• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Accu driver op juiste manier herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Al een poosje vertoonde het accu ledje van mijn weinig gebruikte ASUS x52jk uit 2012 wat kuren: soms ging het wisselend oranje/groen knipperen.
Ik loste dit op door de accu even los te nemen en weer terug te zetten. Dan gedroeg hij zich weer een poosje (aantal uren) normaal, om vervolgens weer spontaan te gaan knipperen terwijl de accu tot 100% geladen is.

Na een tijdje zoeken vond ik de oplossing in het opnieuw installeren van de accu driver "Accu die voldoet aan Microsoft
ACPI-besturingsmethode".
Maar niet op de gewone manier van driver verwijderen, opnieuw opstarten en hopen dat het is opgelost. Niet dus.
Ik vond op een Belgische help-site een aanwijzing van een leverancier:
- Klik met de rechtermuisknop op "Accu die voldoet aan Microsoft
ACPI-besturingsmethode" en klik vervolgens op "Verwijderen"
- Start de laptop opnieuw op zonder accu
- Sluit nadat de laptop is opgestart de laptop weer volledig af zodat
deze helemaal uitgeschakeld is
- Start de laptop op met de (nieuwe) accu geplaatst

Bij mij was dat de oplossing (tot nu toe).
 
Helaas te vroeg gejuicht. Na twee keer14 uur probleemloos in bedrijf toch weer plotseling een knipperend accu ledje.
Op zich geen groot probleem maar zo'n oranje knipperend ledje is irritant maar bovendien is er nu geen accu bewaking. Daardoor had ik ook niet goed in de gaten dat mijn vorige accu einde levensduur was. Tot hij begon boem bats af te sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan