• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Accu probleempje bij asus transformer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Korrigan

6 tigger met gebreken.
Lid geworden
3 sep 2013
Berichten
1.966
Waarderingsscore
22
Hallo,
De accu van mijn oude asus transformer heeft de geest gegeven. Ik heb er een nieuwe accu ingezet en opgeladen. So far so good. Nu heeft ie zo'n 9 uur aangestaan en viel ineens uit omdat de accu opgeladen moest worden. Nou prima na 9 uur. Echter blijft het accu icoon op 53% staan. En bij het opnieuw opladen start ie ook bij 53%. Terwijl ie eigenlijk nagenoeg leeg is. Hoe krijg ik dit weer in het gereel?
 
Hallo,

Is hij helemaal uitgevallen?
Heb je de accu er al eens even uitgehaald?
Wat geeft hij aan als hij weer vol is?

Je zou hier ook nog eens kunnen kijken mocht bovenstaande niets helpen, voornamelijk onder het kopje.
Het kalibreren van een laptop accu gaat als volgt:
Waarom u uw laptop accu moet kalibreren af en toe
 
Als ie vol is geeft ie 100% aan. Als ie leeg is laat ie het accu icoontje zien in rood. Ik heb hem nog niet losgehad. Ga ik morgen effe doen. Ik probeer nu via een koude start te resetten. Is inmiddels gedaan. Afwachten maar.
 
Als hij vol is loopt hij dan wel weer normaal naar 0%
Ook moet je even kijken wat de minimale batterij waarde is voordat hij een melding geeft.
Bij mij staat hij op 20%.

Ja kijk eerst even wat er gebeurd als de accu er uit is geweest.
 
Neen, als ie leeg is geeft ie 53 % aan. Er is dus een mis match met de waarde van de accu en de aangegeven waarde in cijfers. Ik laat morgen weten of het gelukt is.
 
Hopelijk dat kalibreren nog helpt, maar hij laad tenminste nog wel op.

Het volledig ontladen van uw laptop batterij kan uw batterij definitief vernietigen.
Als een computer batterij voorbij de kritieke 3%-grens is ontladen, kan het zo zijn dat de accu niet meer in staat is om opnieuw te worden opgeladen. De batterij is hierdoor onbruikbaar geworden. Een laptop batterij heeft een kleine hoeveelheid stroom nodig, om de communicatie over en weer te sturen met de laptop om de accu op te laden. Een batterij in een "verzwakte staat" is een goede kandidaat voor deze fatale vergissing. Wanneer een batterij, gloednieuw, of inactief is geweest voor meer dan 2 maanden, dan is deze in een verzwakte staat en moet worden geconditioneerd met 4-5 partiële ontlading en opladingen om de volle capaciteit weer te bereiken.


Het is belangrijk om niet te een gloednieuwe batterij volledig te laten ontladen, hierdoor kan het voorkomen dat de accu niet meer kan worden opgeladen door de laptop. Dit effectief kan uw gloednieuwe batterij vernietigen
 
Tja, ik had niet in de gaten dat ie ineens op rood sprong. Het was zijn eerste lading/ ontlading. Hij laat nu weer op. Ik zal dus de komende ontlading niet afwachten, maar tussen door effe aan de stroom leggen.
 
Hoe te kalibreren van de transformer moet ik effe opzoeken. Ik ga iig eerder opladen.
 
Ik had jou in bericht 2 een link gegeven hoe je een accu kunt kalibreren.
 
Goedemorgen,
Ik had de link niet opgemerkt. Het betreft kalibreren met windows als OS. De transformer draait op Android.
Ik probeer vandaag wat te doen, anders wordt het later.
 
Welk type Asus Transformer gebruik jij precies?
Dan zal ik eens kijken of ik een goede handleiding kan vinden.
 
De tf101. Wordt alleen gebruikt als scherm voor de bewakingscamera. Verder kun je er niet veel meer mee. Erg traag geworden .
 
De tf101. Wordt alleen gebruikt als scherm voor de bewakingscamera. Verder kun je er niet veel meer mee. Erg traag geworden .

Asus Eee Pad Transformer TF101 accu kalibreren, hoe werkt het?
Om te beginnen moet je vooraf alle power management of energie management eigenschappen onder Windows uitschakelen. De bedoeling is namelijk dat we de accu helemaal leeg laten lopen.

Hieronder volgen de stappen voor het kalibreren van je Asus Eee Pad Transformer TF101 accu:

Sluit je laptop aan op de oplader en zorg dat je laptop wordt opgeladen tot 99 - 100%.

Ontkoppel nu je adapter zodat de laptop op de accu gaat werken

Click start, type in het zoekveld in \"power options\" en selecteer dan \"power options\" uit de lijst

In het \"selecteer power plan\" scherm maak je via het linker menu een nieuwe power plan aan en geef deze de naam \"kalibreren\"

In het scherm \"change settings\", selecteer \"nooit\" voor alle onderwerpen in het \"On battery\" deel.

Click vervolgens op \"Create\" om de waardes te accepteren en hiermee de accu te forceren om leeg te ontladen

Laat nu accu volledig leeglopen totdat de laptop uitgaat

Je kunt nu weer je oplader aansluiten om de laptop op te laden. Gefeliciteerd, je Asus Eee Pad Transformer TF101 accu kalibreren is nu afgerond. Om de informatie in Windows accuraat te houden, raden wij je aan om dit Asus Eee Pad Transformer TF101 accu kalibreren eens per kwartaal te herhalen.
 
Deze had ik ook al gezien. Echter begrijp ik niet wat ze hiermee willen. Slaat m.i. op windows. Een beetje snel knip en plakwerk.
 
Ik heb de accu effe losgehad. Nu vanavond kijken wat ie aangeeft als ie gaat ontladen. Ik heb ook een appje erop gezet die na 6,5 uur een signaaltje geeft de accu staat dan nog op 50%. Dat zal , als het goed gegaan is vannavond minder moeten zijn, denk ik.
 
Ja even afwachten of je vanavond verschil ziet. Anders mijn laatst gegeven link proberen of kalibreren nog helpt.
 
Het blijft een raar fenomeen. Ik heb nu van alles gedaan. Ook calibreren. Harde reset, fabrieksinstellingen, accu los, cold reboot , etc, . Vanaf 100 % opgeladen loopt ie af met ca. 1% per 8-10 minuten. Na 8,5 uur staat ie op ca 45% en valt uit. In werkelijk is de accu leeg. Dan opladen en begint met 0% .
Ik heb nog een tweede tf101 deze zal tzt ook een nieuwe accu nodig hebben. Kijken hoe het daar gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan