• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Accu snel leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is al een mooi verschil
 
Tip: het meest basale onderhoud van accu's is:
Laat de laptop zich van zelf afsluiten omdat de accu leeg is. Laat hem een paar uur met rust om af te koelen. Laat hem dan volledig op en laat hem dan nog één zich zelf afsluiten omdat de accu weer leeg is.
De paar uur met rust laten vind ik wat lang, dat is in een uur ook wel gedaan denk ik.

Mijn methode, komt op hetzelfde neer, maar ik doe dit liefst eens in de twee à drie weken (liefst vaker):
totaal laten ontladen, en met de laptop UIT weer volledig opladen.
Het is alleen niet zo praktisch.
 
Ik wil het elke keer doen, maar toch gebeurt het niet.
 
De meesten hebben er € 75 voor over om niet drie jaar lang zo'n ritueel te hoeven volgen.
 
75 euro en een kwartiertje werk is nog wel te doen :)
 
Ik hou van de sport :blush:
 
En het is ook een leuk klusje om te doen.
 
Nou ja en nee, dat soort klusjes heb ik duizend maal gedaan. Accu's hoog houden is vluchtiger, en houdt nooit op. Ik heb zelfs een record van elke NiMH cel (AA en AAA) in huis.
Het zal wel een tik zijn, en voortkomen uit de jaren '60 waarbij wij als kinderen wel 'Made in Japan' toys op batterijen kregen, maar als de batterijen leeg waren was het nogal duur voor nieuwe, en zei papa: "Leg maar op de kachel, ze zijn niet leeg".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan