• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost AC IV Black flag start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

K2P2

Nieuw lid
Lid geworden
24 mei 2020
Berichten
22
Waarderingsscore
3
Ik heb dit spel een paar maanden geleden gekocht via Steam. Om te spelen moest ik ook Uplay van Ubisoft installeren en het starten van de game verliep altijd via Uplay. Dit ging best tot ik het gister weer wou spelen, na het een tijdje niet gespeeld te hebben.

Ik heb veel gezocht en het komt er op neer dat ik een 0x c0000005 probleem heb met atidxx32.dll bestand.

Dingen die ik al geprobeerd heb: Steam, Uplay, Black Flag en de AMD radeon drivers volleding verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Compatibiliteits modus op alle mogelijke windows versies geprobeerd. Game verplaatst naar C; schijf. sfc /scannow levert geen problemen op. CCleaner register opschonen. En vast nog andere dingen die ik alweer vergeten ben.

Speccy: http://speccy.piriform.com/results/BuNrAowYkmIgDmB0fsQpngj

Dit probleem schijnt veelvuldig voor te komen en al sinds 2013 te bestaan, maar ik kan geen echte oplossing vinden.

Zijn er hier knappe koppen aanwezig die wel weten waar ze over praten en dit mogelijk op kunnen lossen?
Alvast bedankt!

KP
 
De PC crasht niet. Geen BSOD oid. Het spel probeert te starten maar stopt daar simpelweg mee. Verder helemaal niks, geen popups met een foutcode ofzo, geen problemen met andere spellen.
 
Het is inderdaad een bekende fout die veelvuldig voor komt bij diverse games maar ook bij Outlook en IE, dus echt system wide. Echt een AMD/ATI en Windows compatibiliteitsprobleempje waar geen goede oplossing voor te vinden is.

Wat je kunt proberen is drivers helemaal weghalen. Dan een clean installatie doen, moet je dacht ik via geavanceerd doen, en dan alleen de drivers installeren, niet de AMD software.

Ik vond hier nog een aparte, schijnt een paar mensen geholpen te hebben.

Baat het niet dan schaadt het niet, want zoals je zelf al aangaf is er niet echt een goede oplossing voor dit euvel te vinden ondanks dat dit al lang bestaat.
 
@Lange Pier Whocrashed geeft aan dat crashdumps enabled zijn, maar geen crashdumps aanwezig zijn.

@Black Tiger De link geeft precies dezelfde fout aan. Ander programma maar zelfde probleem. Alleen kan ik natuurlijk niet de acces weigeren. Er is geen alternatief.
Driver clean install heb ik al gedaan. Alles verwijderd met AMD cleanuptool en alleen de driver geïnstalleerd.

Blijft er dan alleen nog een complete clean install van windows over om dit op te lossen?
En hoe voorkom ik dan dat het weer gebeurd?
De game heeft wel gedraaid, dus je zou zeggen dat er tussentijds iets gebeurd is wat deze fout oplevert.
Het was mijn 1e kennismaking met Assassin's Creed en ik was er erg tevreden over. Nu twijfel ik erg of ik Valhalla wel moet aanschaffen.

Edit: Met windows in safe mode startte het spel wel, maar was onspeelbaar door enorme lag
 
Laatst bewerkt:
Ja die gebruik ik.

Ik hoop dat je dit log bedoeld:

AC4BFSP.exe

0.0.0.0

5a8ee55e

atidxx32.dll

27.20.2001.9003

5f0a3329

c0000005

0021b2b7

2b88

01d65e6f1ba73699

D:\SteamLibrary\steamapps\common\Assassin's Creed IV Black Flag\AC4BFSP.exe

C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\u0357168.inf_amd64_74ad8cf0ece664a3\B357146\atidxx32.dll

da875788-3a43-477d-b793-3cfd850b462d


 
Logboeknaam: Application
Bron: Application Error
Datum: 20-7-2020 10:23:58
Gebeurtenis-id:1000
Taakcategorie: (100)
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: Back-in-Black
Beschrijving:
Naam van toepassing met fout: AC4BFSP.exe, versie: 0.0.0.0, tijdstempel: 0x5a8ee55e
Naam van module met fout: atidxx32.dll, versie: 27.20.2001.9003, tijdstempel: 0x5f0a3329
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutmarge: 0x0021b2b7
Id van proces met fout: 0x2b88
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d65e6f1ba73699
Pad naar toepassing met fout: D:\SteamLibrary\steamapps\common\Assassin's Creed IV Black Flag\AC4BFSP.exe
Pad naar module met fout: C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\u0357168.inf_amd64_74ad8cf0ece664a3\B357146\atidxx32.dll
Rapport-id: da875788-3a43-477d-b793-3cfd850b462d
Volledige pakketnaam met fout:
Relatieve toepassings-id van pakket met fout:
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Application Error" />
<EventID Qualifiers="0">1000</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>100</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2020-07-20T08:23:58.1554705Z" />
<EventRecordID>5401</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />
<Channel>Application</Channel>
<Computer>Back-in-Black</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>AC4BFSP.exe</Data>
<Data>0.0.0.0</Data>
<Data>5a8ee55e</Data>
<Data>atidxx32.dll</Data>
<Data>27.20.2001.9003</Data>
<Data>5f0a3329</Data>
<Data>c0000005</Data>
<Data>0021b2b7</Data>
<Data>2b88</Data>
<Data>01d65e6f1ba73699</Data>
<Data>D:\SteamLibrary\steamapps\common\Assassin's Creed IV Black Flag\AC4BFSP.exe</Data>
<Data>C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\u0357168.inf_amd64_74ad8cf0ece664a3\B357146\atidxx32.dll</Data>
<Data>da875788-3a43-477d-b793-3cfd850b462d</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
</EventData>
</Event>
 
Ik ga het lezen.

Game is normaal geïnstalleerd in windows 10. Er zijn mensen die het weer aan de praat kregen door de compatibiliteit op een andere versie te zetten. Ik heb ze allemaal geprobeerd en het kan zijn dat ie nog W7 staat.

Ik heb W10 home versie 2004.
 
Blijft er dan alleen nog een complete clean install van windows over om dit op te lossen?
Durf ik niet met zekerheid te zeggen. Zou kunnen maar zekerheid is er niet. Aangezien ook niet exact zeker is wat het euvel nadien heeft doen starten, is het ook niet te garanderen dat het euvel later niet weer terug komt.

Ik heb W10 home versie 2004.
Ooh... heb je die update gedaan nadat het spel geinstalleerd was? Deze update wil nog wel eens meer vage problemen veroorzaken.
Mocht je besluiten om Windows nieuw te installeren, zou ik deze in elk geval voorlopig even achterwege laten en bij de 1909 blijven.

Ik heb zowat alle Assassins Creed games gespeeld, ben nu bezig met Unity en speel de nieuwste wel over een jaar als hij een behoorlijk stuk goedkoper is. Heb geen haast. Vaak speel ik de oudere games weer opnieuw, best leuk.
Mocht je Brotherhood gaan doen, dan kun je dingen vinden, waaronder 2 shrunken heads. Verkoop deze niet want die vindt je echt maar 2x, de rest vaker. En zonder deze kun je iets speciaals niet krijgen. Niet dat je het nodig hebt, maar als je zo'n game 100% wilt uitspelen is het wel leuk.
 
Klopt, meeste is verholpen, was nog wat nieuws ontdekt, maar zou niet noemenswaardig moeten zijn. En er zijn inderdaad ook zat systemen zonder problemen.

Echter als de game op 1909 wel draait lijkt het beter om die dan nog even aan te houden, in geval van een herinstallatie. Alhoewel ik het vermoeden heb dat het een andere update is die de boel verziekt.
Heb overigens ook een AMD Radeon gehad, werkte wel lekker maar die nVidia lijkt toch net wat meer compatible met alles (al dan niet bewust gedaan door MS).
 
Ooh... heb je die update gedaan nadat het spel geinstalleerd was? Deze update wil nog wel eens meer vage problemen veroorzaken.
Mocht je besluiten om Windows nieuw te installeren, zou ik deze in elk geval voorlopig even achterwege laten en bij de 1909 blijven.

Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren wat ik als eerste heb gedaan, Kan ik dat achterhalen?

Mocht je Brotherhood gaan doen, dan kun je dingen vinden, waaronder 2 shrunken heads. Verkoop deze niet want die vindt je echt maar 2x, de rest vaker. En zonder deze kun je iets speciaals niet krijgen. Niet dat je het nodig hebt, maar als je zo'n game 100% wilt uitspelen is het wel leuk.

Dat ga ik zeker onthouden! Eerst Black Flag maar eens uitspelen. Ik ben erg van de Zelda games van Nintendo. Dit komt qua spel aardig overeen.
 
Opgelost!

Via twitter met de gasten van Ubisoft veel gebabbeld en dit kwam er uit:
De nieuwste driver van AMD was de boosdoener. Deze is ook als "optional" aangemerkt op hun site. Alles verwijderd met de AMD cleanup tool en daarna de op 1 na laatste driver geinstalleerd die aangemerkt staat als "recommended". En Black Flag doet het weer.

De Radeon software geeft nu wel aan dat er een update beschikbaar is, maar die geeft me weer die optional versie. Niet doen dus. Tenminste niet zolang deze optional is.
 
eehhhh... Hoe verander ik dit topic van Probleem naar Opgelost?
 
Ah verdikke. Ik dacht dat ik dat al gezegd had, maar schijnbaar dus niet. Had wel gezegd de cleanup te doen maar heb niet de tip gegeven om eens een oudere driver te proberen, doe ik normaliter wel. Deze keer dus helaas vergeten.
Anyway, super dat je het op die manier hebt kunnen oplossen samen met Ubi. Mooie service van ze.
Bedankt voor de terugkoppeling in elk geval! 👍

Topic op Opgelost zetten doet een moderator normaliter. Dat kan men zelf niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: K2P2
AMD heeft een driver sinds 26-8-2020 met versie nummer 20.8.3 en deze werkt goed voor AC Black flag.

Gewoon ff ter info mocht ooit iemand dit in de toekomst googlen ofzo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan