• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanschaf game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

BierEend

Gast
Hallo medeforumleden,

Ik ben gloedjenieuw hier en heb me zojuist voorgesteld in het 'ik ben nieuw' forum.:bye:

Ook ik heb moeite met het kiezen van een nieuwe game pc. Ik ben de afgelopen 3 weken ontzettend veel aan het googlen geweest en veel fora gelezen en begin er steeds meer, correctie, steeds minder van de te begrijpen.....:wacko:

Zelf een pc in elkaar zetten kan ik niet, een geheugenmodule/videokaart wissellen lukt nog wel.

Het liefst zou een kant-en-klare game pc willen kopen, maar kan niet kiezen tussen de vele webshops, omdat ik niet weet wat een goede webshop is wat kwaliteit/prijs verhouding is.

Aan de hand van de vragenlijst probeer ik zoveel mogelijk info te geven en vraag jullie advies. Alvast bedankt daarvoor!!


Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
€ 1000
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc?
Alles, behalve de desktop en een MSI 560 ti HAWK(eventueel te gebruiken in SLI?)
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken?
Gamen(Y)
- Welke software/games ga je erop gebruiken?
CoD BO, MW3, en hopelijk in de toekomst BF3
- Ben je van plan te gaan overklokken?
Nee.
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc?
Een SSD (met daarop de games (en eventueel ook windows)). SLI voor het geval ik mijn oude 560ti kan combineren met een nieuwe. Een kast die niet te groot is en geen lampjes heeft.

Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig?
Nee.
- Welke software heb je nodig?
Alleen windows.
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke resolutie heeft dit?
1920x1280

De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop?
Heeeeel graag:)
-Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt genstalleerd?
Het liefst windows op ssd. Of is dit niet handig?
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken?
Geen voorkeur.

Ik hoop dat hiermee mijn voorkeur duidelijk is geworden en nogmaals bedankt!

Biereend
 
Hallo Biereend :welkom:

Ik heb je eisen bekeken en behoorlijk moeten puzzelen en vergelijken bij verschillende webshops. Ik kan heel goed begrijpen dat je als nieuweling in hardware-land door de bomen het bos niet meer ziet. Maar aangezien je nog een GTX560 Ti kaart hebt liggen lijkt het me zonde om daar geen gebruik van te maken. Beide kaarten zijn nl. even sterk als n topkaart van het moment (bijvoorbeeld Geforce GTX 670 of Radeon HD 7970). Maar beide zijn duurder, dus de SLI optie lijkt me hier zinvol te benutten. Alleen is dan wel een geschikt moederbord, voeding en tweede kaart vereist. Maar goed, ik denk dat ik daarin wel geslaagd ben.

Ik heb wat voor je samengesteld bij 4launch.nl:
Winkelwagen

Behuizing: Antec Three Hundred Two
Dit is een basic kast met een goede koeling bovenaan bevind zich een grote 140mm ventilator en aan de achterkant een 120mm. Dat is iets waarop gelet moet worden bij een opstelling als deze. In de kast kunnen tot 6 harde schijven worden genstalleerd en twee SSD's. Deze kunnen vrij gemonteerd worden zonder gebruik van schroevendraaier. Ze zijn makkelijk in en uit de kast te schuiven en worden met een kliksysteem vast gezet. Ook ondersteund de kast USB 3.0.
Meer info vind je hier: http://www.antec.com/product.php?id=704928&fid=115

Voeding: OCZ ZS-Series 750W
Deze voeding heeft ruim voldoende vermogen voor deze opstelling te kunnen voeden (incl. voorgestelde upgrades). Hij is aanvaardbaar stil en komt kwa geluid niet boven alles uit.

Moederbord: Asus P8Z77-V LK
Dit bord heeft een goede onboard geluidskaart dewelke tot 8-kanaals aan audio ondersteund. Het bord ondersteund tot maximaal 32Gb aan geheugen. Achteraan vind je zes USB aansluitingen waarvan vier USB 3.0 zijn. Het bord ondersteund ook Sata600, PCI Express 3.0, AMD CrossfireX en Nvidia SLI.

Processor: Intel Core i5 3470
Deze processor heeft 4 cores van elk 3,2 Ghz. De processor ondersteund ook Turbo Modus, en Kick Down.

Bij die eerste kan de hij zichzelf automatisch overclocken bij zwaardere taken. Dit is een verbeterde versie tenopzichte van de eerste generatie i5/i7 processoren, omdat er nu ook automatisch overclockt kan worden wanneer alle cores actief zijn.

Kick Down is een nieuwe technologie, hierbij kan een processor gedurende een relatief korte tijd (er worden gesproken over maximaal 20 seconden) zeer hoog automatisch overclockt worden. Vooral handig wanneer je bijvoorbeeld grote bestanden wilt inladen of gaat comprimeren.
Meer info vind je in deze review: http://nl.hardware.info/reviews/2973/intel-core-i5-3470-review-vriendelijk-geprijsde-ivy-bridge

Processorkoeling: Cooler Master TX3 EVO
De standaardkoeling is niet krachtig genoeg om je processor voldoende te koelen. Op die manier blijven kick down en turbo modus uitgeschakeld. Deze koeling is een stuk beter.

Geheugen: Kingston HyperX Red PC12800 1600Mhz 8Gb
Dit geheugen werkt dual channel op standaard snelheid. 8Gb is voorlopig voldoende, later kan je evtl. upgraden tot maximaal 32Gb. Je hebt nog twee vrije sloten.

Harde schijf: Western Digital Caviar Blue 500Gb
Deze harde schijf heeft zeer goede schrijf en leessnelheden. Daarnaast is ie ook nog eens erg stil. Mocht je later evtl. meer capaciteit wensen dan kan je nog 3 extra schijven bijplaatsen in je case.

SSD: Crucial M4 128Gb
Deze SSD zou ik gebruiken voor je besturingssysteem op te installeren + de meest gebruikte software. De SSD heeft een maximale snelheid van 550mb/s. Je zal de snelheid vooral opmerken bij de snelle algemene werking van je computer. Bij games merk je het verschil omdat levels zeer snel inladen en opslaan.

Videokaart: Nvidia Asus GeForce GTX560 Ti DC
Deze videokaart wordt samen met je eigen kaart aangesloten en geconfigureerd in een SLI opstelling via de software van Nvidia. Dit levert zo'n 40 - 60% extra prestatiewinst op en zal maken dat je alle games van het moment met hoogste instellingen kan spelen. Je kan met deze opstelling tot 4 monitoren aansluiten en evtl. gamen met Nvidia 3D Vision.

Dvd brander: Sony 7280S
Met deze dvd brander speel en brand je cd/dvd media.

4launch assembleert het systeem, test de onderdelen en stelt het BIOS correct in. Zelf moet je nog het bijgeleverde Windows 7 Home Premium 64bit besturingssysteem installeren. Dit is niet zo moeilijk, gewoon het schijfje in de desk en de installatieprocedure doorlopen. (deze is Nederlandstalig)

Op de assemblage heb je n jaar garantie.
Op alle producten heb je minimaal twee jaar garantie.
Alle prijzen zijn incl. BTW.
Evtl. benodigde kabels/driver-cd's worden met de onderdelen meegeleverd.

Mocht je verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan mag je natuurlijk altijd van je laten horen!!

Groetjes,

Dave
 
Dave, HELD! :worship:

Wow, wat een mooi winkelwagentje. Ongelooflijk hoe je het budget aanhoudt met 3 euro verschil.

Ook bedankt voor de snelle reactie. Ik heb gisteravond pas deze post aangemaakt. (Y)

Bijna heb ik op bestellen gedrukt, maar ik gun me nog even een paar dagen de tijd, omdat het tenslotte geen zak brood is dat ik koop.

Ik vroeg me nog iets praktisch af, namelijk die 2e videokaart die ik al heb, moet ik die opsturen naar 4launch om het systeem helemaal compleet te maken?

En windows installeren heb ik helaas al veel te vaak moeten doen.......
 
Bedankt voor de vele leuke complimentjes! :blush:

Ik vroeg me nog iets praktisch af, namelijk die 2e videokaart die ik al heb, moet ik die opsturen naar 4launch om het systeem helemaal compleet te maken?
Wat dat betreft, daarvoor moet je even contact nemen met 4launch zelf. Daarop heb ik geen inspraak. Maar 4launch maakt je kast niet dicht (plakt niets af oid) dus je kan zelf je eigen kaart bijplaatsen. De SLI Bridge wordt ook bijgeleverd. 4launch kan in principe niet echt iets extra instellen zonder dat Windows is genstalleerd, dus is het misschien handiger als je zelf je videokaart + SLI bridge plaatst en configureert na het installeren van Windows.
 
Dat is duidelijk en moet lukken.
Ik heb nog een vraagje uit nieuwsgierigheid. Waarom heb je hem bij 4launch samengesteld?
 
erg mooi systeem!

dat is waarschijnlijk gewoon persoonlijke voorkeur;) de een vind 4launch wat overzichtelijker ofzo.
 
Nee bij Azerty zat ik 60 euro over het budget. Heb zelf ook prima ervaringen met 4launch en ook hier op het forum zijn talloze samenstellingen geplaatst en succesvol afgerond bij 4launch. Ik heb er dus alle vertrouwen in.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er ook alle vertrouwen in.

Die 560 ti HAWK die ik heb, kan die zonder problemen samenwerken met de 560 ti die jij hebt uitgekozen Dave? En nogmaals uit nieuwsgierigheid, waarom die eigenlijk?
Ik probeer ook een beetje inzicht te krijgen in het hele computer-componenten-gebeuren...;)

Alvast bedankt!
 
Ja, zolang de chip compatibel is kan je alle verschillende merken combineren als ze SLI-compatibel zijn. In dit geval zal dat dus geen probleem vormen. Ik koos deze omdat de HawK versie bij 4launch niet meer leverbaar is, dus dan gewoon de goedkoopste variant van een gewaardeerd merk. Asus is over het algemeen minstens even degelijk als MSI. Deze kaart (KLIK) zou een alternatief kunnen zijn, die heeft twee koelers, maar is ook weer duurder waardoor ik niet binnen je vooropgestelde budget kon blijven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het verschil tussen die 2 kaarten 18 euro waard?
Is die kaart die je zojuist als alternatief opgeeft(even heel dom €224/€206=8% (met in het achterhoofd 2 koelers)) beter?
 
Het verschil zit'm enkel en alleen in de koeling. Twee koelers moeten minder snel draaien om de chip te kunnen koelen, wat in theorie minder lawaai zou moeten zijn. Jij mag beslissen of dat voor jou 18 euro waard is.
 
Het verschil zit'm enkel en alleen in de koeling. Twee koelers moeten minder snel draaien om de chip te kunnen koelen, wat in theorie minder lawaai zou moeten zijn. Jij mag beslissen of dat voor jou 18 euro waard is.

Uhhmm. Nee:)

Stel. Ik heb opeens nog een 2e Msi 560 Hawk.
En het budget verlaag ik met € 205,90 (prijs van de Asus die in de winkelmand zit);)

Zou je dan de rest van de winkelmand aanpassen of laten zoals het nu is? Er van uitgaande dat die 2 Hawks daarin gaan.
En zou dat dan misschien nog problemen opleveren bij 4launch bij het bios instellen/assembleren van het systeem?:unsure:
 
Dus als ik het goed begrijp stel je me nu de vraag wat zou je aanpassen als ik 200 euro budget bij doe?

In dat geval zou je kunnen kijken naar een wat luxueuzere kastuitvoering met een goed cablemanagement. Bijvoorbeeld Cooler Master 690 II Advanced of een modulaire voeding (voordeel daarvan is dat je niet gebruikte kabels kan afkoppelen).
Evtl. kan je ook een iets sterkere processor nemen; Intel Core i5 3550.
Evtl. een 1Tb harde schijf ipv 500Gb

Maar cht grote zaken zou ik niet meer aanpassen.
 
Ik bedoel eigenlijk 200 euro van het budget af. Dus nieuw budget is € 800,-
En dan heb ik al 2x een 560 Hawk. Dus kan die Asus overboord/uit de winkelmand.

En aangaande je laatste reactie, weet ik het antwoord al:).

Ik denk dat ik er wel helemaal uit ben. Het wordt jouw winkelmandje Dave, maar dan zonder videokaart.

En die 2e Hawk haal ik hier denk ik: http://www.sicomputers.nl/vga-msi-pcie-nvd-n560gtx-ti-hawk.html

Maak ik hier een beginnersfout door te denken dat 2 Hawks beter werken dan 1 Hawk plus die Asus?
 
je merkt volgens mij geen verschil tussen verschillende merken. als de chipset hetzelfde is kan het gewoon altijd.
 
je merkt volgens mij geen verschil tussen verschillende merken. als de chipset hetzelfde is kan het gewoon altijd.

Ik vroeg me af of die 2 Hawk-kaarten samen beter presteren dan 1 Hawk met die Asus.
Die Hawk draait op 950Mhz en die Asus op 830Mhz.
Wanneer beide kaarten in SLI staan, neem ik aan dat ze beide de kloksnelheid aannemen van de langzaamste, toch? Of heb ik nou alweer mijn eigen theorietjes bedacht.....:wall:
 
Zoals Leipesjonnie al zei merk je geen verschil. Maar als je op een of andere manier meer 'zekerheid' oid voelt door twee keer exact dezelfde kaart kan je dat ook doen. In dat geval zal 4launch het systeem ook volledig assembleren en kunnen evtl. hardware testen uitgevoerd worden via de gentegreerde videochip op de processor/moederbord.
 
Ok, blijkbaar begrijp ik geen snars van SLI:huh:

Dat de 2 kaarten van verschilllende merken zijn, dat maakt me helemaal niets uit. En een zekerheid of gevoel ook niet, ik ben geen vrouw.....:p

Ik basseer me hier alleen maar op theorie en feiten. Daarom ben ik ook zo blij met jullie forumleden. Ik --> n00b.

Misschien dat mijn SLI-info gedateerd is, want ik dacht namelijk dat wanneer 2 kaarten in SLI staan met verschillende kloksnelheden, het totaal de langzaamste van de 2 aanhoudt. En ik vind het dan zonde dat er 950-830 = 120 Megahertzen verloren gaan.
 
Volgens mij heb je gelijk, maar je kan handmatig de kaart van ASUS gemakkelijk overclocken naar 950 Hz. Maarja, je kan de hawk dan weer verder overclocken, dussehrm. Als je twee kaarten met vergelijkbare koeling kan regelen zit je goed, aangezien je ze dan ongeveer even hoog kan clocken. Dat is nu niet cht het geval, maar met die asus moet je, zoals gezegd, de basisgrens van de hawk wel kunnen halen.

(Ben er niet zeker van, SLI is niet echt mijn gebied)
 
want ik dacht namelijk dat wanneer 2 kaarten in SLI staan met verschillende kloksnelheden, het totaal de langzaamste van de 2 aanhoudt. En ik vind het dan zonde dat er 950-830 = 120 Megahertzen verloren gaan.
Dat klopt ook, maar die 120 MHz is in de praktijk gelijk aan enkele procenten winst. Je spreekt hier niet over 10% meer of minder, ook niet omdat het twee kaarten worden. Het zijn de twee grafische chips die de snelheid bepalen en zij werken aan deze snelheid uitgedrukt in MHz'en. Maar de MHz bepaald in deze niet de kracht van de videokaart, dat doet de chip.

Maar je hebt wel een punt als je zegt dat als beide kaarten hetzelfde zijn, ze in theorie mogelijk sneller werken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan