• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Acer Aspire One upgraden naar Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

schorpioen40

Enthousiast
Lid geworden
29 apr 2008
Berichten
2.374
Waarderingsscore
0
Ik heb een Aspire One met Windows7 Starter(32 bits) is het mogelijk deze naar Win 10 te brengen??
Zo ja hoe kan ik dit het beste doen?
Mvg schorpioen40
 
Upgraden zou via de media creation tool kunnen.
Maar of dat met jou versie kan zou ik niet durven zeggen.
Want als ik onderstaande lees, vraag ik mij af of dit mogelijk is.

Windows 7 Starter is een speciale light-versie van Windows 7 voor minder krachtige PC's, zoals netbooks. Deze versie is alleen voorgeinstalleerd op mini-laptops beschikbaar en niet als los softwarepakket. Hoewel Microsoft wel communiceert dat Windows 7 Starter over minder mogelijkheden beschikt, zijn veel netbookgebruikers toch verrast over de wel erg beperkte mogelijkheden. Vooral in vergelijking met Windows XP Home, dat ook nog veel op netbooks te vinden is, stelt Windows 7 Starter velen teleur.
 
Ik heb nog ergens een HP Mini netbook liggen. Daar stond Windows 7 Starter op. Het ding had bij aankoop slechts 1 GB werkgeheugen. Dat heb ik direct vervangen door een module van 2 GB. Meer kon er niet in.
Ik heb later de gratis upgrade naar Windows 10 Home geforceerd, want die upgrade werd niet spontaan aangeboden.
Het upgraden nam zo’n 4 uur in beslag door de zwakke Intel Atom processor en de geringe hoeveelheid werkgeheugen.
Het resultaat? Met Windows 7 was het al een langzaam apparaat, maar met Windows 10 zat je vooral te wachten.
Daarom heb ik er nu een lichte versie van Linux op gezet.

Van de Acer Aspire One heb je een hoop verschillende types. Er hoort nog een reeks letters en cijfers achter te staan.
Als in jouw apparaat ook een zwakke Intel Atom processor zit en er niet meer werkgeheugen in kan/mag dan 2 GB, dan zou ik niet gaan upgraden naar Windows 10.
 
Even de titel een beetje aangepast en het topic naar Windows 10 verplaatst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan