• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

8.1 uit laten zien als Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

beeperhorrie

Nieuw lid
Lid geworden
5 okt 2020
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Ik had vroeger een aantal PC's op school waarop Windows 8 draaide maar deze had volledig het uiterlijk van Windows 7.
Je moest er iets op installeren en dan starte de PC op en gaf volledig het uiterlijk van Windows 7 weer. Geen idee meer hoe dat heette.
Momenteel zit ik met een aantal laptops die wel 8.1 (enterprise) laten installeren maar niet Windows 10. Omdat ik ze voor jongere kinderen wil gaan inzetten is 8.1 eigenlijk geen optie en zoek ik dus een programmaatje wat 8.1 er uit laat zien als Windows 10.
Heeft iemand een idee?
 
Sorry. ik was wat voorbarig. Ik had dit verkeerd gelezen: "wat 8.1 er uit laat zien als Windows 10"
 
dat jij een paar laptops bezit met de Windows 8.1 Enterprisse en dat je deze vervolgens niet kunt voorzien van de Windows 10 is logischs aangezien de Enterprisse licenties volume licenties zijn voor bedrijven ..
wil je op elke laptop een eigen Windows 10 dan dien je in je beugel te tasten en der een paar licenties aan te kopen .. der zijn site's die deze goedkoop aanbieden .
*wat Aarie25 aanbrengt gaat niet op om een Windows 8.1 het uiterlijk te geven van een Windows 10
ook open shell is eerder om een Windows 10 het startmenu te geven van een Windows 7 en gaat dus niet op om een Windows 8.1 aan te passen naar het uiterlijk van een Windows10
 
Ik heb de beschikking over zowel Windows 10 enterprise als Windows 10 education maar beiden zijn zowel in 32bit als 64bit niet te installeren.
Het gaat om 20 laptops van 4 jaar oud die eigenlijk al ter zijde stonden voor afvoer maar nu met thuisonderwijs gewoon nodig blijken voor kinderen die thuis niet over een goede PC kunnen beschikken.
Bij Windows 10 krijg ik op geen manier de camera's aan het werk en die zijn gewoon nodig.

Vandaar dat ik er niet te veel tijd in wil en kan steken (want ook lesgeven gaat door). Het programmaatje wat ik vroeger had om Windows 8 op Windows 7 te laten lijken zou het Hier prima doen, ik wist alleen niet meer hoe het heette.
Nu zie ik dat Aarie25 Classic Shell noemt en inderdaad dat was het. Even gekeken naar de nieuwe opties die het biedt maar dat wordt het helaas niet.

Uiteindelijk gaat de oplossing worden dat deze laptops (met Windows 8.1) naar de bovenbouw gaan en er dus laptops omgeruild zullen gaan moeten worden.

Allen dank voor het meedenken.
 
Je hebt al een andere route gekozen maar had je deze instructie gevonden (en gecontroleerd). Een laptop van 4 jaar oud vind ik nl. nog niet zo oud.:

"Wanneer uw camera niet werkt in Windows 10, is het mogelijk dat er stuurprogramma's ontbreken na een recente update. Het is ook mogelijk dat uw antivirusprogramma de camera blokkeert, dat uw privacyinstellingen de toegang tot de camera niet toestaan voor sommige apps of dat er een probleem is met de app die u wilt gebruiken."
 
Stuurprogramma's geprobeerd. Opgezocht en geïnstalleerd, werkte niet dus alle drivers verwijdert en daarna nogmaals geïnstalleerd; geen effect; de on-board camera's werken niet. Losse webcams werken zonder problemen maar dat is geen optie daar de laptops mee naar huis gaan.
Beveiliging is ook het probleem niet.
Privacy instellingen is het probleem ook niet.

Deze laptops waren vroegtijdig terzijde gesteld omdat ze ook de image (Windows 10) die wij normaal op school gebruiken niet aan konden.

Met Windows 8.1 er weer op werken de camera's gewoon. Morgen worden ze omgeruild met de laptops die diverse groep acht kinderen nu gebruiken. De negentien die dan retour komen gaan naar groep vier kinderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan