• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Adobe Acrobat Writer DC, bestaat die?

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Ik heb laatst Adobe Acrobar Reader DC gedownload want ik moest een paar .PDF's bekijken.
Maar ik heb hem nu nodig als een Writer!
Hoe kan ik ZONDER INTERNET een document aanmaken met deze Reader Version 2019.010,20091 ?? Ik zie alleen maar een ONLINE mogelijkheid.
En als deze dat niet kan, welke versie zonder Internet kan dat dan wel?
MVG perloc
 
Of er Adobe versies zijn dat weet ik niet (lijkt mij haast wel), maar misschien is Word (vanaf versie 2007) een goed en als je toch al Office hebt, gratis alternatief? Je maakt je document, kiest voor opslaan als...…… .PDF en voilá.
 
Laatst bewerkt:
Adobe Acrobat DC bestaat. Is tegenwoordig met een abonnement. Zie link.
Adobe Acrobat DC | Adobe Document Cloud
Je kan nog het programma ook nog kopen maar je zal de prijzen niet zo leuk vinden. Zie link
Het is toevallig vandaag gratis, misschien heb je er iets aan. Zie link
Gebruikersvriendelijke en krachtige conversie suite! Gratis bij GOTD!
Ik beschik over Adobe Acrobat pro XI, bij problemen kan ik je eventueel verder helpen.
 
@quandor: Ik heb Open Office. Je hebt me op een idee gebracht! welbedankt Weet vrijwel zeker dat OO een .PDF document kan a
aanmaken.
@Dotchiejack: Bedankt voor de links, maar het heeft geen zin iets te downloaden als ik niet weet of die aan mijn voorwaarde voldoet.
En zoals boven geschreven, ik ga voor OO met als PDF mogelijkheid.
perloc
 
Gelet op de features van OO twijfel ik er idd. niet aan dat ook OO een document als .pdf kan opslaan.
 
Vanuit OO Writer kun je perfect documenten opslaan in PDF-formaat. Je kunt zelfs een aantal opties instellen o.a. beveiliging. Zeer zeker aan te raden.
 
Open Office kon al documenten als PDF publiceren toen Microsoft Office dat nog moest leren of dat alleen kon met een printerextensie voor PDF.

Pas voor Office 2007 kwam er een PDF-upgrade en vanaf Office 2010 zit het opslaan naar PDF standaard in Microsoft Office.
 
@quandor: helaas niet!! Ik was haast zeker, maar een PDF file aanmaken met OO kan niet. Er zijn wel een 15-20 mogelijke extenties beschikbaar maar daar is PDF niet bij.
Ik heb deze Reader van de laptop verwijderd. Die is maar liefst 203 MB groot!! Ik heb nog een oudje liggen: Adobe Reader 7 van 20 MB groot (die doet het toch ook, niet?) maar ook die wil alleen maar online een document aanmaken. Waarom nou toch!! En wat doet men met al die info!! Bovendien deze laptop is een Win10. In de Win7 kreeg ik al een melding dat het niet helemaal lekker zal gaan.
Er zijn een aantal bezwaren om het niet online te willen.
  1. Laptop 1 met Adobe heeft geen Internet - defect Wlan/BT blokje
  2. Laptop 2 (nog zonder Adobe) maar heeft dat wel, en 20 MB kan wel.
  3. Laptop 2 heeft maar een heel beperkt SSD geheugen (64GB)
  4. Ik blijf zoveel mogelijk van Internet vandaan.
  5. Mijn verbindng is er een waar je per MB moet betalen - up/download.

Ik heb in al die jaren dat ik af en toe Adobe gebuik steeds grote problemen gehad. Het is een ellendig stuk software. Ik snap helemaal niet wat het voordeel van Adobe is in vergelijking met Word of OO.

Men heeft gevraagd een document aan te maken in .PDF formaat en die moet worden ondertekend. Hoe kan dat nou! Ik kan dat document maken, uitprinten, ondertekenen en scannen en dan opsturen.
Is er een andere oplossing? Ik kan niet op het scherm mijn handtekening zetten.
perloc
 
Maakt het wat uit dat het geen OO maar LibreOffice is?
Dat is wat ik heb. Hier het rijtje van mogelijkheden voor opslag:
11199
Is er voor PDF een aparte opslag?
perloc
 
Abraham54: Gevonden! Maar waarom staat die niet in het rijtje welk ik heb gestuurd!!
Welbedankt!
perloc
 
@perloc - je denkt toch niet dat ik LibreOffice maak?
Ergo, nee ik weet het niet waarom het niet zoals bij MS via Opslaan als beschikbaar is.

Ook in Free Office 2018 is het beschikbaar via een eigen knop.
 
Het vervelende is dat ik die help niet geïnstalleerd kan krijgen. Wel gedownload maar hij wil niet.
Maar laat maar zitten, als ik het nodig heb, installeer ik LO wel op deze laptop en ga het Internet op voor "HELP!!!"
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan