• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Administratorrechten opgeven (W 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is precies wat ik voorstelde. Ik ga het nu doen. Tot zo
 
Hier zijn ze
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    93,4 KB · Weergaven: 4
  • Addition.txt
    27,7 KB · Weergaven: 2
Oeps! 1 FRST te veel
 
Als ik FRST open krijg ik altijd eerst de mededeling dat het programma uit veiligheidsoverweging geblokkeerd wordt. Als ik op Informatie druk kan ik toch doorgaan, op eigen risico. Dat doe ik dus altijd.
 
Als ik FRST open krijg ik altijd eerst de mededeling dat het programma uit veiligheidsoverweging geblokkeerd wordt. Als ik op Informatie druk kan ik toch doorgaan, op eigen risico. Dat doe ik dus altijd.

Kan jij daar een screenprint van posten?
 
Omdat ik er niet helemaal zeker van was dat de twee anti-virusprogramma's waren uitgeschakeld, heb ik de scan van FRST toch een keer over gedaan. Hier zijn de twee Logs dus nog een keer.
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    93,3 KB · Weergaven: 1
  • Addition.txt
    27,7 KB · Weergaven: 0
Dat was zo te zien niet nodig geweest.
Overigens heb ik beide vorige logs ook aan mijn security expert op mijn forum toegezonden.
Ik hoop dat deze kanjer met een oplossing komt.
 
Je vroeg toch (ik kan het niet terugvinden) om een schermafdruk van de blokkade van FRST als ik dat programma open?
 

Bijlagen

  • Schermafdruk 2019-08-03 16.34.44.png
    Schermafdruk 2019-08-03 16.34.44.png
    171,8 KB · Weergaven: 7
  • Schermafdruk 2019-08-03 16.54.45.png
    Schermafdruk 2019-08-03 16.54.45.png
    113,5 KB · Weergaven: 11
Aha Jov, dus nu wel de smartscreen melding.
Dat is het vreemde van Smartscreen in Windows - Microsoft wil schijnbaar niet weten dat het tool al miljoenen keren gedownload is via o.a. BleepingComputer en veilig is.
 
Hallo Jov,

Van mijn security expert heb ik de volgende aanbevelingen gekregen ter uitvoering door jou:

A) verwijderingen te doen:

  1. Avira
  2. Avira Antivirus
  3. Avira System Speedup
Indien jij dit gaat doen met de Revo Uninstalleer - start deze dan op middels rechtsklik en dan kiezen voor "Als administrator uitvoeren".

Nadat alles van Avira is verwijderd, zal na het herstarten Windows Defender actief zijn.
Ga dan eerst naar de Windows Update om te zoeken naar updates.
Je zal dan in ieder geval voor Windows Defender een update krijgen!

A) downLoad de bijgevoegde Fixlist
Voordat je FRST de fix laat uitvoeren - eerst via Opties Bijwerken en Beveiliging Windows Defender tijdelijk deaktiveren.
Is de fix gedaan en de computer opnieuw opgestart, zal Windows Defender weer helemaal actief zijn.

Succes ermee.

 

Bijlagen

  • fixlist.txt
    3,6 KB · Weergaven: 2
Abraham, voordat ik iets ga doen, wil ik graag weten of het in- en uitschakelen van Windows Defender gaat met het schuifje dat onderaan staat in de schermafdruk.
Dat schuifje staat nu op uit, waarschijnlijk omdat Avira nog actief is. Dat zou dus op aan moeten staan nadat Avira is verwijderd. Klopt dat?
 

Bijlagen

  • Schermafdruk 2019-08-04 09.04.52.png
    Schermafdruk 2019-08-04 09.04.52.png
    213,1 KB · Weergaven: 10
Via Opties:
  • Ga naar Instellingen > Bijwerken en beveiliging
  • Kies links voor Windows-beveiliging
  • Druk op Virus- en bedreigingsbeveiliging
  • Open Instellingen beheren bij Instellingen voor virus- en bedreigingsbeveiliging
  • Schuif Realtime-beveiliging naar links om uit te schakelen
 
  • Bij mij gaat het zo:
  • Instellingen
  • Bijwerken en beveiliging
  • Windows-beveiliging (in de linker kolom)
  • Virus- en bedreigingsbeveiliging. Van hier af heb ik het waarschijnlijk fout gedaan
  • Er staat onderin (blauw) ‘Windows Defender Antivirus-opties’. Daarop klikken geeft het scherm dat ik je toestuurde (#54). Bovenaan staat ‘Avira antivirus in ingeschakeld’. Helemaal onderaan staat nu een schuifje dat op uit staat. Vlak daarboven staat ‘Periodiek scannen’. Maar jij hebt het over 'Real-time beveiliging'. Dat is m.i. wat anders. Maar nu zie ik helemaal onderin links 'Instellingen' staan. Als ik daarop klik zie ik het scherm dat ik je nu toe stuur en daar weet ik ook niet goed raad mee. Is het dan toch het scherm in #54 dat je bedoelt?
 

Bijlagen

  • Schermafdruk 2019-08-04 12.02.50.png
    Schermafdruk 2019-08-04 12.02.50.png
    198,5 KB · Weergaven: 6
Nee, ik ben nog nergens aan begonnen. Ik heb alleen 'drooggezwommen' om straks geen fouten te maken. Nu zie ik bijvoorbeeld niet hoe ik Windows Defender moet uitschakelen. Ik ben blij dat ik dat vooraf tegenkom. Ik heb nog helemaal niets gedaan.
 
Ik heb Avira verwijderd.
Na iedere nieuwe opstart moet ik Qihoo weer uitzetten. Dat is het probleem dat we moeten oplossen.
Ik heb de laatste Windows Update geïnstalleerd. Dat duurde erg lang.
Daarna Qihoo weer gedeactiveerd (Exit). In het scherm dat ik in #54 meestuurde staat dat Qihoo nog ingeschakeld is, op de plaats bovenaan, waar eerst Avira stond. Dat is tegenstrijdig!!
Of W defender nu aan of uit staat, weet ik niet. Dat was mijn niet-beantwoorde vraag. In het scherm #54 staat het schuifje onderaan (onder 'Periodiek scannen') nog uit.
Ik ben nog niet gaan fixen omdat er zeker nog één van de twee anti-virusprogramma (ws Qihoo) aan staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan