• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aankoop game computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurveekyl

Gevestigd lid
Lid geworden
3 nov 2011
Berichten
425
Waarderingsscore
4
Graag raad betreffende de eventuele aankoop van een game computer.
Is voor mijn zoon want zijn huidig computer ( van azerty in 2018) geeft er weeral de brui aan. Zou deze keer gaan voor een kant en klare brand waar ik tenminste bij problemen eens kan aankloppen waar ik hem gekocht heb.
wat hij het meest doet op die pc met drie schermen is Netflix kijken, games spelen en programmeren zoals:
- Spider Man: Miles Morales
- Call of Duty: Warzone
- Visual Studio Code
- IntelliJ IDEA: Community Edition
Zou onderstaande daarvoor geschikt zijn en graag jullie advies en minpunten van deze pc:
Lenovo
Dank bij voorbaat..’
 
Op zich geen gekke pc, maar voor een advies heb ik wel een vraag.

Wat voor monitor heeft hij of gaat hij gebruiken? En welke resolutie heeft die monitor?
 
Ja prima pc. Snel zat en 3 monitoren zijn mogelijk.
Ik zie geen minpunten. Resolutie doet er ook niet toe met die grafische kaart.
 
Ja prima pc. Snel zat en 3 monitoren zijn mogelijk.
Ik zie geen minpunten. Resolutie doet er ook niet toe met die grafische kaart.
Ik zou niet op 4K willen gamen op die videokaart. Maar voor de rest, geen probleem.
 
Ik zou niet op 4K willen gamen op die videokaart.
Waarom niet? Die 3070 is een rete snelle kaart. Heb hem zelf ook, niet de Ti, dat was net wat te veel van het goede qua prijs.
En bij Tweakers zijn ze daar ook vol lof over. Niet dat ik ooit op 4K speel, heb ik geen monitor voor volgens mij maar zo'n hoge resolutie gebruik ik toch nooit.
 
Voor datzelfde geld bij een andere computerzaak een gelijke PC met een 4070 Ti kaart erin zelfs.
Een Firebreather Eruption. Zit minder geheugen en schijf in, maar als je dat geheugen opwaardeerd naar 32 GB en de SSD naar 1 TB zit je net onder de prijs van die Lenovo.
 
Dank voor jullie advies. Hij heeft 2 HD monitoren en 1 4K monitor. Ja er zullen ongetwijfeld nog webshops zijn met gelijkaardige of betere aanbiedingen maar zou deze keer bij een fysieke winkel willen aankloppen. Mijn vorige computers komen allemaal van Azerty maar zou graag eens een computer kunnen aankopen waar ik kan terugvallen op ondersteuning wanneer er zich problemen voordoen.
 
Kijk ook hier eens (klik beneden op BTO) : hier bepaal je voor een heel erg groot deel zelf waar je je prioriteiten legt bij een machine, ic. veel geheugen, snelle processor of juist wat minder, dure videokaart of misschien wat minder, hoeveel hdd's, je bepaalt het allemaal zelf.
Klik voor de grap eens een desktopje aan en stel 'm zelf samen.

Ik ben aan mijn 2e laptop bezig bij hen.
Een keer een kapot toetsenbord gehad. Om 11.00 uur gebeld, ik kon 15.00 uur terecht en 15.30 stond ik weer buiten met een gerepareerde machine. (Buiten de garantie) Dat soort service gaat Lenovo, HP, MSI., Acer etc. etc. je niet kunnen leveren. Dan ben je een machine minimaal een week of 2 tot 4 kwijt.

De zaak zit in IJsselstein dus woon je binnen een straal van 100 Km rond Utrecht, dan zou dit een zeer interessant bedrijf kunnen zijn. Aan een van je wensen komt dit bedrijf tegemoet. Voor service / reparatie kun je bij hun terecht.

Er is wel een klein 'dingetje': ze zijn 'door de bank genomen' wel duurder dan de prefab grote merken die de dozen over de toonbank / hun website naar de klanten schuiven, maar da's ook wel een beetje logisch : je koopt een basis en vervolgens bepaald je helemaal zelf hoe goedkoop of hoe duur je de machine opgetuigd wil hebben met hardware.

BTO
 
Laatst bewerkt:
maar zou deze keer bij een fysieke winkel willen aankloppen.
Wat ik gaf is een fysieke winkel, die heeft wel alleen een vestiging in Heerlen. Dus als je niet enigszins in de buurt woont kan dat lastig zijn als je wilt gaan bezoeken.
 
Wat ik gaf is een fysieke winkel, die heeft wel alleen een vestiging in Heerlen. Dus als je niet enigszins in de buurt woont kan dat lastig zijn als je wilt gaan bezoeken.
Ja ik woon zeker niet in de buurt, ben van België. In mijn buurt heb ik niet veel keus quasi fysieke winkels, een coolblue of mediamarkt en dit is het ongeveer…. Ja wordt nog een lastige beslissing.
 
Hoi,
ik gaf ook een fysieke winkel. Sterker nog : op afspraak kun je de machine bij BTO in IJsselstein zien en bevoelen.
Uiteraard nog niet geconfigureerd met de door jou gewenste (extra) geambieerde hardware, maar je kan 'm alvast gaan zien.
 
Wanneer mijn huidige, inmiddels 5 jaar oude laptop de geest zou gaan geven, wat ik niet hoop, dan ga ik iig niet eens meer kijken. Het zou dan mijn 3e machine worden en daar ik inmiddels die jongens en meisjes daar volledig vertrouw, klik ik mijn volgende machine op de website bij elkaar en een paar werkdagen later kan ik 'm dan gaan ophalen. Gratis thuisbezorgd krijgen kan ook, maar ik vertrouw het betere gooi en smijtwerk van de postpakjes bezorgende bedrijven niet echt en omdat ik nog geen 40 Km van IJsselstein afwoon ga ik 'm zelf dan wel halen.

Wat vertrouwen in produkten betreft : ook 1 van mijn familieleden heeft daar 9 jaar geleden zijn machine (een laptop) gekocht. Behoudens een in 2021 overleden (laptop) moederbord (kostte € 350,-- voor vervanging) is hij nog steeds zeer tevreden over zijn laptop van BTO.

BTO is ooit begonnen met laptops, inmiddels ook desktops zoals je op hun website kon zien. Wat extra info voor twijfelaars, klik : BTO
 
Laatst bewerkt:
Wanneer mijn huidige, inmiddels 5 jaar oude laptop de geest zou gaan geven, wat ik niet hoop, dan ga ik iig niet eens meer kijken. Het zou dan mijn 3e machine worden en daar ik inmiddels die jongens en meisjes daar volledig vertrouw, klik ik mijn volgende machine op de website bij elkaar en een paar werkdagen later kan ik 'm dan gaan ophalen. Gratis thuisbezorgd krijgen kan ook, maar ik vertrouw het betere gooi en smijtwerk van de postpakjes bezorgende bedrijven niet echt en omdat ik nog geen 40 Km van IJsselstein afwoon ga ik 'm zelf dan wel halen.

Wat vertrouwen in produkten betreft : ook 1 van mijn familieleden heeft daar 9 jaar geleden zijn machine (een laptop) gekocht. Behoudens een in 2021 overleden (laptop) moederbord (kostte € 350,-- voor vervanging) is hij nog steeds zeer tevreden over zijn laptop van BTO.

BTO is ooit begonnen met laptops, inmiddels ook desktops zoals je op hun website kon zien. Wat extra info voor twijfelaars, klik : BTO
Allemaal mooi maar met de huidige energie prijzen is het ondenkbaar om 221 km te rijden daarvoor.
 
Da's jammer (voor jou). Je zou er een qua service een prima koop aan hebben. Of de machine zelf bouwtechnisch foutloos is, is altijd een vraag bij een nieuw produkt.
 
Waar woon jij dan ergens rond het Antwerpse?
Waarom ga je niet naar Alternate (Boomsesteenweg)? Daar kan je perfect zelf een systeem samenstellen, analoog met die Lenovo maar met meer mogelijkheden naar uitbreiding
Voorbeeld:
Geassembleerde pc € 1.799,39
Losse componenten € 1.669,49
CPU

Intel® Core i9-11900KF, 3,5 GHz (5,3 GHz Turbo Boost) socket 1200 processor € 359,00
MOEDERBORD

GIGABYTE AORUS Z590 PRO AX, socket 1200 moederbord € 209,90
CPU-KOELER

be quiet! Pure Rock 2 Black cpu-koeler € 44,99
GEHEUGEN

Corsair 32 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen € 102,90
GRAFISCHE KAART

GIGABYTE GeForce RTX 3070 GAMING OC 8G grafische kaart € 579,00
OPSLAG

SSD: Kingston FURY Renegade, 1 TB SSD € 103,90
BEHUIZING

be quiet! PURE BASE 500DX Window Tower-behuizing € 119,90
VOEDING

Corsair RM850e, 850W voeding € 149,90

Het moederbord heeft diverse M.2 aansluitmogelijkheden om eventueel nog meer m.2 SSD's aan te sluiten bijvoorbeeld een extra Kingston m.2 NVMe van 2Tb aan € 118,90.
Windows kan je nadien zelf aankopen online ( KLIK HIER ).

Ik wil je hierbij best assisteren mocht je toch nog zelf willen assembleren ofzo, ben ook van in de buurt.
 
Laatst bewerkt:
Waar woon jij dan ergens rond het Antwerpse?
Waarom ga je niet naar Alternate (Boomsesteenweg)? Daar kan je perfect zelf een systeem samenstellen, analoog met die Lenovo maar met meer mogelijkheden naar uitbreiding
Voorbeeld:
Geassembleerde pc € 1.799,39
Losse componenten € 1.669,49
CPU

Intel® Core i9-11900KF, 3,5 GHz (5,3 GHz Turbo Boost) socket 1200 processor € 359,00
MOEDERBORD

GIGABYTE AORUS Z590 PRO AX, socket 1200 moederbord € 209,90
CPU-KOELER

be quiet! Pure Rock 2 Black cpu-koeler € 44,99
GEHEUGEN

Corsair 32 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen € 102,90
GRAFISCHE KAART

GIGABYTE GeForce RTX 3070 GAMING OC 8G grafische kaart € 579,00
OPSLAG

SSD: Kingston FURY Renegade, 1 TB SSD € 103,90
BEHUIZING

be quiet! PURE BASE 500DX Window Tower-behuizing € 119,90
VOEDING

Corsair RM850e, 850W voeding € 149,90

Het moederbord heeft diverse M.2 aansluitmogelijkheden om eventueel nog meer m.2 SSD's aan te sluiten bijvoorbeeld een extra Kingston m.2 NVMe van 2Tb aan € 118,90.
Windows kan je nadien zelf aankopen online ( KLIK HIER ).

Ik wil je hierbij best assisteren mocht je toch nog zelf willen assembleren ofzo, ben ook van in de buurt.
Amai Artstudiog je hebt uw werk eraan gedaan zo te zien waarvoor oprecht mijn dank. Nee, ik woon niet in Antwerpen, meer op de parking van A'pen ( belgenmopje :) Woon in de buurt van Kortrijk mocht u dit iets zeggen. Nee maar aan de hand van uw samenstelling kan ik al iets verder uitkijken en eventueel zelf samenstellen. Heb dit in het verleden nog gedaan. In elk geval nog eens dank voor deze...
 
@artstudiog : wat Alternate betreft. Ik heb daar eenmaal (rondom de eeuwwisseling) een desktop gekocht. (als dat tenminste dezelfde Alternate is als die in / bij Rotterdam zit).
Wát een drama!
De splinternieuwe machine had niet overall werkend geheugen en na 2x terug te zijn geweest, staande in een relatief klein en daarom benauwd hokje in hun servicewerkplaats met zo'n 13 man voor mij, was ik dan die keren na ruim 2 uur wachten 'aan de beurt'.
2x de machine mee teruggekregen met de boodschap dat het in orde zou zijn. Niet dus!

Na de 3e keer kreeg ik de mededeling : "Het geheugen is niet compatible met het moederbord". Op mijn vraag dat Alternate zelf dit geheugen had aanbevolen / geadviseerd werd geantwoord : "Tja, foutjes worden overal gemaakt".

Alternate? I.v.m. de wachttijden bij hun servicebalie en de in mijn geval niet opgeloste problemen en de reisafstand van mijn woonplaats tot aan Rotterdam 190 Km vice versa? Never meer.
 
Laatst bewerkt:
Alternate NL zit in Tholen, misschien dat ie toen nog in Rotterdam was, weet ik niet. In België heb ik daar al veel mee samengewerkt zeer tot mijn tevredenheid (en ook van mijn klanten). Nooit problemen mee gehad.
@kurveekyl : tja, Kortrijk is al bijna het einde van de parking, he. Maar je hebt nu inderdaad een handig lijstje om te vergelijken. Veel succes en we horen het wel.
 
Voor toekomstige machines heb ik inmiddels wel een voorkeurslijstje :
1. lokale pc winkel (tot /- 15 Km rondom mijn woonplaats) óf BTO op zo'n 40 kilometer
dan héél erg lang niets en dan
2. de Mediamarkt / BCC of soortgelijke winkels.
3. een webwinkel

Bij 2 en 3 weet je bijna zeker dat je bij een defect de machine wekenlang kwijt bent, zodat mijn keuze wel beperkt blijft tot 1 en ja, bij 1 ben je duurder uit dan bij 2 of 3, maar service(tijden) zijn ook niet geheel onbelangrijk, los van het feit dat je bij 1 veelal zélf de configuratie kunt bepalen.

En ja, vanzelfsprekend zijn er vele tevreden klanten bij Alternate, (anders waren ze allang failliet) maar ik behoor daar niet toe.
En ja 2 : bij elke (web)winkel heb je natuurlijk vele tevreden klanten en een vermoedelijk beperkt aantal ontevreden klanten.

Wat mij toen, zo'n 20 jaar geleden dus, bij de servicebalie van Alternate opviel was de jeugdigheid van de monteurs. Nog geen 20 of net 20.
Dat verschil viel mij op toen ik bij BTO in de wachtruimte was en daar de monteurs zag. Gemiddelde leeftijd 25+.
Zegt dat wat? Nee, maar het viel mij wel op.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan