achtergrond en dan menu

krolik

Senior member
Lid geworden
21 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
76
Ik heb een website gemaakt in PHP en deze op een server gezet. Als ik opstart, krijg ik een menu op een witte achtergrond. Bij het klikken op een willekeurige regel in het menu, start er een programma op. Dat werkt dus prima. Maar wat ik wil: Bij het opstarten verschijnt er een achtergrond. Bij het klikken hierop, verschijnt het menu.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Waarderingsscore
278
Punten
0
Wat belangrijk is om te weten. Wat heb je zelf al geprobeerd, en met welke code?

maulem

Vaak hier
Lid geworden
23 feb 2017
Waarderingsscore
24
Punten
0
Wat jij wilt is zeker wel mogelijk m.b.v. een beetje jquery. Voeg binnen de <head> van jouw pagina in:

JavaScript:
<script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.min.js"></script>
<script>

$(document).ready(function () {
            $('#menu').hide();

$('html').on('click', function () {
                $('#menu').show();
            });

});

</script>

Pas #menu aan aan jouw menu container, dat is de div die gebruikt wordt voor het menu. Let daarbij op of deze div een id of een class bevat. Als het een class is, dan de classnaam gebruiken met een punt ervoor, dus:

.menu

Is het een id, dan #menu gebruiken. Uiteraard menu aanpassen aan de naam van de div die bij jou gebruikt wordt.

roon

Websites
Lid geworden
21 feb 2020
Waarderingsscore
4
Punten
0
Of zonder jQuery.

CSS:
#menu {
  display: none;
}

HTML:
<script type="text/javascript">
var Menu = document.querySelector("#menu");
Menu.addEventListener("click", function() {
  Menu.style.display = "block";
});
</script>

Erick

Gewaardeerd
Lid geworden
17 mei 2007
Waarderingsscore
2
Punten
0
Ik heb een website gemaakt in PHP en deze op een server gezet. Als ik opstart, krijg ik een menu op een witte achtergrond. Bij het klikken op een willekeurige regel in het menu, start er een programma op. Dat werkt dus prima. Maar wat ik wil: Bij het opstarten verschijnt er een achtergrond. Bij het klikken hierop, verschijnt het menu.
Is die achtergrond over de hele pagina, of alleen in het stuk waar het menu staat/moet verschijnen?

Nieuwste berichten

Bovenaan Onderaan