• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Achtergrond van kleur veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvC

Nieuwsgierig Aagje
Lid geworden
9 aug 2016
Berichten
1.225
Waarderingsscore
13
Wie is er zo handig om de achtergrondkleur van oranje naar wit te veranderen?
Het snaveltje moet oranje blijven (en dat maakt het lastig ).

In Linux kan ik Gimp gebruiken maar daar loop ik even vast.


5882157533649-linux_1x.png
 
Als je office hebt kan je met Word de achtergrond aanpassen. Anders zal je foto software moeten gebruiken. Bijvoorbeeld de gratis variant van Photoshop namelijk Adobe Photoshop Express.
 
Yw
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de achtergrond nu transparant gemaakt en de afbeelding als Avatar gebruikt.
Raar dat de transparantie dan niet wordt toegepast.

5882482cd2ea4-minimalist_linux_logo_transparant.png
 
Als extraatje (misschien niet nodig/gewenst) heb ik de oranje achtergrond bijgesneden en transparant gemaakt:

58825013be081-linux_transparante_achtergrond_bewerkt-1.png


Update: Ha, ik had niet in de gaten dat jij zelf al gereageerd had. Je had de achtergrond zelf al transparant gemaakt, schrijf je.
Van websites heb ik 0,0 verstand.
Heb jij die avatar gepload als png bestand?

Ik heb mijn avatar even vervangen door de avatar die ik voor jou had gewijzigd: een png bestand met transparante achtergrond:

5882529ae9680-porrelaar_avatar_Linux.PNG


Helaas, je hebt gelijk: als avatar is de achtergrond inderdaad niet meer transparant. Geen idee hoe dat komt. Zoals gezegd, ik heb absoluut geen verstand van het maken of onderhouden van websites.

P.S. Ik ben niet van plan om jouw avatar te blijven gebruiken. Die is van jou. Ik zet zo mijn eigen avatar weer terug.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lol, kruisende posts inderdaad.
Abe heeft vandaag ook zijn .png avatar veranderd en daar zit wel transparantie in.
Ik begrijp het even niet.
 
Yep, ik zie het. Stuur anders Abe even een PB of hij in dit topic wil uitleggen hoe hij de achtergrond transparant heeft gekregen.
 
Bij een ander forum (phpBB) heb ik de avatar ook geplaatst en daar wordt het goed weergegeven. Aan de afbeelding is dus niets mis.
 
Het is me gelukt, Ed. Waar zit bij jou de fout? Als ik jouw avatar download, dan is dat wel een png bestand, maar de achtergrond is NIET transparant.
Ik heb de achtergrond transparant gemaakt en gepload als mijn avatar, met dit resultaat:

58826dac41457-transparant.PNG


Je ziet dus dat de achtergrond nu wel transparant blijft.

Gebruik onderstaande afbeelding eens als avatar; hij heeft een transparante achtergrond en staat op het juiste formaat: max 80 pixels:

58826e138354a-EvC_avatar_tranparant.png


Toevoeging: als jij een afbeelding gebruikt hebt met een formaat (hoogte of breedte) groter dan 80 pixels, dan zal de afbeelding vermoedelijk aangepast worden door de forumsoftware. En daardoor verliest de achtergrond mogelijk zijn transparantie. Ik doe maar een gok hier, want ik heb er de ballen verstand van.
Het nadeel van verkleinen naar maximaal 80 pixels is wel dat je die 'trappetjes'/kartels aan de randen van de afbeelding ziet. De afbeelding is minder fraai geworden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toevoeging: als jij een afbeelding gebruikt hebt met een formaat (hoogte of breedte) groter dan 80 pixels, dan zal de afbeelding vermoedelijk aangepast worden door de forumsoftware. En daardoor verliest de achtergrond mogelijk zijn transparantie. Ik doe maar een gok hier, want ik heb er de ballen verstand van.
Dat is een mogelijke verklaring, de afbeelding was zeker 90 pixels.
Mooi dat het is opgelost en je hebt er een bedankje bij voor al je moeite!
 
Graag gedaan. Ik vind het wel leuk, dat gepuzzel.
Dan zet ik nu snel mijn eigen avatar weer terug.
 
Ja, ik gebruik Gimp in Linux eigenlijk te weinig om er thuis in te geraken.
Daarom heb ik nu Pinta genstalleerd (dat lijkt op Paint.net in Windows).
Meestal gaat het om simpele dingetjes zoals bijsnijden, schalen en transparantie toevoegen.

5882b87dac935-Schermafdruk_van_2017-01-21_02-14-45.png
 
Zie ook het Piepende Computer Forum met de moderne XenForo forumsoftware!
 
Al mijn computers staan uit en op mijn iPad (waar ik nu dit bericht op tik) doe ik dat wat jij vraagt niet zo makkelijk. Ik kijk er morgen even naar. Ok Ed?
 
Toch nog even tijd gevonden. Komt ie:

58d9830ad49f5-linux_Ed_zwart.png


Ik heb het gedaan met Photoshop Elements 11, maar het zou met Pinta in Linux waarschijnlijk even snel gelukt zijn: in ongeveer 1 minuut:
  • Open de afbeelding met Pinta
  • Klik op Toverstaf.
  • Kik op het donkergrijze deel van de pingun, zodat het deel met die kleur geselecteerd is.
  • Klik op het Emmertje.
  • Zorg ervoor dat onderaan onder Palet de kleur zwart geselecteerd is. (dat is al zo in jouw afbeelding van Pinta).
  • Klik dan met het emmertje op het donkergrijze deel van de pingun. Dat deel wordt dan zwart.
  • Afbeelding opslaan als png bestand, eventueel onder een andere naam, en klaar is Ed.


En hier komt je pingun ook nog met zwart kleed en transparante achtergrond:

58d98496a9255-linux_Ed_zwart_transparant_bewerkt-1.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan