• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Actuele browser versies (reageren)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ik ga er dan gemakshalve van uit, dat het hoge gebruik van chrome ook komt door mobiele gebruikers? Die staat immers standaard op alle? android telefoons met het google besturingssysteem android geïnstalleerd.
 
Globale verdeling in Nederland, feb 2021
Bron: statcounter.com

Code:
Browser  Desktop  Tablet  Phone
--------------------------------
Chrome     61%     43%     47%
Safari     14%     48%     38%
Edge       12%
Firefox     7%
Samsung                    11%
Android             7%
Overige     6%      2%      4%

Chrome wordt procentueel op Desktop meer gebruikt dan Chrome op Mobiel.
Dit komt door Safari dat op iPhone/iPad wordt gebruikt.

Het lijkt erop dat "Android Browser" de standaard browser in Android is. Maar ik denk dat (vrijwel) alle fabrikanten van tablets/phones hun Android apparaten voorzien van Chrome. Nu is Samsung al een tijdje bezig hun apparaten te voorzien van de "Samsung Internet" browser en daarom wint deze browser snel een flink marktaandeel.
 
Laatst bewerkt:
Ook verbazingwekkend is dat MS Edge zo snel marktaandeel heeft terug gewonnen. Dat zal door de huidige Chromium engine komen denk ik. Edge is er nu ook voor Mac, Android, iOS en binnenkort voor Linux. Wie had dat ooit gedacht 🤪
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan