• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanvulling PC build +-1500

Status
Niet open voor verdere reacties.

DKensky

Nieuw lid
Lid geworden
24 dec 2020
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hallo,

Begin november heb ik bij Azerty de MSI GeForce RTX 3070 Gaming X Trio (€640,-) gehaald nadat ik besloten had om na lange tijd weer een nieuwe desktop in elkaar te zetten. Ik wist dat de wachtrij hiervoor lang zou zijn en nu heb ik vandaag te horen gekregen dat hij verzonden is waarna ik de rest van mijn PC kan bestellen. Ik heb al het een en ander bekeken, maar ik twijfel nog over een aantal dingen. Ik ben vooral onzeker over eventuele incompatibiliteiten (kast te klein? Sockets?). Mijn totale budget is ongeveer 1500 euro, maar als het efficiënter en goedkoper kan dan is dat mooi meegenomen. Als benchmark game dacht ik aan RDR2, wil die namelijk al lang spelen op hoge graphics (zit momenteel nog op een monitor met 1080, maar wil later naar 1440). Het zou een voordeel zijn als ik alles bij één winkel zou kunnen halen, waarbij Azerty over het algemeen mijn voorkeur heeft, tenzij er ergen een betere/goedkopere site is.

Processor: AMD Ryzen 5 3600 (€190) (Of eventueel de 3600X? Of gaat een voorkeur naar Intel uit?)
Moederbord: ASRock B550M Pro (€96)
Over de behuizing twijfel ik nog behoorlijk. Ik weet dat ik redelijke airflow nodig heb. Een simpele chique zwarte kast is voldoende. Ik ben niet zo fan van de overdreven RBG kasten aangezien ik de lichten nauwelijks aan ga hebben. Als jullie meerdere aanbevelingen hebben is dat prima!
Processorkoeling: Gelid Solutions Phantom Black (€30) (Ik heb nog ArcticSilver 5 koelpasta, al is die ondertussen wel 8 jaar oud, weet niet of er een houdbaarheidsdatum aan zit?)
Geheugen intern: Heb ik nog niet
Voeding: Heb ik nog niet, Cooler Master 650W?
SSD: Kingston A2000 1TB (€106)

Dit betekent dat mijn prijs voor de onderdelen die ik nu heb terechtkomen op ca. €1.062.

Heb jullie vragen of opmerkingen, mogelijke kritieken, dan hoor ik dit uiteraard graag.

In ieder geval ontzettend bedankt voor jullie tijd en moeite!!
 
Zet het winkelmandje van Azerty hier neer, is wat overzichtelijker.

Geheugen van 3200 MT/s aanschaffen, controller draait op die snelheid of je moet gaan overclocken.
En een vers tubetje ArticSilver kost ook de kop niet, overigens.
 
Bedankt voor je antwoord!


Heb van eigen gekozen dus nog twijfel bij de processor. Ik heb gehoord dat de RTX3070 vrij groot is en dus niet altijd in elke midi case kan.

Wat betreft de lijst heb ik bij de RTX3070 de OC versie gedaan aangezien diegene die ik heb gekocht niet meer te vinden is blijkbaar, haha.

Dank!
 
Ding is 30cm lang en bij de meeste kasten kan tot 40cm erin.
Zie geen geheugen en voeding in het winkelmandje.
Met kast, voeding (modulair) en geheugen, SSD vervangen, Kingston's zijn wat trager.
Processor is voor gaming prima.

En games met de meeste "demands".
 
Ik zou eerder voor een ATX moederbord gaan ipv een micro-ATX ( vb KLIK HIER ) en de voeding zou ik toch iets hoger zetten (750W of 850W - KLIK HIER), de rest van het winkelwagentje van Lange Pier lijkt me wel OK
 
Voor een RTX3070
Aanbevolen systeemvermogen (W) (2)650
Waarom altijd van die overbemeten voedingen?
Alles wordt steeds meer energie zuiniger.
 
De RTX slokt al redelijk wat op uit de voeding zonder de rest in acht te nemen en als je dan voor dezelfde prijs en kwaliteit een 850W kan krijgen ipv een 650W ... maar ach wat weet ik ervan, ik heb nog maar tig systemen geassembleerd. Keuze en budget zitten bij TS.
 
De RTX slokt al redelijk wat op uit de voeding zonder de rest in acht te nemen en als je dan voor dezelfde prijs en kwaliteit een 850W kan krijgen ipv een 650W ... maar ach wat weet ik ervan, ik heb nog maar tig systemen geassembleerd. Keuze en budget zitten bij TS.
Voor de zekerheid ga ik inderdaad voor de 850W. Vooral met het feit dat de grafische kaart al 650W benodigd.
Wat betreft de moederboard zie ik dat er nog wel een wifi kaart bij moet, dat is niet erg. Heb jij misschien vanuit jouw ervaring een aanbeveling voor de behuizing? Met voldoende airflow?

Bedankt! :)
 
Vooral met het feit dat de grafische kaart al 650W benodigd.
Not, advies van nVidia is een systeemvoeding van 650Watt, linkte ik al.
Max. load full, nog geen 300Watt. wat je nooit haalt.
En dan slaat 850Watt al helemaal nergens op maar ja, tis jouw feestje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan