• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanschaf nieuwe CPU?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomboeg

Nieuw lid
Lid geworden
24 jul 2015
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik wil graag mijn gaming computer verder verbeteren omdat ik merk dat de pc soms moeite heeft met de nieuwe games. Ik stream regelmatig en merk dat streamen en gamen niet altijd soepel samen gaat. Nou ben ik niet zo heel bekend in de onderdeel en hoe en wat wereld dus vandaar dat ik even naar hier kom om advies te vragen. Ik heb al veel gegoogled en gedaan maar werd er helaas niet veel wijzer van.

Ik denk dat ik een nieuwe CPU nodig heb, alleen dan ben ik bang dat deze niet op mijn huidige moederbord past. Ook als ik dan een nieuw moederbord koop, passen mijn huidige onderdelen er dan nog wel allemaal op?

Moederbord:
MSI 970A G43

CPU:
AMD FX 8320 (8x 3500mh) octo core

GPU:
AMD Radeon R9 290 xfx double dissipation 4096 MB GDDR5

RAM:
24GB

Voeding:
Corsair VS Series VS650

OS:
Windows 10

Ik wil graag weten wat ik allemaal zou moeten kopen voor een upgrade en welke onderdelen er zwak of onvoldoende zijn. Geld speelt geen rol.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet onbelangrijk bij het upgraden naar een nieuwe CPU: welke Windows versie gebruik jij.
Want stel je gaat voor AMD Ryzen, dan is Windows 10 plicht!
 
Als het je puur om het streamen zou gaan, kun je ook iets dergelijks aanschaffen:
https://nl.hardware.info/reviews/6947/elgato-hd60-review-uitstekende-capturekaart

Maar je pc is inderdaad niet echt geweldig meer, voor nieuwere games. Nieuwe processor op dit bord heeft geen zin, die zijn amper sneller. Komt dus neer op moederbord, processor en geheugen. Maar ook je videokaart is al aardig bejaard. Kortom, als je echt wat wilt, zit je praktisch al aan een nieuwe pc te denken.
 
Bedankt voor jullie reacties.

Misschien is het dan toch slimmer om een capture kaart te gaan kopen. Daar heb ik me alleen nog niet eerder in verdiept. Ik heb zo een budget van 200 euro voor een capture kaart. Nu moet ik mijn huiswerk maar eens gaan doen en me er in gaan verdiepen.

Tevens draait mijn computer op Windows 10.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan