• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

aanschaf desk top

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 167621
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 167621

Gast
Mijn zoon wil een nieuwe desk top aanschaffen. Hij verwacht dat ik alle pre's zo kan ophoesten! Niet dus!I
Ik kom niet verder dan: neem een SSD, Intelcore i5 minstens, en de juiste versie van Windows 10 1909 laten installeren.
Maar dan de volgende vraag: hoe groot moet het geheugen zijn, zowel als intern.
Hij gaat garandeert veel opslaan ivm. zijn werk. Spelletjes spelen vindt deze familie erg leuk, maar alleen op echte borden!
Graag advies van een van jullie.
 
Een budget opgeven lijkt mij wel van belang anders wordt het zomaar wat roepen.
Zou een kant en klaar PC van een gerenommeerdmerk aanschaffen.
en de juiste versie van Windows 10 1909 laten installeren.
Er is maar 1 versie en die staat bij een merk pc er al op, incl. bloatware maar dat kan worden gewist.
 
Ik heb geen idee van het budget. Hij heeft al op internet gekeken, vraagt hier en daar hoe daar het merk bevalt, maar ik merk dat dit niet voldoende voor hem is. Vergeleken met mijn bescheiden laptop komen er veel meer programma's op te staan en dus is zijn vraag: hoeveel geheugen is verstandig hiervoor.
Vervolgens heeft hij voor zijn werk veel overleg via de computer, leidt hij digitale symposia, allemaal dingen waar ik niet eens aan wil denken. Dus er moet behoorlijk wat in opgeslagen kunnen worden.
Ik denk dat er niet geknibbeld gaat worden mbt. het budget, maar dat hij wil gaan vergelijken op de punten die ik hierbij noem. Als je op de verkoper van zo'n desktop afgaat, is het wel handig om zelf in ieder geval een paar zaken zeker te weten waaraan voldaan moet worden.
Ik denk zeker dat het een goed merk gaat worden, maar dan nog......
 
Dank je wel. Ik verschoot van schrik, toen ik al die letters in je antwoord zag, maar klikken bracht uitkomst! Nou, hij gaat maar invullen en zijn best doen. Als er iets aangeschaft is, vind je het misschien wel leuk om de uitkomst te horen, dus die laat ik dan weten. Aan ons zal het dan niet gelegen hebben!
 
Je startvraag en nadere toelichting in bericht 3 zijn niet voldoende om een goed advies te kunnen geven.

Zo schrijf je bijvoorbeeld :

"Vervolgens heeft hij voor zijn werk veel overleg via de computer, leidt hij digitale symposia, allemaal dingen waar ik niet eens aan wil denken. Dus er moet behoorlijk wat in opgeslagen kunnen worden."

Met het 1e gedeelte kan je alle kanten op : overleg? Ja, via de mail? Dan heeft 'ie aan een heel simpel computertje voldoende. Is dat overleg anders georganiseerd dan zouden de specificaties wel eens omhoog kunnen schieten.
2e gedeelte van je opmerking kan ik niet veel mee : "Het leiden van digitale symposia". Zonder een nadere uitleg van wat er precies tijdens zo'n digitaal symposium wordt 'gebracht' (qua software vereisten) is het eigenlijk onmogelijk om een gedegen advies te geven.
Waar ik wel wat mee kan is de opmerking van veel opslagruimte. Dan kun je al snel denken aan een Windows ( C schijf) van 256 Gig en daarnaast een opslagruimte van 2 TB, eventueel te splitsen in 2 schijven van 1 TB. Budget zal bepalen of dat conventionele disks gaan worden of SSD (en alles wat erna kwam) opslagruimte.

Ik begrijp uit eerdere berichten van je dat gamen geen 'corebusiness' gaat worden en dat is v.w.b. de specs goed nieuws: dat drukt de technische specificaties en daarmee de kosten, behoorlijk.

Maar zoals bovenin dit bericht aangegeven : zonder nadere toelichting is het te vergelijken met : "Mijn zoon wil een nieuwe auto kopen en moet naar veel vergaderingen, daarnaast heeft hij veel ruimte nodig, wat is aan te raden?".
Op een dergelijke vraag kan ik antwoorden : een Mercedes / Toyota, Hyuandai bestelbusje, een Mazda SUV, een Range Rover, een Opel GrandlandX, een Renault Scienic een 'hoge' Tesla en nog een stuk of 40 andere wat grotere auto's.

Aan zo'n antwoord heb je dus niets en dat komt eigenlijk omdat de vraagstelling niet voldoende is:
- reist veelal ook het gezin mee?
- wordt de auto ook voor buitenlandvakanties gebruikt?
- moet het een benzine, diesel, gas of Elektrische auto worden? (hangt o.a. een beetje af van de te rijden KM per week / maand / jaar)
- Budget? Want een Mercedes SUV is 'ietsje' duurder dan een Dacia SUV............
 
Laatst bewerkt:
@Kate1
Jammer ,je bent iets te laat,er heeft hier op het forum een Super Desk Top te koop gestaan voor heel weinig
met de aller beste specificaties die je maar wenst
 
@quandor
Dank je wel voor deze uitgebreide info. Ik voeg delen van jouw relaas bij de email die straks uit gaat. Ja, dat werk is belangrijk en ik hoor tijdens mijn oppasdagen wel dat er heel wat afgepraat wordt. Voor mij heel apart, maar kennelijk voor hem belangrijk. Ik hoef die keus gelukkig niet te maken!
 
Laat ik er dit nog aan toevoegen :

de prijs van een desktop wordt voornamelijk bepaald door :

- merk en type (snelheid) processor,
- videokaart
- soort en grootte van opslagruimte. (een conventionele hdd van 1 of 2 TB kost tegenwoordig 'niets' meer, daar waar een SSD en alles wat er na komt met een grootte van 2 TB een klein vermogen kost.
- een uitstekend moederbord en uitstekend geheugen kunnen ook zomaar 400 tot 500 euro van de totaalprijs uit gaan maken.

Tot slot : een machine met een 'onboard' videokaart (in de processor geïntegreerd) kost veelal honderden euro's minder dan een machine met een dedicated videokaart (videokaart die een eigen plek op het moederbord heeft). Welke iemand moet hebben hangt voor 101% af van de software die gedraaid moet gaan worden met de machine.
 
Laatst bewerkt:
Kate, laat je zoon zich aanmelden hier op het forum dan kunnen we hem rechtstreeks adviseren, is dat niet makkelijker?
 
Ja, dat zou je wel zeggen. Maar mijn thuisfront gaat bij het woord forum al op tilt!! Is alles goed met jou na de kerstmaaltijden?
 
Als hij onderstaande vragenlijst eens invult en jij plaatst hem hier dan kunnen we hem goed helpen.

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (Omschrijf zo nauwkeurig mogelijk.)
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, videostreaming, fotobewerken, videobewerken, ...)
- Welke games/software denk je er voornamelijk op uit te voeren?
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: dvd/Blu-Ray speler, Wifi, kaartlezer, meerdere beeldschermen, waterkoeling, overklokken...)

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
- Welke software heb je nodig? (bv: Besturingssysteem, Office, Antivirus, ...)
- Heb je hiervoor ook een apart budget?

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel?
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt geïnstalleerd?
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
 
Ja, da's idd. handig.
Het een of andere linkje plaatsen naar een website waar tientallen machines worden beschreven is minder zinvol, zeker als je zelf iets minder thuis bent in hardware en (on)mogelijkheden. Na beantwoording van bovenstaande vragen kan er een advies 'op maat' worden gegeven.
 
Zoals beloofd vertel ik hier wat er aangeschaft is. Maar....er heeft eerst een overleg plaatsgevonden en dus gaan alle 4 de gezinsleden nu gebruik maken van de nieuwe desktop! En dus waarschijnlijk ook voor spelletjes als minecraft ed.
Daarna is er gezocht en gekozen en onderstaande link is uit de bus gekomen. En...dank voor jullie meedenken met mij!
HP Pavilion Gaming Desktop 690-0460nd met NVIDIA® GeForce® GTX 1660
 
De beste wensen voor 2020!

Ik vind het een leuke machine voor een faire prijs, goede keuze!
 
Dag Kate jij en alle andere forumleden een goed en gezond 2020 toegewenst.
Voor de gedetailleerde specs van deze HP-desktop zie onderstaande link:


Rechts onder klikken bij meer details
Dag Hans, ja, ik kon op Piep niet meer nieuwjaarwensen, maar zo gaat het ook, vind je niet? Ik wens je een heel mooi 2020 met weinig computerproblemen! En dat geldt natuurlijk voor alle familieleden.

Ja, toen ik hoorde wat ze gingen kopen, heb ik meteen gekeken wat het voor iets was. Alhoewel mijn mening natuurlijk niets in te brengen heeft, hoor.
Het ziet er goed uit, dacht ik en verder hoop ik dat alles werkt; mijn Lenovo laptop is een fijn ding en ik ben wel tevreden!

Daag Hans, groetjes van mij en tot schrijfs!
 
De beste wensen voor 2020!

Ik vind het een leuke machine voor een faire prijs, goede keuze!
Daar ben ik blij om, dank je wel. Wat ik in de specificaties las gaf me een goede indruk, maar ja, je weet hoeveel verstand ik van die dingen heb! Nou, als het niet goed gaat, hoor ik de familie daar wel jammeren en dan begin ik weer over aanmelden bij een forum!!
 
@quandor , Ik heb jouw laatste antwoord nog eens gelezen. Ik was er zo blij mee dat je het wel een leuke keus vond, dat ik het volgende helemaal vergat: een heel fijn en gelukkig 2020!
 
Dank je en wat de keuze van de machine betreft : het is misschien wel meer dan een leuke machine. Ik denk dat wanneer je de specs zo bekijkt, het zelfs wel een 'verrrekt' leuke machine genoemd mag worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan