• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanschaf aanschaf nieuwe laptop met behoud oude monitoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kees3628

Nieuw lid
Lid geworden
23 feb 2023
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Goeiemiddag.

Ik wil ter vervanging van mn desktop een laptop aanschaffen en dan middels een dockingstation mn 2 oude monitoren aansluiten.

Deze monitoren hebben VGA DVI aansluitingen. Zou e.e.a. met verloopsnoeren naar usb-c kunnen werken?

Met vriendelijke groet,

Kees
 
Hallo,

Kun je even aangeven wat jou budget is.
Wat jij er precies mee gaat doen.
Hoe groot scherm je graag wilt hebben.
 
hoi,

Ik wil mn desktop van 2014 diie vreselijk traag is vervangen door een laptop. Mn 2 monitoren van 24" wil ik blijven gebruiken aan de laptop. dus in die zin inderdaad 3 monitoren.

Ik ben een gewone gebruiker , geen gamer miner of ander gebruik wat meer capaciteit zou vragen dan gemiddeld.

aan budget voor de laptop dacht ik aan ca €600,-

Top dat hier zo snel gereageerd wordt

Groet,

Kees
 
Geen ervaring met een docking via usb c
maar uit de beschrijving maak ik op dat het zou moeten werken.
zou het moeten werken.
welke resolutie hebben die monitoren?

Waarom overigens geen nieuwe destop?
voor het meeste werk is een goed toetsenbord en muis ook veel fijner
 
resolutie 1.920 x 1.080 pixels het betreft medions md 20430 uit 2015

daar ook mn laptop uit 2014 erg traag is probeer ik met 1 aanschaf zowel onderweg als thuis lekker te klunnen werken.

Goed toetsenbord en muis zouden dan ook aan het docking station gaan.

Overigens ga ik ervan uit dat ik niet 2 monitoren direct aan een laptop kan koppelen, hoor graag of dat klopt.

Groet,

Kees
 
Een derde scherm aansluiting op een laptop ben ik nog nooit tegen gekomen.
wil niet zeggen dat ze niet bestaan maar wel dat ze niet standaard zijn.

volgens mij heeft die monitor ook een hdmi aansluiting ik denk dat je die moet gaan gebruiken.
die is tegenwoordig meer standaard meestal zit er een hdmi of een monitor aansluiting op een laptop.

Maar als je ook een toetsenbord, muis en een tweede extrene monitor aan moet is een docking waarschijnlijk een stuk handiger dan hoeft je maar 1 stekker in te pluggen


zoiets bijvoorbeeld maar dan 1 voor een Windows machine
 
Ik wil geen derde scherm aansluiting, ik wil het scherm van de laptop en thuis t2 losse monitoren waar ik verschillende dingen op wil doen, dus geen kopie

ik zie bij laptops meestal maar 1 hdmi aansluiting, hoe kan ik daar 2 monitoren mee aansturen?

groet,

Kees
 
Als je een docking station gaat gebruiken kan je gebruik maken van het aantal hdmi aansluitingen die het docking station biedt.
 
Dat bestaat inderdaad maar let op, dat dure dingen KLIK HIER
Je kiest dan ook best voor een usb-c aansluiting
 
Een docking met USB-C waar je vervolgens 2 schermen je toetsenbord, muis en andere zaken op aansluit is zeer gangbaar.

2 voorbeelden:
HP Docking
Kensington Docking
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan