• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanschaf nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roxmarie

Gewaardeerd
Lid geworden
3 jul 2010
Berichten
1.609
Waarderingsscore
233
Graag jullie hulp voor het laten bouwen van een nieuw systeem.
1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
1000 -1500 euro
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc?
Harde (hdd) schijf verder niets.

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken?
Internet, mail, muziek luisteren. Maar ook audio en soms video bewerking. Op foto's pas ik maar eenvoudige bewerking toe alleen indien nodig voorde standaard Windows bewerker Internet, mail, muziek luisteren. Maar ook audio en soms video bewerking. En vooral opnemen van audio en vidio via de pc. Op foto's pas ik maar eenvoudige bewerking toe alleen indien nodig voorde standaard Windows bewerker.

- Welke games/software denk je er voornamelijk op uit te voeren?
Geen games, zoek alleen online eeen simpele game, audacity, OBS, etc.
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc?
Dvd/cd rw brander
Kaartlezer

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
Nee
- Welke software heb je nodig? (bv: Besturingssysteem, Office, Antivirus, ...)
Nee
- Heb je hiervoor ook een apart budget?

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel?
Ja
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt geïnstalleerd?
Nee (schaf ik zelf aan, en installeer ikzelf)
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Ik heb wat klaar gezet bij alternate, ik denk wat te.
Andere webshop, winkel mag ook.
 
Laatst bewerkt:
Edit:
Er komen waarschijnlijk 2 hdd en nog 1 ssd extra in Dus met de m2 (daarop de besturing) schijf nog 3 andere schijven.
 
Ben heel te vreden van BTO
 
Zitten 3 m.2's op, benut die.

En waarom een gaming kaart als je niet gaat gamen? wil je ermee renderen? dan is een Quadro logischer.

DVD schijver? heb er 2 die ik vrijwel nooit meer gebruik, af een toe een overjarige DVD/CD bekijken.

De Z690 kan ook DDR 5 aan, nog aan de prijs bij een beetje snelheid maar toch.

750 Watt is schromelijk overdreven, waarom?

En je denkt dat die 32GB gebruikt gaat worden?

En idd, stel hem eens samen bij BTO en kijk of het in de buurt van je budget komt.
 
Mijn huidige systeem heeft ook een losse videokaart (dat systeem was eigenlijk een gaming apparaat) maar gekocht vanwege mijn audio en video bewerking na overleg in een computer zaak)

Mijn huidige PC heeft dus een 750 watt voeding.
En ik heb hem ooit uitgebreid naar 24gb geheugen.

DVD vind ik erg handig (eis) om te hebben, want ik gebruik hem regelmatig om cd's uit te lezen, en als er toch ruimte voor is, vind ik het zonde hem er niet in te hebben.

Omdat ik er geen kaas van gegeten heb vraag ik dus hier hulp. Zou iemand een setup kunnen maken, voor de specificaties die ik heb opgegeven?

Dit is mijn huidge computer.
 
Is dit jouw DVD??
2001086181.jpeg

Zou je hem ook nog eventueel over kunnen bouwen als die nog goed werkt, heeft gewoon een SATA aansluiting.
 
Als er geen plaats is om je huidige DVD speler in te bouwen.
Google eens DVD-to-USB kabel
 
Is die LG bij u ook zo lawaaiieg? In mijn oude pc zitten er 2 en lijken wel stofzuigers.
In de nieuwe zitten er nu 2 Asus BW-16D1HT en die zijn veel stiller.
 
Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc?
Harde (hdd) schijf verder niets.
Mijn huidige PC heeft dus een 750 watt voeding.
En die ga je dan weer gebruiken?
En je gewenste kast heeft zelfs 2 DVD brander bays.
En deze komt er nu in, overigens.
 
Mijn DVD brander is inderdaad degene die @maestro12 in beeld bracht. De oude PC, laat ik zoals hij is, alleen 2 schijven wilde ik verhuizen. (en eventueel een andere die nog in de kast ligt daar weer inzetten. Deze wordt voor testen e.d.

Zo'n kabel om de oude DVD brander aan te sluiten op de pc, daar ben ik wat huiverig voor, omdat mijn huidige computer dat soort zaken niet herkent.

En degene HLDS GH24NSD5 dvd-brander die ik geselecteerd heb weet ik, het is niet eenvoudig om in een wirwar van kasten, geheugens, processors de juiste keuzes te maken, zoals ik al schreef. Je zegt iets over Quatro video kaarten (ik moest opzoeken, wat het is) dus ik mis de onderbouwing. Alleen erg kort door de bocht antwoorden.

Helaas is het schijnbaar niet meer mogelijk om een interne cardreader in te bouwen, terwijl ik zoals geschreven veel met foto's doe, dus die sd kaartjes zal moeten uitlezen. Mijn ervaring is dat zo'n los apparaat nog wel eens weigert.

Maar goed kennelijk ben ik hier aan het verkeerde adres qua samenstelling, dat was tig jaar geleden wel anders moet ik zeggen.

Ik heb keurig ingevuld wat ik denk nodig te hebben. En als dat minder kan, is dat mooi meegenomen, maar ik wil niet over 2 a 3 jaar weer een nieuwe pc moeten kopen. Daarvoor vind ik het te kostbaar.
 
Jouw samengestelde pc bij alternate is een prima pc, alleen ik zou de voeding inderdaad veranderen voor een 550/600watt exemplaar.
32Gb intern geheugen lijkt een beetje overkill, voor nu, maar dat kan over twee jaar heel anders zijn (ik zou het in elk geval wel doen)
Inderdaad is een Quadro kaart beter in het renderen enz., maar de door jouw gekozen kaart gaat dat ook prima doen, als je overall gaat kijken (dus ook op game gebied)zal GTX 1660 je beter bevallen (tenzij je van videobewerking dagelijks werk gaat maken en je bijna geen 'plat' 2d werk meer doet)

Wat betreft interne card reader

Maar ja, ik wil geen DeLock en heb nooit klachten over mijn externe cardreader.
 
Die setup zou ik zelf ook in mekaar steken = prima, toekomstgericht en gaat zeker de turbo laten opslaan ;-) Ik ben ook van het principe, beter een beetje overkill nu om later lekker lang te kunnen blijven gebruiken (dus laat die 750 watt maar mooi zitten). De Samsung 980 pro heb ik zelf ook al even in gebruik en bevalt mij prima. En zoals hierboven al gemeld gaat die GTX 1660 voor jou ook prima zijn werk doen, hoor. Gaan met die banaan!
 
Bedankt voor jullie reacties.
Mijn huidige systeem is inmiddels bijna 6 jaar oud, en deze wil ik dus behouden. Doet het nog prima. Maar omdat ik het me nu kan veroorloven, toch 1 pc erbij, voor wat sneller werken. En dan hoef ik niet meer dual boot te hebben.

Ik had al wat dingen aangepast gisteravond, maar dat had ik dus niet hoeven doen als ik het zo lees, is dit een goed toekomst gericht systeem wat ook mijn bedoeling is.

En de card reader laat ik in het systeem achterwege. Kan beter een losse kopen.
Maar daar is ook veel keuze in zeg. wat is er mis met het merk d-lock?
Is ook wel handig een losse card reader kan ik gelijk gebruiken voor de laptop die hem ook niet meer heeft.

Alle helpers, bedankt.
👍👍👍
 
Laatst bewerkt:
En de card reader laat ik in het systeem achterwege. Kan beter een losse kopen.
Maar daar is ook veel keuze in zeg. wat is er mis met het merk d-lock?

Persoonlijke ervaring, na 5× een DOA (onder garantie dus) te hebben ontvangen ben ik tot de conclusie gekomen dat D-Lock slechte spullen levert of het op z'n minst niet zo nauw neemt met de eindcontrole.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan