account verwijderen

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Waarderingsscore
316
Punten
0
Wij zijn gevraagd om op vrijwillige basis te helpen dit forum technisch te onderhouden en de topics in goede banen te leiden. Dit doen we met de moderators en administrators. Ons is niet verboden om te adviseren over adblockers. Dus kunnen we dit doen.

Laten we nu weer teruggaan naar de basis van dit topic. Wil je erover doorspreken, dat kan maak dan even een topic aan in de rubriek schakel mod/admin in.

dekort

Gevestigd lid
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
1 mrt 2016
Waarderingsscore
18
Punten
0
Volgens mij heb ik de zgn vignet advertenties uitgezet. Dat zijn de advertenties die in beeld komen als je van de ene naar de andere pagina wilt gaan en die je dan eerst moet wegklikken om op de pagina van je keuze te komen.

maestro12

Gevestigd lid
Lid geworden
26 mei 2020
Waarderingsscore
75
Punten
0
Nee hoor, staat nog steeds aan.
Misschien nog een tip, rechts staan de 'Nieuwste berichten', die staan ongeveer één pagina naar beneden scrollen, wellicht een idee om de 'Nieuwste berichten' boven die reclame te plaatsen.

Black Tiger

Netwerk hobbyist. :)
Lid geworden
16 sep 2019
Waarderingsscore
92
Punten
0
waarbij google automatisch de best presterende (voor hun) advertentieformaten zoekt
Hetgeen funest is voor een forum. Om de een of andere reden plaatst Google die advertenties willekeurig op de gekste plaatsen. Hetgeen bijzonder irritant kan zijn.
Mijn ervaring heeft me dan ook geleerd Google zoveel mogelijk automatisch te laten doen, maar zeer zeker niet de formaten.
Er zijn heel goede widgets te gebruiken in de meeste forum software. Ook met Xenforo.
Als je dan advertenties plaatst onder het "latest posts" blok wat je toch overal ziet en dan nog onderin het forum een blok en dan evt. als het per sé moet nog hier en daar tussen berichten in, dan moet dat voldoende inkomsten genereren om sofware en hosting van te kunnen betalen.
Sterker nog, als je ze niet storend plaatst (dus rechter zijbalk en onderaan en mss eentje bovenin, alhoewel liever niet dan wel boven) dan kun je zelfs gebruikers vragen ad-blockers uit te zetten. Dan generen banners nog meer inkomsten omdat het view en evt. klikgedrag dan verbeterd.
Dat gaat 'm nooit worden als iedereen adblockers activeert en dat lijkt nu wel te gebeuren.

Lange Pier

NCF Goeroe
Lid geworden
4 nov 2008
Waarderingsscore
527
Punten
0
Adblockers werken, advertentie inkomsten blijven, lijkt mij een win win combinatie.
:)

Black Tiger

Netwerk hobbyist. :)
Lid geworden
16 sep 2019
Waarderingsscore
92
Punten
0
Er zijn ook mensen die geen adblockers willen gebruiken om websites en forums te steunen, zodat ze ook aan die ads kunnen verdienen.
Als iedereen adblockers gebruikt, gaan er geen inkomsten komen uiteindelijk, of veel te weinig.

Nieuwste berichten

Bovenaan Onderaan