• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanhoudende piep na waterschade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Psnelle

Nieuw lid
Lid geworden
26 mei 2020
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Beste forumleden,

Ik heb zojuist mijn laptop aangetroffen met een klein plasje water op het mousepad en hij stond ook in een klein plasje. Mijn bidon was omgewaaid. Ik kwam erachter doordat ik het scherm van een afstandje zag knipperen. Alles doet het nog, echter geeft hij een permanente hoge pieptoon. Hij is niet heel luid maar behoorlijk irritant. Mijn audio doet het wel gewoon. Iemand een idee waar het aan ligt, en hoe ik er vanaf kom?

Nadat ik hem aantrof heb ik hem uiteraard gedroogd, uitgezet en eventjes op zijn kop gezet. Maar hij was niet drijfnat, alleen een beetje nat aan de onderkant... Ik heb een acer aspire 3 A315-41-R443. Het geluid stopt als ik de oplader erin stop.

Alvast bedankt!
Pieter
 
Zal toch openmaken worden of laten doen om te zien of er niet ergens toch nog een kortsluiting door het vocht is, tevens zal het ook voor de zekerheid wat vocht verdrijvende spray moeten worden gebruikt om corrosie te voorkomen.
B.v.
 
Zal toch openmaken worden of laten doen om te zien of er niet ergens toch nog een kortsluiting door het vocht is, tevens zal het ook voor de zekerheid wat vocht verdrijvende spray moeten worden gebruikt om corrosie te voorkomen.
B.v.

Dank voor uw antwoord! Wat kan ik zelf doen? Ik ben niet onhandig, maar ook nirt heel technisch. Openmaken en schoonmaken? Uitzetten en een nachtje wachten? Oplader erin of eruit laten? Ik heb een beetje stress!
 
Hoe lang geleden gebeurd ?
Drogen kan zo maar twee dagen duren. Zet hem vannacht boven (niet op) een verwarming met een graad of 50 max., als het kan met de accu (en lader natuurlijk) er uit.
 
Laatst bewerkt:
@erikdenhouter - slecht advies, die boven een verwarming op 50 graden.
Als het een kunststof klapkoffer betreft, is ´ie na een nacht rijp om uit het raam gegooid te worden.

Een gewoon warme plek is goed genoeg.
 
50 graden is wel de max. Dat kan kunststof wel hebben hoor.

Anders langer drogen dan een nacht.
 
Dank voor uw antwoord! Wat kan ik zelf doen? Ik ben niet onhandig, maar ook nirt heel technisch. Openmaken en schoonmaken? Uitzetten en een nachtje wachten? Oplader erin of eruit laten? Ik heb een beetje stress!
Zoek een youtube filmpje over het demonteren van dat notebook en kijk de boel eerst na, contactspray erop en daarna droogdeppen met keukenpapier op plaatsen die verdacht zijn.
Ga sporten tegen de stress.;)
 
Arm moederbord.
Moederbord gaat in de fabriek deels door een vloeibaar soldeerbad heen. Het plastic van kast en display, dat bepaalt de limiet.
Er zijn plaatsen op aarde waar het bijna 50 °C in de schaduw kan worden. Je zou dan in de schaduw geen laptop kunnen bewaren, laat staan gebruiken ?

Het is wel slim om na opwarming het ding een uurtje op kamertemperatuur te laten komen voordat je hem terug aan zet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan