• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Acht jaar oude desktop: upgraden of vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Met ingang van maart 2022 stopt Microsoft met het synchroniseren van Onedrive op systemen met Windows 8.1 en lager.
Dat is lastig als je, zoals ik, veel in de cloud doet.

Onze desktop (met Intel i5, 8 GB ram, 128 GB ssd en 1 TB hd)) is nu 8 jaar oud en draait nog vlot op 8.1
Wat is raadzaam: een nieuwe ssd, oude clonen en daarna upgraden naar Windows 10 ?
Of is het beter/verstandiger een nieuw (bloedsnel) systeem aan te schaffen?
Optie 1 is natuurlijk het goedkoopst, maar met optie 2 kan ik weer minimaal 8 jaar vooruit.
 
Mijn desktop is nu 10 jaar oud (wel Win10) en ik pieker er nog niet over deze te vervangen (tenzij ik plotseling grote hardwareproblemen zou krijgen. Ik heb er wel in 2014 al een goede SSD in gezet (Samsung SSD 2.5", 250GB, SATA600, 850 EVO. Dat scheelt wel een slok op een borrel. De gedachte was dat die eventueel wel mee zou kunnen naar een upgrade.)
 
Eventueel een grotere SSD (als daar het OS op staat) en vervangen nog een paar jaar uitstellen, hier ook een laptop uit 2014 met een i5 gewoon op Win10 en het draait als een zonnetje.
Ok, je moet niet de nieuwste games willen spelen, maar foto- en videobewerking gaat nog uitstekend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan