• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Actuele browser versies (reageren)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Google Chrome86.0.4240.111 (Officiële build) (64-bits)
Mozilla Firefox82.0
Microsoft EdgeVersie 86.0.622.48 (Officiële build) (64-bits)
Opera71.0.3770.271
Safari (Apple gebruikers)Klik hier om de actuele versie te controleren
 
Google Chrome86.0.4240.193 (Officiële build) (64-bits)
Mozilla Firefox82.0.3
Microsoft Edge86.0.622.63 (Officiële build) (64-bits)
Opera72.0.3815.207
Safari (Apple gebruikers)Klik hier om de actuele versie te controleren
 
Zou je hier niet beter een gesloten topic van maken, en de tabel in de eerste post zetten, en die naderhand aanpassen?
 
Dat kan ook. Maar mijn idee was eigenlijk om het verloop van versies op die manier weer te geven.
 
Mede op verzoek van @wifoyir215 en anderen heb ik besloten een gesloten topic aan te maken waarin we de browserversies actueel houden. Dat topic kan je hier vinden: Vraag - Actuele browserversies

Reageren op bovengenoemd topic kan hier.
 
Hi. In de afgelopen maanden is het browser marktaandeel aan het veranderen.
Sinds september vorig jaar is het marktaandeel van Firefox, Edge (chromium) en de Samsung browser praktisch gelijk.

Mijn vraag:
Kan de Samsung browser (op dit moment versie 13) ook in het rijtje erbij gezet worden?

Nog een vraagje.
Kan bij elke browser aangegeven worden voor welk OS platform de browser verkrijgbaar is?
 
Laatst bewerkt:
Op mijn windows computer gebruik ik microsoft edge die ik via de instellingen op laat starten met google .Daarnaast heb ik google chrome geinstalleered als 2e browser .
Op mijn hackintosh gebruik ik Safari .Safari werkt door veiligheden/beperkingen niet altijd mee
Als voorbeeld geef ik aan mijn KPN ,waardoor het zeker op een Mac noodzakelijk is een 2e browser te installeren .
Mijn advies is altijd een 2e browser op je computer installeren Ik bekijk dit niet technisch ,alleen maar praktisch,
Op oudere besturings systemen was firefox meestal de oplossing om verder te gaan
 
Hallo Roon,

Samsung browser wordt alleen voor de telefoon/tablet voor Android gebruikt.
Terwijl bovenstaande browsers gaan over het gebruik op een laptops/pc.
 
Jammer dat er niet bij staat hoeveel mensen hem hebben gedownload, want het is niet echt een gangbare browser.

Samsung Internet haalde eind 2019 Firefox in en staat de browser daarmee op plaats 3. De populariteit van Samsung Internet is alleen te wijten aan de mobiele gebruikers. Wanneer we mobiele apparaten uit het overzicht weghalen, verdwijnt ook Samsung Internet uit de top 7.
 
Ik twijfel. Wat we ook zouden kunnen doen is het volgende, een zelfde soort topic starten alleen dan voor de meest gebruikte browsers op mobiele apparaten.

Is daar voldoende animo voor?
 
Misschien is dat een betere optie.
 
Tegenwoordig is een splitsing in desktop/mobiel niet meer voldoende omdat sommige browsers op beide gebruikt kunnen worden (bijv. Chrome) en andere browsers alleen op desktop (bijv. Edge) en andere alleen op mobiel (bijv. Samsung).

Een mogelijkheid is 1 topic met de meest gebruikte browsers (desktop en mobiel) en bij elke browser het OS aangeven. waarvoor het verkrijgbaar is

Browsers Nederland (afgelopen 12 maanden)

Bijvoorbeeld (klopt niet helemaal, het gaat om het idee)

Code:
--------+---------+-------
Browser | Windows | OSX
--------+---------+-------
Chrome     V        V
Firefox    V        V
Edge       V
Safari              V
Opera      V        V


--------+---------+-------
Browser | Android | iOS
--------+---------+-------
Chrome     V        V
Firefox    V        V
Samsung    V
Safari              V
Opera      V
 
Laatst bewerkt:
De Linux gebruikers horen er natuurlijk ook bij, sorry, vergeten...
 
Het is wel zo dat de desktop en mobiele versies regelmatig van elkaar verschillen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan