• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aansluiten IP (beveiligings)camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

AntonLaenen

Bekend gezicht
Lid geworden
18 feb 2012
Berichten
108
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb even geleden een ip-camera'tje gekocht om eens te zien wat dat geeft. Gezien de prijs verwachtte ik geen goede beeldkwaliteit of uitgebreide instellingen, maar of dit zo is weet ik nog steeds niet :(
Ik krijg het systeempje niet aangesloten en ben er dus tot nu toe nog niets mee.
Ik heb echter ergens gehoord dat niet elke router ip-camera's ondersteund, en aangezien mijn router niet meer van de nieuwste is zou ik er niet van schrikken als ik er zo een heb. Zou dit kunnen ? En kan ik dit dus oplossen door een nieuwe router te kopen of is het probleem mogelijk complexer ?

Alvast bedankt :)

MvG, Anton.
 
Als je merk en type geeft, en misschien waar je hem gekocht hebt (ibood, groupdeal?) kunnen we je verder helpen.

Nu is het antwoord: ja, misschien of nee :smile:
 
Dit had ik inderdaad kunnen verwachten, had het beter eerder in het topic vermeld :smile:

De camera is er eentje van HEDEN zoals in deze link. Ik heb hem bij pixmania gekocht voor nog geen € 100. Op de doos staat visioncam wifi met als nummer CAMHED02IPW.
Ik heb hem toen met mijn oude laptop proberen te installeren maar ik kon hem niet vinden en dus ook geen ip-adres toewijzen.
Onze router is een oude motorola zoals deze, het juiste type weet ik niet.
We hebben een systeempje van D-link dat voor het draadloze internet zorgt dus de bedoeling was om de camera enkel met kabel te activeren en hem daarna draadloos te gebruiken.

Graag jullie idee hierover :)
 
Ja, ik ben bij telenet.
Mijn kennis van computers gaat maar zover als wat ik dagelijks nodig heb voor studie en vrije tijd dus ken het verschil tussen router en modem niet zo goed :eek:
 
Geen probleem hoor.. Ik wou het gewoon zeker weten. Bel eens naar Telenet (015/666.666) en vraag eens wat je mogelijkheden zijn. Normaal (afhankelijk van je abonnement) heb je recht op een splinternieuwe modem. Je hebt namelijk een antiek model. De nieuwe toestellen zijn modem en router in ??n. Zo hoef je zelf niets aan te kopen en gaat je internet veel sneller gaan. Let wel op: ze durven (soms onterecht!) €50 activatie aanrekenen, ga daar niet meteen mee akkoord. Soms laten ze dat vallen als je al lang genoeg klant bent. Laat me weten hoe het loopt :)

Als je graag dieper wil ingaan op je aanrekening in het algemeen mag je gerust ook eens een priv? berichtjes sturen hoor, dan help ik je graag. Ik zit zelf al jaren bij Telenet.
 
Bedankt voor de reactie !

Ik ben blij te horen dat ik er een nieuwe kan krijgen, ik begin namelijk stilaan te merken dat het ding niet meer van de nieuwste is :biggrin:
We zijn al even bij telenet (te zien aan de modem :wink:) maar we hebben geen uitgebreid pakket, enkel beperkt internet en telefoon. Ik zal eens een keertje bellen of mailen om hiernaar te vragen.
Daarna zal ik nog eens een keertje proberen de camera aan de praat te krijgen met mn nieuwe laptop en nieuwe modem, sneller internet is hierbij ook mooi meegenomen :biggrin:
 
Als ik het goed zie in de handleiding van je linkje, meldt de camera zich met het IP-adres 192.168.0.12. Dat betekent dat als de computer waarmee je de camera wilt benaderen (bijvoorbeeld) 192.168.1.100 heeft, jouw computer de camera nooit kan vinden. Ik weet niet hoe de DHCP-scopes bij Telenet lopen. Dit heeft dus niets te maken met de leeftijd van de router, maar alles met de instellingen.

Controleer eerst het IP-adres van jouw computer.
Hoe? (Windows 7):
Ga naar Netwerkcentrum
Klik bij Verbindingen op de actieve verbinding (LAN?)
Klik op de button "Details".
Ik wil graag het IP-v4 adres weten.
 
Mijn beide laptops zijn draadloos verbonden.
Mijn oude windows 7 laptop geeft als IPv4 adres: 84.196.33.41
Mijn nieuwe windows 8 geeft als IPv4 adres: 84.196.47.99

Ik heb de camera even geleden proberen te installeren met mijn oude laptop maar zou het dus nu ook met mijn nieuwe kunnen doen (als dat verschil maakt?).

Ik heb ter controle mijn papieren handleiding er ook even bijgenomen en ik zie zo direct geen inhoudelijke verschillen met de handleiding via mijn link dus mijn verwijzing lijkt mij correct.
 
Als je een smartphone hebt,een Samsung gio zoals ik heb,kan je aan de streepjes zien of de telefoon kontakt heeft via wifi met de router.
Met een app die je download van googleplay maak je dan even een ipcam van je smartphone.
Ik heb mijn Samsung smartphone al ruim 2 jaar geleden gekocht en omdat ik toch niet groter dan een a4 uitprint in kleur, heb ik aan een samsung gio genoeg.
Een samsung gio was 2 jaar geleden al 99 euro.
Bekijk het als een ipcam die je mee kan nemen om op te bellen.
Ik kan van mijn samsung wel scherpe beelden maken en als ip-cam gebruiken.
Een ipcam is een ipcam en kan niet bellen en is even duur en maakt slechtere kwaliteit foto's.
480 bij 640 is gewoon een VGA
Wil je scherpe beelde op a4 formaat printen heb je een 3,2 megapixel nodig.
Ben je op safari en zoom je in op die leeuw in de verte kan je met een 8 megapixel inzoomen op een teek aan zijn oor.

MAW 480bij 640 krijg je op een gewoon scherm nooit scherp.
Leuk voor een schermpje op een telefoon,maar niet geschikt voor een monitor.

Dichtplakken en als kadoo weggeven en alsnog een samsung gio kopen.
De pc kan uit want de smartphone maakt via wifi rechtstreeks kontakt met de router.

Je kan overal ter wereld even kijken wat je smarphone (die nu als ipcam dienstdoet) ziet.
Kan met een windowsprog, een android app of gewoon via een hangout die je er bij krijgt als je een gmail aanmaakt.

Windowsprogjes zijn het beste, omdat ik er meerdere camera's op aan kan sluiten en mij waarschuwen als er beweging is waar genomen.

Ik had een lamp met bewegingsmelder.
Ik heb even gekeken naar wat jij hebt gekocht.
Als die lampjes infrarood zijn, ziet de dief alles in het donker terwijl jij hem in het volle licht ziet.

Mijn lamp had kunnen worden gesaboteerd, want hij hing er al. buiten.
Heb je een ipcam met infra rood ben je nog duur uit maar heb je in ieder geval nog iets.
Is het gewoon licht en heb je aleen tilt/pan en bewegende camera die in kan zoomen ben je erg duur uit.

Ik kan ook inzoomen en op 480/640 opnemen maar voor 24,95 (vx3000 microsoft) die hangt dus aan een draad
Niet zoals mijn smartphone die boven op de slaapkamer staat en de achtertuin in de gaten houdt, met wifi rechtreeks met de router.
De pc kan uit bij de smartphone die met app een ipcam wordt.
De gewone webcam heeft de pc nodig die dus aan moet blijven staan, wat je stroomkosten geeft.
Per avond valt het wel mee, maar je moet alles op jaarbasis bekijken.

Dan worden de prijzen duidelijker.

Ik heb mijn samsung gewoon met de mini usb konstant in kontakt met 220 in het stopkontakt, dus kan nooit leeg raken.

Komt er nog bij dat die vga 480/640 zo onscherp is dat alsje een inbreker op de film hebt staan er niets mee gebeurd en onder op de stapel komt.
De politie wil scherpe beelden waar ze mee kunnen werken.
Zodat er gezichtsherkenning software overheen kan.
Ze gaan echt niet iedere foto in de databasenaast de korrilige foto houden die met de 480/640 vga is gemaakt.

Gewoon een miskoop.
Zonde van het geld, maar een leuk speelgoedje voor een jeugdig iemand.
Ergens tussen de 8 en 10 jaar zal een jarige-job er wel blij mee zijn.
Is de ontvanger 12 jaar of ouder weet hij dat 480/640 niet veel soeps is en je er geen scherpe beelden mee printen kan (op a4)

Een gezicht vol in beeld is wel te herkennen maar een dief in de achtertuin kan iedereen zijn.

Heb je bij een goede winkel gekocht kan je een tegoedbon of je geld terug krijgen of omruilen.
Bij winkels waar het personeel liever geen klanten heeft dan wel, omdat ze toch per uur betaald krijgen, bij dat soort winkels hoef je geen service te verwachten.

Je hebt het over enige tijd geleden... dat is interpeteerbaar.

Blijft zonde van die 100euro.
Gewoon weggegooid geld.
Maak er een kadootje van voor iemand die niet weet dat 480/640 een zeer onduidelijk beeld geven zal.

Dan is-ie blij als -ie de doos met camera ziet en pas teleurgesteld zal zijn als je alweer weg bent.

Voor een scherm op een telefoon kan je wel toe met een vga 480/640 , maar voor een monitor/beeldscherm is een VGA 480/640 absoluut onvoldoende.

Heb je geen pan/tilt nodig, zou ik voor een smartphone gaan.
Dan kan je nog bellen ook met je ipcam(smartphone)

Een samsung S2 heeft een 8 megapixel camera, wat aan te raden valt.
Is de camera om te zien wie er voor de voordeur staat is een 3,2 megapixel genoeg.
Een 3,2 megapixel is onvoldoende om als beveiligingscam te dienen.

Bij de supermarkt kunnen ze de camara's zo inzoomen zodat de beveiligers mee kunnen lezen wat er op de bon staat.
Zoveel scherpte zal er niet snel nodig zijn, maar 480/640 is speelgoed.
Voor 100 euro erg duur speelgoed.

Voor 100 euro is er echt wel een goede ipcam te koop die wel scherpe beelden geeft.
Neem 3,2 megapixel om op a4 uit te kunnen printen en nog scherp ook.
VGA op a4 formaat wordt korrelig en een onduidelijk beeld.
 
Ben je op safari en zoom je in op die leeuw in de verte kan je met een 8 megapixel inzoomen op een teek aan zijn oor.

Ehm.. als je een 300mm telelens (kost min. 1000) op je camera zet, misschien :biggrin:

Ik zou toch niet zeggen dat hij een miskoop heeft gedaan. Een resolutie zegt niet alles over de kwaliteit van een camera. Ik heb zelf een goedkope "720p" webcam en geloof me, dat is echt geen 720p kwaliteit te noemen. Het ziet er wel een leuk speeltje uit eigenlijk, die IP cam. De pan/tilt die te bedienen zijn met je smartphone is cool. En 10 LED's ga je nooit vinden op een smartphone.
Ook het WiFi bereik van dat kleinood is niet te onderschatten, dat reikt veel verder dan eender welke smartphone.

En wat de politie betreft, de beelden dat je soms ziet op TV van gezochte gangsters zijn doorgaans allemaal van barslechte kwaliteit en toch worden die beelden heel efficint gebruikt. Wat je in CSI ziet (die blijkbaar oneindig kunnen inzoomen zonder kwaliteitsverlies) is niet echt he :lol:

Anton, beter bellen dan mailen, zo kun je kort op de bal spelen. En zeker uitspelen hoe lang je al klant bent bij hen, ook al is dat met een basisformule. Loyaliteit is een beloning waard! Ik veronderstel dat je een Basic Pack/Shake of zelfs nog iets ouder hebt, hangt er van af hoelang het is geleden dat je formule is aangepast. De actuele formules dat ze je gaan aanraden is "Whoppa", dat kost 71,70 per maand (TV, telefoon & internet) of "Internet 60", dat kost 46,50 per maand (enkel internet). Nu betaal je waarschijnlijk hetzelfde of meer en krijg je er veel minder voor terug.

Een goede tip: neem minstens elke 2 jaar eens contact op met je provider en kijk gerust ook eens bij de concurrentie, daar kun je veel geld mee besparen en een overstap houdt haast niets in tegenwoordig. Kijk eens op deze onafhankelijke site: www.aanbieders.be en als het allemaal een beetje onoverzichtelijk is, ik leg het je met plezier uit!
 
Mijn beide laptops zijn draadloos verbonden.
Mijn oude windows 7 laptop geeft als IPv4 adres: 84.196.33.41
Mijn nieuwe windows 8 geeft als IPv4 adres: 84.196.47.99

Ik heb de camera even geleden proberen te installeren met mijn oude laptop maar zou het dus nu ook met mijn nieuwe kunnen doen (als dat verschil maakt?).

Ik heb ter controle mijn papieren handleiding er ook even bijgenomen en ik zie zo direct geen inhoudelijke verschillen met de handleiding via mijn link dus mijn verwijzing lijkt mij correct.

Jouw computers zitten in het netwerk 84.196.*.*. Als de camera (zie bericht #8) een IP-adres 192.168.0.12 heeft, is de camera onbereikbaar voor je computers.

Mogelijkheid:
- Zet het IP-adres van n van de computers op 192.168.0.100 met een subnetmask van 255.255.255.0. De andere velden hoeven niet ingevuld te worden.
- Start nu de software van de CD om de camera op DHCP te zetten.
Als dit geslaagd is, kun je je computer ook weer op DHCP zetten en zal de camera bereikbaar zijn binnen je netwerk.

Alternatief zou je een router kunnen plaatsen en het geheel daarop aansluiten. Ook dan geldt dat de apparaten in hetzelfde subnet moeten zitten om elkaar te kunnen "vinden".
 
Allereerst allemaal bedankt voor de reactie's !

@ Eros;
Je waarschuwing over de kwaliteit en de tip over de smartphone lijken mij zeker terecht maar ik ben niet op zoek naar een zeer efficinte beveiligingsoplossing. Ik wilde eerder weten wat zo'n dingetje allemaal kan en het eventueel gebruiken om te kunnen zien wat er in mijn huis/tuin gebeurd, ik hoop er nooit criminelen mee te moeten opsporen :wink:. De functie's zoals pan/tilt en de IR verlichting leken mij zeker plezante extra's dus ik zou zo'n smartphone eerder gebruiken om de beelden op te bekijken, ik zou een dergelijke app echter zeker wel eens kunnen uitproberen.

@ Timmmmaaahh;
Ik denk idd dat we een basic pak of zoiets hebben. Op onze hogeschool zijn de examens echter vroeger en ik zit er nu middenin, ik zal binnenkort -als ik het wat rustiger heb- alle papieren van telenet er eens bijnemen en mijn telenet-geschiedenis eens via telefoon doorgeven. Ik laat je nog weten wat ik ermee win :smile:

@ Gollem;
Ik ken niet veel van computers dus ga straks even opzoeken (google :)) hoe ik dit juist kan doen. Hopelijk kan ik na deze instellingen binnenkort mijn camera gaan plaatsen.

Als de camera genstalleerd is zal ik ook eens proberen een stukje beeld of foto te posten zodat jullie ook een idee hebben van de beeldkwaliteit, al zal deze misschien niet zo optimaal zijn :)
 
De pan/tilt die te bedienen zijn met je smartphone is cool. En 10 LED's ga je nooit vinden op een smartphone.
Ook het WiFi bereik van dat kleinood is niet te onderschatten, dat reikt veel verder dan eender welke smartphone.

Een smartphone met pan/tilt?... Nooit van gehoord
Een smartphone heeft 1 flitser geen 3 of 10 leds al dan niet infrarrood.

En wifi is vooral is voor als je bij de buurman zit, of zoals bij mij ide slaapkamer boven kontakt te maken met de router, om de achtertuin in de gaten te houden
Zit je 6 of 7 huizen verop zal je of een windowsprog, een android app of via internet een server bereiken waar de smartphone de beelden heen stuurt, of via een hangout naar de beelden kijken.

Zoals ik het heb begrepen heeft meneer een smartphone en zal hij een android app downoaden op te zien hoe de smartphone als ipcam funktioneerd.
Dat de wifi van een smartphone niet ver komt maakt niet uit.
Je gebruikt de smarphone als ipcam voor je eigen voor en achtertuin en je zet niet jouw smartphone mij een buurman neer die 6 huizen verderop woont om zijn voor en achtertuin in de gaten te houden.

Een cctv geeft goede beelden;
http://www.marktplaats.nl/a/zakelij...k1WnDZFbHvW_t76jhpcxkpO4L65znHUB7os0BIHA7Y-Ag

En een 300mm lens voor 1000 euro moet een lens van Hasselblad zijn.
De lenzen van Nikon, Leica , Carl Zeiss etc zijn veel goedkoper en dan kan je nog een generieke lens nemen, die nog weer veel goedkoper zijn.

Zelf maak ik de beste foto's nog met mijn antieke Olympus OM10 en als film neem ik de kodachrome
Alleen mijn 50mm lens is van Olumpus, mijn 300 mm lens was medio de 90er jaren 179 GULDEN.

Tzt zal ik je de leeuw opsturen waar je in kan zoomen en de teek op zijn oor kan zien zitten.
Gewoon met de S2 van Samsung.
De leeuw is niet in de verte als in de verte als in de verte als in 50 meter, zeg 25 meter.
Hooguit.

Ik heb 3 jaar geleden een 700 mm telelens gekocht bij de actio, voor 22,50 en kan de ringen van saturnus goed zien en het zevengesternte is als een kerstboom.
Met een gewone verrekijker zie je al 4 manen van Jupiter (gewoon een 7X50)

Voor mijn telelens van de action heb ik een tip, want door de draaiing van de aarde vliegen de hemelobjecten het beeld uit.
Met een tijdsschakelaar, die ook 1 keer rond gaat in 24 uur, staan de hemeliichamen vrijwel stil.

De vlek op juiter is goed te zien.
Je ziet venus als de maan, met afnemend en wassende grootte.
Dus net als de maan heeft venus ook een eerste kwartier en laatste kwartier etc.

Of topic, maar ook leuk is om een tijdsschakelaar aan een wereldbol te bevestigen.
Met een halve bal om de lamp in de wereldbol, zie je precies waar het schemer is en waar de zon opkomt en ondergaat.

Door de vertragingingen is de tijdsschakelaar sterk genoeg om de telescoop en wereldbol mee te laten draaien.
 
Jouw computers zitten in het netwerk 84.196.*.*. Als de camera (zie bericht #8) een IP-adres 192.168.0.12 heeft, is de camera onbereikbaar voor je computers.

Mogelijkheid:
- Zet het IP-adres van n van de computers op 192.168.0.100 met een subnetmask van 255.255.255.0. De andere velden hoeven niet ingevuld te worden.
- Start nu de software van de CD om de camera op DHCP te zetten.
Als dit geslaagd is, kun je je computer ook weer op DHCP zetten en zal de camera bereikbaar zijn binnen je netwerk.

Alternatief zou je een router kunnen plaatsen en het geheel daarop aansluiten. Ook dan geldt dat de apparaten in hetzelfde subnet moeten zitten om elkaar te kunnen "vinden".

Ik heb de eerste stap proberen uit te voeren maar dit is me niet helemaal gelukt.
Om het IP-adres te wijzigen heb ik de handleiding op deze webpagina gevolgd, ik heb een windows 8.1 maar heb de beschrijving voor win 7 gevolgd omdat deze sterk op elkaar gelijken.

Als ik het IP-adres en de subnetmask heb ingegeven (en de andere heb opengelaten) druk ik op OK onderaan en sluit ik de andere vensters. Vanaf dat moment valt mijn internet weg en geeft mijn pc 'beperkte verbinding' aan. Als ik de probleemoplosser van windows gebruik zegt deze DHCP is niet ingeschakeld voor Wi-Fi. Als ik windows het probleem laat oplossen geeft hij mij weer automatisch een IP-adres, mijn IP-adres is dus niet verandert.
Hoe kan ik dit oplossen ?

Ik heb al eens gegoogeld op dit probleem maar vind niet direct een oplossing en ook als ik bij standaardgateway en voorkeur-DNS-server mijn huidige standaardgateway ingeef maakt het geen verschil.:blink:
 
En dat klopt dus precies. Doe dus maar zoals ik het gezegd heb. Dat je dan geen internet hebt, is niet belangrijk. Het gaat erom dat je verbinding kunt maken met de IP-camera, het liefst natuurlijk met de software zoals die bij de camera is geleverd.
Als je die actie hebt uitgevoerd (zie bericht #12), dan kun je alles weer op DHCP zetten (zie ook bericht #12).
 
Gollem,

Ik heb blijkbaar verkeerdelijk verondersteld dat ik hiervoor internettoegang moest blijven hebben. Ik denk dat ik nu door heb hoe het werkt met DHCP enzo :smile:
Ik ga hem straks proberen te installeren en laat je weten hoe het ging.
 
De instelling zoals ik had opgegeven was puur en alleen bedoeld om de IP-camera te kunnen benaderen en over te zetten naar DHCP.
 
Ik heb dit weekend eens geprobeerd het camera'tje te installeren maar het is met niet gelukt. :coffee:
Eigenlijk ging alles goed totdat ik de camera tool (het programma) opende, maar toen gebeurde er niets. Normaal moet deze een camera weergeven of een melding geven dat hij deze niet vindt, geen van beide actie's gebeurde. Ik heb de installatie -na een reset- nogmaals bij een windows xp computer geprobeerd maar dit bracht geen verandering. Ik deed dit omdat de handleiding niets zegt over compatibiliteit met windows 8.1.
Ik denk dat ik best de appendix in de handleiding nog eens doorneem, misschien vind ik hier een oplossing. Of heb ik gewoon een apparaat met een moeilijke installatie gekocht ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan