• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanschaf Aanschaf nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gree9

Vaak hier
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
774
Waarderingsscore
1
Hey, ik wil de komende maand een nieuwe pc aanschaffen, ik heb niet veel verstand van al het gebeuren en wat goed of niet goed is. En ik weet niet waar ik waar krijg voor me geld, vandaar dat ik het hier vraag.

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
Rond de 1500, kan iets meer of iets minder.
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (Omschrijf zo nauwkeurig mogelijk.)
Geen dingen te herbruiken, heb wel een ssd250gb en een 1tb hdd in de huidige pc zitten.
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, videostreaming, fotobewerken, videobewerken, ...) Internetten en gamen.
- Welke games/software denk je er voornamelijk op uit te voeren?
Ik wil graag zware games kunnen spelen, en ook toekomstige games.
Voor nu bijv. Red Dead Redemption 2, Fallout 4, Gta5, DayZ. En ik wil het allemaal gewoon goed kunnen spelen op hoge kwaliteit.
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: dvd/Blu-Ray speler, Wifi, kaartlezer, meerdere beeldschermen, waterkoeling, overklokken...)
Geen extra eisen, misschien voor in de toekomst twee beeldschermen.

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)\
Nee geen randapparatuur nodig.
- Welke software heb je nodig? (bv: Besturingssysteem, Office, Antivirus, ...)
Software ook niet, ik heb op me huidige account windows 10, is het mogelijk dat ik dat account op de nieuwe pc inlog dat ik daar ook dan windows 10 heb? Of moet ik nieuw windows aanschaffen?
- Heb je hiervoor ook een apart budget?
Als het moet om opnieuw windows aan te schaffen, ja dan de prijs van een windows licentie.

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel?
Ja, graag. Ik kan het niet zelf.
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt geïnstalleerd?
Als het bovenstaande niet mogelijk is, dan door de winkel zelf. Ligt eraan of het lastig is.
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Geen specifieke voorkeur, zolang het maar goed wordt gedaan en dat je waar krijgt voor je geld.


Ik hoop genoeg informatie gegeven te hebben, als iemand vragen heeft hoor ik het graag.
 
Altijd handig om te weten van waar je ergens bent (ongeveer, moet geen volledig adres zijn) om te kunnen zien waar het materiaal best kan gekocht worden.
 
Vrees dat je budget wat te laag is, de huidige videokaarten kunnen soms dat budget al helemaal opslurpen, zal nu een compromis pc worden.

Kijk zelf eens bij BTO, kun je zelf de boel aanpassen aan een klant en klare desktop.

Er zijn daarnaast goedkope W10 en W11 key's te koop, Windows is te downloaden bij Microsoft.
 
Wat zou een juist budget zijn voor wat ik zoek?
En locatie is oost-nederland, overijssel. Ja ik heb niet zoveel verstand, met alles wat je kan kiezen of het bij elkaar kan of past. Betreft videokaarten ook.
 
Gamers Outlet - windows 11 pro retail key: 3,17€.
Werkt, activatie zonder problemen. Ik heb er zelf 4 gebruikt zonder problemen.
 
Bedankt trouwens voor het samenstellen, ik zat eraan te denken eind juli, begin augustus een nieuwe pc te halen. Is dit dan nog relevant? Ik dacht ik maak ruim op tijd een topic aan, aangezien ik niet wist hoelang het zou duren tot ik iets zou vinden. En bij de setup, stel je voor ik wil de ssd en de hdd die ik in de huidige pc heb toch gebruiken, is dat mogelijk er nog bij in te zetten, naderhand? En moet ik nog iets anders ervoor aanschaffen, bijv. kabels of iets om ze aan te sluiten?
 
Kabels zitter er nu toch al aan?
En aan de voeding ook.
Dingen kun je gewoon overzetten.

Aantallen via de weblink blijven nog steeds op 2 staan, Azerty doet er niets aan, denken zeker de omzet zo te verdubbelen. :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan