• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

achtergronden verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hobbygirl

Bekend gezicht
Lid geworden
20 mei 2016
Berichten
165
Waarderingsscore
8
weet iemand als er een programma is die achtergronden kunnen verwijderen het liefst gratis
en anders een koop versie
 
dat klop maar ik heb van me zelf plaatjes waar ik de achtergrond wild verwijderen
 
Dan kun je kijken of het programma in mijn eerder gegeven link iets is voor jou.
 
Daar werd je wel gewezen op je niet zomaar afbeeldingen kunt gebruiken als daar rechten op zitten.
Je kunt toch ook een afbeelding downloaden voor "eigen gebruik"?

Bijvoorbeeld een bureaubladachtergrond met watermerk.

Daar mag je het watermerk toch zeker uithalen?

Je doet er niemand kwaad mee.

Want alleen jij ziet het. (En een eventuele bezoeker die dan niet weet dat er eerst een watermerk in de afbeelding zat).
 
Dan moet je wel weten of het voor eigen gebruik is.
Zijn genoeg mensen die het bijvoorbeeld op hun website neer zetten.
 
Je kunt toch ook een afbeelding downloaden voor "eigen gebruik"?

Bijvoorbeeld een bureaubladachtergrond met watermerk.

Daar mag je het watermerk toch zeker uithalen?

Je doet er niemand kwaad mee.

Want alleen jij ziet het. (En een eventuele bezoeker die dan niet weet dat er eerst een watermerk in de afbeelding zat).
Kleine correctie, je mag voor eigen gebruik de afbeelding downloaden, maar je mag niet een eventuele beveiliging er uit halen

Rijksoverheid zei:
De wet bepaalt dat u als consument voor eigen gebruik alleen kopieën mag maken van auteurs- of nabuurrechtelijk beschermde werken van anderen. Bijvoorbeeld van teksten, muziek of foto’s. U moet ze dan wel kopiëren uit legale bronnen. U mag de kopieën niet verder verspreiden of openbaar maken.
..................
Auteurs mogen op hun werk beveiligingen of watermerken aanbrengen om te voorkomen dat er ongeoorloofd wordt gekopieerd. Een kopieerbeveiliging gaat het kopiëren van bijvoorbeeld een cd of dvd tegen. U mag deze beveiligingen of watermerken niet omzeilen.
En ook
Kopiëren voor eigen gebruik

Op grond van artikel 16b van de Auteurswet mag iedereen zonder vergoedingsplicht traditionele vormen van één op één kopieën maken voor eigen oefening, studie of gebruik. Voorbeelden hiervan zijn overschrijven, natekenen, naschilderen, fotokopiëren, uitprinten maar ook het niet-digitaal fotograferen.
 
Voor eigen gebruik (niet-commercieel): wat niet weet, niet deert !!!
Voor publicatie/verspreiding: gewoon aankopen en de maker respecteren !!!
Voor plagiaat: afschieten !!!
 
Waartegen is een watermerk een beveiliging? Toch geen kijkbeveiliging?
 
Beveiliging tegen oneigenlijk gebruik.


Ten tweede maakt het wel heel erg makkelijk om te bewijzen dat het jouw foto is bij diefstal. Ook maakt het moeilijker om de afbeeldingen te gebruiken in commerciële uitingen. En als laatste is het ook een stukje reclame.
 
Zeg maestro12,

Echt het enige dat ik heb beweerd is dat ik het heel normaal vind om een watermerk te verwijderen uit bijvoorbeeld een bureaubladachtergrond op mijn eigen apparaat.

Als je dat goed gelezen had, had je je juridische teksten achterwege kunnen laten.
 
Ook voor eigen gebruik mag je geen watermerken van niet eigen plaatjes verwijderen
 
Doe jij dat zelf dan maar in geen geval! Je wordt gearresteerd!

Wel vreemd dat er talloze programma's in omloop zijn die juist hierop gericht zijn.
 
Ach ach, laat ons vooral de vrede bewaren en mekaar respecteren in dit nieuwe jaar.
De initiële vraag was hier advies voor een programma om een watermerk te verwijderen. Op dit forum kunnen en mogen wij daar geen advies over geven aangezien dit illegaal is. Uiteraard zijn we niet heiliger dan de paus en doet iedereen - ook na ons advies - ermee wat ie zelf wil. Dus besluiten we: het mag niet maar te hard rijden mag ook niet ;) ... vraag beantwoord!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan