• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Accountnaam en wachtwoord veranderd door Microsoft

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdRossino

Nieuw lid
Lid geworden
2 apr 2019
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Op mijn nieuwe laptop had ik een wachtwoord voor het openen van mijn windows account ingesteld.
Naderhand stelt de Windows beveiliging voor om mij aan te melden bij Microsoft ingeval ik met randsomeware te maken krijg.
Nadat ik dit heb ingesteld, blijkt de accountnaam 'Dell' te zijn veranderd in 'G M' en tevens is mijn toegangswachtwoord veranderd in dat van mijn Microsoft account.

Nu wil ik terug naar de oude situatie, met mijn eigen wachtwoord en 'Dell' als accountnaam (administrator).
Op de site van Microsoft heb ik mijn laptop 'verwijderd' als apparaat.
Echter blijkt dit na een herstart met bijwerken van de gegevens niet tot dat resultaat te leiden.

Help!
Kan iemand mij verklappen hoe ik dit varkentje was?

ps: alle software accounts hebben bij mij lange en ingewikkelde wachtwoorden. Die van mijn Windows account hou ik altijd redelijk kort en is een routinematige input geworden. Vandaar deze vraag.
 
PS: ik vergat te vermelden dat onder het invulvakje voor het account-wachtwoord nu ook de keuze wordt geboden om in te loggen met een pincode (optie in Microsoft account) of met account-wachtwoord.
 
Hi AnjoZ, daar heb ik ook over gedacht en dat zou ik kunnen doen.
Maar eigenlijk wil ik ook graag begrijpen hoe je mijn actie (aanmelden bij Microsoft) terug kan draaien.
En waar staan die letter G M eigenlijk voor, waar komt dát dan vandaan?
Als ik er zo niet uit ga komen, dan is jouw optie inderdaad een goed alternatief.
 
Laatst bewerkt:
Je account bij MS blijft bestaan omdat je dat hebt....je nieuwe PC /windows 10 is aangemeld bij dat account.

Gebruik je de lettercombi in een MS/Skype/msn/twitter of wat ook account?
Dan heeft mighty MS dat daarvandaan.

Als je er helemaal vanaf wil is - bij mijn weten- de enige optie een volledig schone installatie doen zoals je had en dan DUS NIET aanmelden met je MS account, ook al zeurt MS daarom .
En ze zeuren lang door , hoor.
Ik heb uiteindelijk alle win10 versies maar aangemeld, voordelen zijn er ook, oa achtergronden en browser synchronistatie.
 
via het al oude configuratiescherm kun je G.M.veranderen naar Dell bij gebruikersaccount
weet je niet hoe je deze al oude configuratiescherm kunt bereiken dien je via start >naar de map systeem te gaan en deze "systeem map "te openen > klik vervolgens het configuratiescherm icoon aan en ga naar gebruikersaccounts klik verder op "uw accountnaan wijzigen "

het wachtwoord is inderdaad gebonden aan je Microsoft account ..
indien je overstap naar het lokaal account dan kun je eender welk wachtwoord gebruiken
 
Hi, ik heb intussen een eigen account aangemaakt en daarmee vind ik het wel gesneden zo.
De letters G M kan ik nergens aan linken. Wie het weet mag het zeggen ;)
G M of Dell heeft nu gewoon mijn voor-/achternaam en dat is wat ik wilde.

Omdat ik niet denk dat we er verder uit gaan komen, wil ik het hier maar bij laten.
Bedankt voor de feedback en wellicht kan ik jullie een volgende keer helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan