in op dit laatste: ik kwam er nu ook achter dat je via R.klik ook en gewone zip maakt (met als resultaat mapje met rits zeg maar) met Windows 7 althans.Dat wist ik niet, en ik ga kijken of ik 7z weg kan doen. Als ik dit plaatje zie:
2nr1qo1.jpg

nam ik altijd de 7z, maar de "gewone"zip voldoet kennelijk beter bij een aantal ontvangers van de gezipte map. Weer wat geleerd.
Reden waarom ik het nodig had was dat WeTransfer de normale map met (150) foto's niet "pakte"en een zip wel.
 
Je kunt ook met 7Zip een .zip maken. Zo kun je de mogelijkheden van 7Zip gebruiken, terwijl je toch algemeen bruikbare archieven maakt. Je kunt bijv. met 7Zip de compressiefactor instellen om zo klein mogelijke bestanden te maken, je kunt de archieven voorzien van een wachtwoord, je kunt enkele bestanden toevoegen aan een reeds bestaand archief, je kunt zelf extraherende archieven maken, je kunt een archief opsplitsen in meerdere kleinere bestanden om bijv. te mailen. Redenen genoeg voor mij om 7Zip te laten staan.

7zip.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan