• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Accu snel leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

corb

Junior lid
Lid geworden
13 jan 2022
Berichten
30
Waarderingsscore
7
Wie kan mij verder helpen.
Ik heb een zo goed als nieuwe Lenovo laptop (november 2021)
Echter de accu is volgens mij snel leeg. Ik surf alleen en doe er geen spelletjes of films op.
Hij staat al in de batterij besparende stand.
Is er misschien een app of id om dit te zien. Ik heb bij taakbeheer gekeken maar snap niet goed wat er bedoeld wordt met tijd actief.
Volgens de beschrijving moet hij ongeveer 8 uur meegaan, maar ik heb de indruk 4 uur.
Jammer genoeg helpt Lenovo hier niet mee.

Groet Corb
 
Garantie wordt door de verkopende partij geleverd het eerste jaar, klop daar eens aan.

Lenovo levert notebooks met veel bloatware, die al verwijderd?
 
Kan ik hier wat mee zien
In taakbeheer stond bij opgeladen batterij Tijd actief 5:18:19:04
Nu met bijna lege batterij 8:16:28:49
 
Ik zou eens kijken of het helpt om te kalibreren, maar dat is normaal alleen bij accu's die al een tijdje in gebruik zijn.

Hoe kalibreer je een accu.
Laat de laptop zich van zelf afsluiten omdat de accu leeg is. Laat hem een paar uur met rust om af te koelen. Laat hem dan volledig op en laat hem dan nog één zich zelf afsluiten omdat de accu weer leeg is.

Mocht het probleem zich dan nog voor doen zou ik voor de garantie gaan.
 
Ik zou in eerste instantie de verkoper contacteren en hem/haar dit probleem voorleggen. Dit is nodig om je volledige waarborg op het toestel te behouden. Niet te veel zelf prutsen.
Kan je het type/model ook eens opgeven. Een laptop waarvan de batterij 8 uur meegaat tijdens gebruik, is ofwel een hele dure met een zware batterij ofwel moet die nog uitgevonden worden. Ben er nog geen tegen gekomen die zolang blijven ademen. 4 uur batterijtijd vind ik al niet verkeerd.
 
Voor mijn info, hoe lees je 8:16:28:49. Ik begon met 8 uur, 16 minuten, 28 sec. maar houd nog wat over:worried:
 
Het gaat om een Lenovo IdeaPad 3 15ALC6 (82KU00DHMH)
Volgens de specificatie moet hij 9 uur meegaan, dat vind ik ook wel lang.
Daarom wilde ik weten hoelang de batterij meegaat van vol 100% naar leeg 15%
 
Dit is een budget-laptop met een niet al te sterke batterij (2cells 45Wh) maar niettemin met een gebruiksduur van 9 à 10 uur in ideale omstandigheden (instellingen in power options). Zodra je het scherm van 50% naar 70% helderheid brengt, ga je al twee uur tijd verliezen. Zo ook met constant streamen gaat de gebruikstijd achteruit. Het is een compromis zoeken tussen gebruiksgemak en energiebesparing (zo is dat met alles in ons leven).
Desalniettemin zou ik toch een de verkoper hierover aanspreken en zijn/haar advies vragen.
 
bleuthooth uitzetten als je het toch nooit gebruikt maakt ook een redelijk verschil
4 uur op een stand om prettig mee te werken is helemaal niet slecht
 
Ik zou in eerste instantie de verkoper contacteren en hem/haar dit probleem voorleggen. Dit is nodig om je volledige waarborg op het toestel te behouden. Niet te veel zelf prutsen.
Kan je het type/model ook eens opgeven. Een laptop waarvan de batterij 8 uur meegaat tijdens gebruik, is ofwel een hele dure met een zware batterij ofwel moet die nog uitgevonden worden. Ben er nog geen tegen gekomen die zolang blijven ademen. 4 uur batterijtijd vind ik al niet verkeerd.
Ik heb een HP elitebook van 6 jaar oud. Nog nooit de batterij vervangen o.i.d. Op 1 lading gaat die accu gewoon dik 6 uur mee. Als ik geen Teams, Skype of andere vergaderzooi heb en alleen beetje surf, mail en voornamelijk tekst verwerk en PDF's lees haal ik het soms een volledige werkdag.

Goedkope laptops hebben goedkope onderdelen en dus ook goedkope accu's. That's how life works. Een goedkope fiets van 150 euro gaat ook sneller stuk dan 1 van 850.
 
Hoe komt iedereen erbij dat dit een goedkope laptop is, de Lenovo IdeaPad 3 15ALC6 (82KU00DHMH) kostte toch ergens rond de € 700,-
Oke, het is geen upper class, maar zeker ook geen lowbudget te noemen.
 
Dan heb je niet de moeite genomen om een scherpe prijs te krijgen.
maar dat doet er ook niet zoveel toe.
is een draadje een probleem?

die van mij heb ik eigenlijk altijd aan het prik als het kan.
ik vind optimale prestaties veel belangrijker dan dat draadje

de test die wordt genoemd is voor een deel met het scherm uit!
wat op zich wel overeenkomt met normaal kantoor gebruik
zoek de specificaties maar eens op


1642327791928.png
 
Allen jammer dat jij de prijs geeft van de Lenovo IdeaPad 3 15ALC6 (82KU00N3MH) en niet van de Lenovo IdeaPad 3 15ALC6 (82KU00DHMH)
 
Garantie wordt door de verkopende partij geleverd het eerste jaar, klop daar eens aan.
En?
Probleem daar voorleggen heb je meer aan dan aan dit draadje.

Heeft niets met de prijs van het notebook te maken, boel moet naar verwachting werken.
 
Wat ik nog steeds mis, is een daadwerkelijke tijdopname, TS spreekt alleen van een gevoel.
Als 8:16:28:49 daadwerkelijk 8 uur en 16 minuten betekent, dan is dat een hele mooie waarde.
Ook mis ik nog een uitslag van wat 'BatMon' zegt.
Bovendien is een batterijduur relatief, zoals al gezegd, alleen een beetje surfen kost bijna geen stroom, maar games spelen des te meer.
(Overigens is de Ryzen 5700U niet de allerzuinigste processor, Intel i serie doet het meestal net beter)
 
Je hebt gelijk een iets andere configuratie.

Maar heb je ook gekeken wat de accuduur die is opgegeven inhoud
dat is geen 8 uur aan 1 stuk door gebruik
er zitten in die 8 uur veel langere pauzes waarbij het systeem vrijwel in standby gaat
 
Het is eigenlijk een beetje vreemde voorstelling van zaken.
Lenovo test de accuduur van een laptop uit 2021 met een programma uit 2014, terwijl er ook een 2018 versie is die de meeste accu's 30% slechter laat scoren, in dit geval zou het dan 'tot 6 uur' worden.

In testing the exact same product, using the defined test process, MobileMark 2014 and 2018 generated
the following results:
BAPCo MM 2014 17hrs 30min
BAPCo MM 2018 11hrs 20min
The above MobileMark 2018 battery life test result shows a ~35% drop in battery life in comparison to
MobileMark 2014. MobileMark 2014 continues to be used for comparing performance between different
systems, but in general, most users do not rely on it to predict actual battery life experiences
 
Ik heb inmiddels het contrast van 76% naar 50% gezet. Dit is even wennen maar prettig voor de ogen.
En bluetooth uitgeschakeld en kan nu ruim 7 uur met de batterij doen, waar ik tevreden mee ben.
Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken.
Groet Cor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan