• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

achtergrond en dan menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

krolik

Senior member
Lid geworden
21 mei 2006
Berichten
271
Waarderingsscore
0
Ik heb een website gemaakt in PHP en deze op een server gezet. Als ik opstart, krijg ik een menu op een witte achtergrond. Bij het klikken op een willekeurige regel in het menu, start er een programma op. Dat werkt dus prima. Maar wat ik wil: Bij het opstarten verschijnt er een achtergrond. Bij het klikken hierop, verschijnt het menu.
 
Wat belangrijk is om te weten. Wat heb je zelf al geprobeerd, en met welke code?
 
Wat jij wilt is zeker wel mogelijk m.b.v. een beetje jquery. Voeg binnen de <head> van jouw pagina in:

JavaScript:
<script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.min.js"></script>
<script>
        
        $(document).ready(function () {
            $('#menu').hide();

            $('html').on('click', function () {
                $('#menu').show();
            });

            });

</script>

Pas #menu aan aan jouw menu container, dat is de div die gebruikt wordt voor het menu. Let daarbij op of deze div een id of een class bevat. Als het een class is, dan de classnaam gebruiken met een punt ervoor, dus:

.menu

Is het een id, dan #menu gebruiken. Uiteraard menu aanpassen aan de naam van de div die bij jou gebruikt wordt.
 
Of zonder jQuery.

CSS:
#menu {
  display: none;
}

HTML:
<script type="text/javascript">
var Menu = document.querySelector("#menu");
Menu.addEventListener("click", function() {
  Menu.style.display = "block";
});
</script>
 
Ik heb een website gemaakt in PHP en deze op een server gezet. Als ik opstart, krijg ik een menu op een witte achtergrond. Bij het klikken op een willekeurige regel in het menu, start er een programma op. Dat werkt dus prima. Maar wat ik wil: Bij het opstarten verschijnt er een achtergrond. Bij het klikken hierop, verschijnt het menu.
Is die achtergrond over de hele pagina, of alleen in het stuk waar het menu staat/moet verschijnen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan