• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanschaf nieuwe gaming PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Farscape0031

Nieuw lid
Lid geworden
20 sep 2017
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Goedendag,

Ik ben van plan om op korte termijn een game-computer (vaststaand) aan te schaffen waarmee ik mee wil gamen en live-streamen.
Nu ben ik een complete leek in specificities en ik word niet veel wijzer van welke aanbiedingen goed of beter zijn dan de anderen.
Vandaar dat ik het maar even hier vraag.

De copy-paste:
. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven? - EUR1200/1250 -
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers) - geen -
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...) - games + livestreamen -
- Welke software/games ga je erop gebruiken? - Overwatch, League of Legends, Diablo 3, The Witcher 3 etc-
- Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info) - nee -
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...) - ik had gelezen dat een SSD handig is, maar ik weet het niet zeker -

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...) - Ja, maar deze bestel ik wel apart -
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...) - Windows -
- Heb je hiervoor ook een apart budget? - Nee -
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken? - Twee -

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? - Hoeft niet -
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? - Nee -
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken? - Geen voorkeur

Alvast bedankt.
 
Een heel klein beetje boven je budget, maar je kunt bijv. een ietwat goedkopere processor nemen en dan zit je op je budget : Tweakers
maar omdat het artikeltje uit maart stamt, zijn de onderdelen wellicht inmiddels al wat goedkoper geworden.
 
Jazeker. Er zijn echter 3 redenen waarom ik Tweakers linkte:

1: door de jaren heen hebben zij aangetoond goede machines 'samen te stellen' (sowieso compatible) en daarnaast het geheel (hardware) qua onderlinge verhoudingen helemaal nog niet zo verkeerd inschatten;
2: topicstarter geeft aan zelf te willen assembleren;
3: hetgeen dus betekent dat hij zich (door de Tweakerslink) niet meer druk hoeft te maken over compatibiliteit of onderlinge samenhang van de hardware en hij dus de (voorbeeld) machine v.w.b. de harware-onderdelen overal kan gaan bestellen waar hij zich het prettigst voelt. (Eerlijk gezegd maakt het mij niet uit waar hij dat doet)

Als TS doorklikt op de leverancierslijst op die webpagina dan zal hij tot de conclusie komen dat er zo links en rechts wel wat valt te besparen. Dat Azerty niet in de lijst van goedkopere leveranciers voorkomt kan ik ook niet helpen.

Kortom : met de rekenmachine in de hand en de korting die Azert biedt, zal hij zelf uiteindelijk wel beslissen welke winkel hem de hardware mag gaan leveren.
 
Goedendag,

Ik ben van plan om op korte termijn een game-computer (vaststaand) aan te schaffen waarmee ik mee wil gamen en live-streamen.
Nu ben ik een complete leek in specificaties en ik word niet veel wijzer van welke aanbiedingen goed of beter zijn dan de anderen.
Vandaar dat ik het maar even hier vraag.
Alvast bedankt.
Winkelwagen - Azerty
Kast is persoonlijk en kun je aanpassen en indien je wifi erbij wilt dan heb je nog een PCI-e wifi kaartje erbij nodig.
Aanbiedingen zijn niet echt interessant bij zo'n aanschaf.
Die GTX 1060 6GB kan die games die je noemt makkelijk aan, zo ook de CPU en de 16GB is wat overdreven om te gamen maar voor toekomstige games zou het nodig kunnen zijn.
 
Bedankt voor jullie reacties! Hier kan ik wat mee!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan